برقو

تراشکاری دارای تجهیزات مختلفی است که هر کدام از این یکی از تجهیزات در کنار یکدیگر مراحل تراشکاری را برای کاربران آسان می‌سازند. ابزار تراشکاری در کنار یکدیگر معنا پیدا می‌کنند. یکی از مهمترین لوازم تراشکاری است که در کنار مته مورد استفاده قرار می‌گیرد، برقو است. برقو ابزاری است که برای بزرگ‌تر کردن و یا گرد کردن سوراخ‌های ایجاد شده توسط مته مورد استفاده قرار می‌گیرد. جالب است بدانید که سوراخ‌هایی که توسط مته ایجاد می‌شوند، معمولاً صاف و یکدست نیستند و به همین خاطر است که استفاده از برقو حائز اهمیت است. شما می‌توانید با استفاده از این تجهیزات انواع سوراخ‌های مورد نظر در مواد مختلف را صاف و یکدست کنید تا سوراخ‌ها تلرانس مشخصی داشته باشند.
ایجاد سوراخ‌های صاف و یک دست در انواع عملیات‌های تراشکاری امری حائز اهمیت است. به همین خاطر است که از برقو در هنگام پرداختن به چنین فعالیت‌هایی اهمیت خاصی پیدا می‌کند. برقو ابزاری برش گردان است و دارای چند لبه است که شما می‌توانید با استفاده از آن سوراخ‌های مورد نظر را صاف و صیقل بدهید. این محصول از مواد مختلفی طراحی و تولید می‌شود اما به طور عمده از فولاد طراحی و تولید می‌شود و لبه‌های آن آبکاری می‌شوند.

مجموعه تدبیر پاسارگاد نوآور در بازار ایران به عنوان یک مجموعه معتبر و شناخته شده برای تامین و فروش انواع ابزارآلات تراشکاری شناخته می‌شود. در ادامه این مطلب قصد داریم به معرفی و بررسی تخصصی برقو و کاربرد آن بپردازیم و به شما بگوییم که با کیفیت‌ترین نمونه‌های آن را از کدام تامین کنندگان می‌توانید تهیه کنید. لازم به ذکر است که شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه برقو آگاهی از قیمت روز این محصول، با یکی از شماره‌های مجموعه تدبیر پاسارگاد نوآور تماس حاصل کنید.

تماس با ما تلفن ۱: ۶۶۷۶۵۹۲۴-۰۲۱ | تلفن ۲: ۶۶۷۶۵۷۰۷-۰۲۱

برقو چیست؟

برقو چیست؟

ایجاد سوراخ‌های صاف و صیقلی در انواع مواد در هنگام پرداختن به فعالیت‌های تراشکاری امری حائز اهمیت است. برای این امر تجهیزاتی طراحی و تولید شده است که افراد بتوانند با استفاده از آن، به راحتی سوراخ‌هایی را که توسط مته ایجاد شده‌اند را در کوتاه‌ترین زمان ممکن صیقل بدهند. این ابزار برقو نام دارد و به ابزاری گفته می‌شود که برای پرداخت کاری و یا گرد کردن سوراخ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
به دلیل به کارگیری مواد اولیه‌ای با کیفیت همچون فولاد مرغوب در طول پروسه طراحی و تولید برقو، این محصول از استحکام مقاومت بسیار بالایی برخوردار است و شما می‌توانید از آن در ساعات کاری طولانی نیز استفاده کنید. لازم به ذکر است که این محصول مقاومت قابل توجهی را دارا است و در برابر فشار و حرارت مقاوم است. این دسته از تجهیزات دارای قابلیت ضد زنگ و ضد خوردگی هستند و به همین خاطر است که افراد می‌توانند در هنگام پرداختن به فعالیت‌های تراشکاری از آن با خیال راحت استفاده نمایند. از برقو معمولاً در هنگام کار با مواد مختلف همچون فولاد، آلومینیوم، برنج چدن و پلاستیک استفاده می‌شود.

