وبلاگ

تفاوت دستکش نیتریل با لاتکس

تفاوت دستکش نیتریل با لاتکس

دستکش‌ های نیتریل و لاتکس دو نوع دستکش پرکاربرد در صنایع مختلف هستند. از این دستکش در بسیاری از دستکش ها از جمله صنعت پزشکی، آشپزی و شیمیایی استفاده می شود. این دستکش های شباهت های زیادی با هم دارند ام؛ تفاوت‌ هایی نیز بین دستکش نیتریل و لاتکس وجود دارد. که اصلی ترین آن مواد تشکیل دهنده آن ها است. باید بگوییم دستکش نیتریل از پلیمر سنتتیک ساخته شده است؛ در حالی که دستکش لاتکس از لاتکس طبیعی به دست می‌آید. ذکر این نکته الزامی است که افرادی که به لاتکس حساسیت دارند؛ نمی ‌توانند از دستکش لاتکس استفاده کنند این افراد باید از دستکش نیتریل استفاده کنند. دستکش نیتریل مقاومت به شکستگی بیشتری نسبت به دستکش لاتکس دارد. همچنین باید بگوییم دستکش نیتریل به دلیل ساختاری که نسبتاً برخوردار از روانی بیشتری است؛ برای گرفتن بهتر قدرت مناسب است. در ادامه بررسی دستکش نیتریل و دستکش لاتکس خواهیم پرداخت.

دستکش نیتریل

در اولین بخش مقاله به بررسی و معرفی دستکش نیتریل  می پردازیم. دستکش نیتریل، یک نوع دستکش پوششی است که از پلیمر نیتریل بوتادین ساخته شده است. این دستکش ‌ها در بسیاری از صنایع مختلف استفاده می‌ شوند. در بخش مقدمه به اصلی ترین  تفاوت دستکش نیتریل با لاتکس اشاره کردیم. از این دستکش در صنایع پزشکی، شیمیایی، غذایی، بسته ‌بندی، خودروسازی، آرایشی و بهداشتی، و غیره؛ استفاده می شود. این دستکش‌ ها با توجه به ویژگی ‌های خود مزیت های زیادی دارند. که از جمله آن می تواند به مقاومت به شکستگی اشاره کرد. این دستکش ضد عفونی هستند. مقاومت به شیمیایی‌ ها نیز مزیت دیگر دستکش نیتریل است. انعطاف‌ پذیری و قدرت گرفتن بالا نیز دیگر ویژگی های مثبت این دستکش ایمنی هستند. دستکش نیتریل، از دستکش ‌هایی است که؛ در مواردی که نیاز به حفظ ایمنی و جلوگیری از آلودگی و عفونت‌ های مختلف هست.

به واسطه نوع طراحی و ساختاری که دستکش ها دارند بسیار کاربردی هستند. به دلیل این که دستکش نیتریل مقاومت خوبی در برابر مواد شیمیایی دارد؛ در صنایع شیمیایی و داروسازی نیز از این دستکش ایمنی استفاده می شود. که بسیار پر کاربرد هستند. از دیگر مزایای این دستکش ‌ها می ‌توان به آنتی آلرژی بودن آن‌ ها اشاره کرد. از این رو افرادی که به انواع دیگر دستکش ایمنی حساسیت دارند؛ می توانند از آن بهره بگیرند. افرادی که حساسیت به لاتکس دارند، می‌ توانند از دستکش نیتریل استفاده کنند. در لینک زیر می توانید تمامی دستکش ایمنی عرضه شده در سایت تدبیر پاسارگاد نوآور را مشاهده کنید.