 

انواع برقو

برقوها از نظر کاربرد به دو نوع دستی و ماشینی تقسیم می‌شوند. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به بررسی و معرفی انواع برقو بپردازیم که در مجموعه تدبیر پاسارگاد نوآور موجود هستند. شما می‌توانید با کیفیت‌ترین نمونه‌های این دسته از محصولات را از مجموعه تدبیر پاسارگاد نوآور با قیمت‌های اقتصادی و مقرون به صرفه خریداری نمایید.

  • برقو دستی: برای استفاده از برقوی دستی نیاز به نیروی کار انسانی وجود دارد. چرا که همانطور که از نامش پیداست این محصول دستی است و کار با آن نیاز به نیروی محرک دارد. انتهای برقوهای دستی به صورت چهار پهلو است که معمولاً برای قرار گرفتن در داخل دسته‌های مخصوص مانند قلاویز دستی مورد استفاده قرار می‌گیرد.‌ نوک برقوهای دستی به شکل مخروطی است و برای راحت فرستادن آن به داخل سوراخ اینگونه طراحی شده است. استفاده از برقوی دستی نیاز به دقت بالا و تخصص زیادی دارد. اگر شما هم یکی از افرادی هستید که قصد استفاده از برقو را دارید، قبل از استفاده از آن، تخصص و دانش کافی را کسب نمایید.
  • برقو ماشینی: برقو ماشینی برای کار با ماشین مته و ماشین تراش کاربرد زیادی دارد. این برقوها در عملیات خشن کاری و پرداخت کاری مورد استفاده قرار می‌گیرند و به صورت خاص در صنایع مختلف پرکاربرد هستند. از برقو ماشینی نسبت به برقو دستی راحت‌تر است و شما می‌توانید در مدت زمان کوتاه‌تری فرایند تراشکاری و برقوکاری را طی نمایید. بیشتر مراحل با استفاده از این محصول به صورت ماشینی و اتوماتیک صورت می‌گیرد.

پس دانستیم که این محصول دارای انواع مختلفی است و شما بایستی با توجه به نیاز خود دقیقاً محصولی را انتخاب کنید که بتواند نیازهای شما را در هنگام پرداختن به فعالیت‌های تراشکاری برطرف نماید. شما می‌توانید برای انتخاب برقی مناسب با یکی از شماره‌های مجموعه تدبیر پاسارگاد نوآور تماس حاصل کنید تا اطلاعات مورد نیاز را از متخصصین و پشتیبانان مجموعه ما دریافت کنید.

اجزای تشکیل دهنده برقو

اجزای تشکیل دهنده برقو

برقوها از قطعات مختلفی طراحی و تولید می‌شوند. می‌توان گفت که مهم‌ترین قسمت‌های تشکیل دهنده برقوها شامل بدنه اصلی بلغور و دنباله مخروطی و یا استوانه‌ای آن می‌شود. برای اینکه برقو به داخل سوراخ مورد نظر برود معمولاً سوراخ آن به صورت مخروطی شکل طراحی می‌شود. طراحی مخروطی شکل و یا استوانه شکل سریع این دسته از تجهیزات باعث می‌شود تا شما بتوانید با سختی کمتری این محصول را وارد محفظه‌های مورد نظر کنید. لازم به ذکر است که اجزای برقو در انواع مختلف آن دارای جنس متفاوتی است. از برقوها دارای مقاومت و استحکام بیشتری هستند و برای استفاده در هنگام کار با مواد سخت‌تر مناسب‌ترند. به دلیل طراحی خاص این محصول، شما می‌توانید از آن بدون هیچ گونه سر و صدا استفاده نمایید.

استفاده از برقو

همانطور که گفتیم استفاده از برق و نیازمند دانش و تخصص کافی است. شما بایستی در هنگام کار با این دسته از تجهیزات از روان کننده‌ها استفاده نمایید. در طی فرایند کار با این محصول معمولاً استحکاک باعث گرم شدن قطعات و ابزار می‌شود. به همین خاطر است که شما می‌توانید با استفاده از روغن کاری مناسب از این امر جلوگیری کنید. لازم به ذکر است که روغن کاری باعث خنک شدن ابزار می‌شود و خنک شدن ابزار در هنگام کار در انتها موجب افزایش طول عمر ابزار مورد نظر شما نیز می‌شود. مهمترین مزیت استفاده از روان کننده‌ها در هنگام کار با برقو ایجاد سرعت برش بالاتر است. می‌توانید با استفاده از این دسته از روغن‌ها، فرایندهای تراشکاری را در مدت زمان کوتاه‌تری طی کنید. بنابراین می‌توان گفت که استفاده و به کارگیری انواع روغن‌ها و روان کننده‌ها در هنگام کار با این دسته از تجهیزات می‌تواند به عنوان یکی از مهمترین مراحل کار با این دسته از تجهیزات شناخته شود.

محصول پیشنهادی: قلاویز ماشینی

قیمت برقو

برقوها با توجه به موادی که در طول پروسه تولید آن استفاده می‌شود، دارای قیمت‌های مختلفی هستند. همچنین اینکه شما این محصول را از کدام تامین کننده و فروشنده خریداری می‌کنید می‌تواند تا حد قابل توجهی روی قیمت محصول مورد نظر شما تاثیرگذار باشد. اینکه محصول مورد نظر شما از کدام برند داخلی و یا خارجی تامین شده است نیز می‌تواند مشخص کننده قیمت آن باشد.
احتمالا شما هم به عنوان یکی از کسانی که قصد خرید انواع لوازم تراشکاری همچون برقو را دارید، خرید این محصول با قیمت عمده و یا اقتصادی را دارید. ما به شما این اطمینان را می‌دهیم که انواع برقوهایی که در مجموعه تدبیر پاسارگاد نوآور به شما ارائه می‌شوند، از برندهای داخلی و خارجی شناخته شده و معتبر تامین شده‌اند و با قیمت اقتصادی و مقرون به صرفه به شما ارائه می‌شوند. بنابراین شما می‌توانید با اطمینان کامل، این دسته محصول را از مجموعه تدبیر پاسارگاد نوآور با کیفیت قابل توجه و قیمت‌های مقرون به صرفه از تدبیر پاسارگاد نوآور خریداری نمایید.

خرید برقو

پس دانستیم که این برقو (Reamer) به عنوان یکی از تجهیزات حیاتی در انواع فعالیت‌های تراشکاری مورد استفاده قرار می‌گیرند. بنابراین بسیار حائز اهمیت است که این دسته از تجهیزات از فروشگاه‌های معتبر و شناخته شده خریداری شوند. حائز اهمیت است که تجهیزاتی که قرار است در فعالیت‌های صنعتی و تراشکاری مورد استفاده قرار بگیرند، کیفیت قابل توجهی برخوردار باشند.‌ عدم استفاده از تجهیزات با کیفیت و مرغوب در هنگام پرداختن به فعالیت‌های تراشکاری می‌تواند کارایی را کاهش دهد و باعث ایجاد مشکل در این فرایندها شود. بنابراین مهم است که شما به عنوان یکی از خریداران این محصول، حتماً توجه کنید که محصول مورد نظر را از فروشندگان و تامین کنندگانی خریداری می‌کنید که تجربه و تخصص کافی را در زمینه فروش این دسته از تجهیزات دارا هستند.

راهنمای خرید

راهنمای خرید

لازم به ذکر است که شما بایستی برای خرید محصولی که بتواند نیازهای شما را در هنگام پرداختن به فعالیت‌های تراشکاری برطرف کند، راهنمای خرید اصولی برقو پیش بروید. راهنما به شما کمک می‌کند که بتوانید محصولی را خریداری نمایید که نیازهای شما را در هنگام پرداختن به فعالیت‌های تراشکاری برطرف کند. تدبیر پاسارگاد ناور اقدام به جمع آوری یک راهنمای خرید استاندارد برای خرید این دسته از تجهیزات کرده است. این مطلب با ما همراه باشید تا به بررسی و معرفی راهنمایی خرید برقو بپردازیم.

1. بررسی مواد اولیه

بسیار حائز اهمیت است که انواع محصولات تراشکاری از مواد اولیه مرغوب و با کیفیت طراحی و تولید شوند. مواد با کیفیت و مرغوب در طول پروسه طراحی و تولید برقو باعث می‌شود تا این محصول از مقاومت و استحکام قابل توجهی برخوردار باشد. بنابراین شما می‌توانید با خرید محصولی که در طول پروسه تولید آن است مواد اولیه با کیفیت استفاده شده است، تا حد قابل توجهی کارایی را بهبود ببخشید و از استانداردترین تجهیزات در هنگام پرداختن به فرایندهای تراشکاری استفاده نمایید. بنابراین حتماً در هنگام خرید این دسته از محصولات، آن را از نظر مواد اولیه و شیوه طراحی بررسی نمایید.

2. بررسی گواهینامه‌ها و استارنداردهای کیفی

خرید انواع تجهیزات تراشکاری، بایستی بررسی کنید که محصول مورد نظر شما طبق استانداردهای روز دنیا طراحی و تولید شده باشد. طراحی طبق اصول روز دنیا و به کارگیری تکنولوژی‌ها باعث می‌شود تا این محصولات گواهینامه‌های کیفی را دریافت نمایند. بنابراین حتماً در هنگام خرید این محصولات، آن‌ها‌ را از نظر استانداردهای کیفی و دارا بودن گواهینامه‌ها بررسی کنید. همچنین می‌توانید در هنگام خرید این دسته از تجهیزات با افراد متخصص و مهندسین امر مشورت نمایید تا از کیفیت و استانداردهای مربوطه اطمینان حاصل کنید.

عدم به کارگیری تجهیزات با کیفیت و استاندارد می‌تواند تا حد قابل توجهی کارایی را در محیط‌های کاری کاهش بدهد و باعث ایجاد مشکل در محیط‌های کاری شود. لازم به ذکر است که به کارگیری تجهیزاتی که استانداردهای روز دنیا را رعایت نکردند، می‌تواند خلاف اصول ایمنی محیط کار تلقی شود و در انتها افراد را مجبور به پرداخت جریمه کند.

3. مقایسه از نظر کیفیت و قیمت

حتماً در هنگام خرید برقو، مورد نظر را از نظر کیفیت و قیمت با دیگر محصولات مشابه در بازار مقایسه کنید. آنجایی که این دسته از تجهیزات دارای انواع مختلفی هستند، که محصولی را خریداری نمایید که بتواند نیازهای شما را در هنگام پرداختن به فعالیت‌های تراشکاری برطرف کند. بنابراین حتماً محصول مورد نظر خود را از نظر کیفیت و قیمت با دیگر محصولات مشابه در بازار مقایسه نمایید تا بتوانید محصولی را مناسب نیازهای خود در فعالیت‌های تراشکاری خریداری کنید.

خرید از تدبیر پاسگار نوآور

مجموعه تدبیر پاسارگاد نوآور با ارائه محصولات با کیفیت با قیمت‌های مقرون به صرف توانسته است؛ به عنوان یکی از محبوب‌ترین تامین کنندگان این دسته از تجهیزات در بازار ایران شناخته شود. این مجموعه با ارسال تمامی محصولات به سراسر ایران و ارائه قیمت‌های اقتصادی به عنوان یکی از پیشگامان این صنعت شناخته می‌شود. به ذکر است که انواع لوازم تراشکاری در مجموعه پاسارگاد نوآور از برندهای شناخته شده داخلی و خارجی تامین می‌شوند و از کیفیت قابل توجهی برخوردارند. شما می‌توانید با کیفیت‌ترین نمونه‌های این دسته از تجهیزات را از مجموعه تدبیر پاسارگاد نوآور خریداری نمایید.

لازم به ذکر است که تدبیر پاسارگاد نوآور به عنوان یک مجموعه شناخته شده و معتبر برای تامین انواع لوازم تراشکاری، فراهم کرده است که افراد بتوانند انواع تجهیزات مورد نظر خود را به صورت آنلاین و حضوری از مجموعه ما خریداری نمایند. شما می‌توانید برای خرید آنلاین انواع محصولات، از طریق رسمی تدبیر پاسارگاد نوآور اقدام نمایید. همچنین می‌توانید برای خرید محصولات فروشگاه تدبیر پاسارگاد نوآور به صورت حضوری، به آدرس زیر مراجعه نمایید.

آدرس ما : تهران- خیابان امام خمینی- نرسیده به میدان حسن آباد- روبروی بیمارستان سینا- پاساژ رشید ۳- طبقه دوم- پلاک۱