 

دستکش لاتکس

دستکش لاتکس، همان طور که از نام آن پیدا است دستکشی است که؛ از لاتکس طبیعی یا مصنوعی تولید شده است. این دستکش‌ ها در بسیاری از صنایع مختلف از جمله پزشکی، آرایشی و بهداشتی؛ غذایی، بسته‌ب ندی، صنایع خودرو سازی و صنایع شیمیایی استفاده می ‌شوند. از این رو می توان گفت کاربرد بسیاری گسترده ای دارد. دستکش لاتکس به دلیل مزایایی مانند انعطاف‌ پذیری، قدرت گیری، مقاومت به آب و سایر مواد شیمیایی، و قدرت حفاظت در برابر عفونت‌ ها و ویروس‌ ها؛ بسیار پر کاربرد است. این دستکش انتخاب اول برای افرادی است که در صنایع مختلف کار می‌ کنند. همان طور که می دانید دستکش لاتکس یکی از انواع بی شما تجهیزات ایمنی است. دستکش لاتکس، یکی از دستکش‌ هایی است که در صنعت پزشکی بسیار مورد استفاده قرار می ‌گیرد. استفاده از تجهیزات ایمنی مختلفی به خصوص دستکش ها بسیار اهمیت دارد.

 این دستکش‌ ها به دلیل بسیار کم بودن سایز و وزن، قابلیت انعطاف پذیری بالا بسیار مورد توجه است. از جمله دیگر مزیت های دستکش لاتکس می تواند به مقاومت در برابر عفونت‌ ها و ویروس ‌ها؛ و مقاومت در برابر خون، مواد شیمیایی اشاره کرد. از دیگر مزایای این تجهیزات ایمنی ، آنتی آلرژی بودن آن است که؛ به دلیل ویژگی‌ های خود، حساسیت به لاتکس را در افراد بسیار کم کرده است. با این حال، برخی افراد ممکن است حساسیت به لاتکس داشته باشند؛ بنابراین انتخاب دستکش نیتریل به عنوان جایگزینی برای دستکش لاتکس برای آن‌ها مناسب می باشد.

مزیت های دستکش نیتریل

دستکش نیتریل یک جایگزین عالی برای دستکش لاتکس است.  برای کاربرد های بسیاری از جمله صنایع پزشکی، آزمایشگاهی، صنایع شیمیایی، خودروسازی، صنایع غذایی و بسته ‌بندی وجود دارد. از جمله مزایای استفاده از دستکش نیتریل می توان به مقاومت به مواد شیمیایی اشاره کرد. دستکش نیتریل، در برابر اکثر مواد شیمیایی مقاومت دارد؛ و به دلیل عدم وجود لاتکس در ترکیب آن، حتی در مواجهه با اسید ها نیز مقاوم است. همچین این مورد در مواجه با قلیا ها و حلال‌ های شیمیایی نیز مصداق دارد. در مقابل همه این مواد کارایی خوبی از خود نشان می‌ دهد. دستکش نیتریل مقاومت مناسبی به سوراخ شدن و پاره شدن از خود نشان می دهد. دستکش نیتریل به دلیل پوشش بیشتر و ساختار بادوام، بسیار کم تر از دستکش لاتکس به سوراخ شدن و پاره شدن دچار می ‌شود. که این مورد بسیار مورد توجه می تواند قرار گیرد.

 ضد حساسیت بودن مزیت دیگر دستکش نیتریل است. از این رو می توان گفت دستکش نیتریل، برای افرادی که حساسیت به لاتکس دارند؛ جایگزینی مناسب است. این افراد نیازی به نگرانی در مورد واکنش ‌های حساسیتی ندارند. دستکش نیتریل دارای قدرت گیری بسیار خوبی است که؛ در مقابل دستکش لاتکس بسیار بیشتر است. دستکش نیتریل قابل استفاده در محیط‌ های غذایی است. دستکش نیتریل به عنوان یک گزینه بسیار مناسب برای کاربرد های مرتبط با صنایع غذایی محسوب می‌ شود. زیرا به دلیل عدم وجود لاتکس در ترکیب آن، غذاها و نوشیدنی‌ ها با آن در تماس بودند، ایمن هستند.

مزیت های دستکش لاتکس

بعد از بیان مزیت های دستکش نیتریل در این بخش به مزیت های دستکش لاتکس خواهیم پرداخت. دستکش لاتکس، یکی از محصولات پرکاربرد در بسیاری از صنایع است. این دستکش دارای مزایای زیادی است که مهم ترین آن انعطاف ‌پذیری است. دستکش لاتکس به خوبی به شکل دست پیش می‌آید؛ که این مورد باعث ایجاد حس بسیار نرمی و انعطاف ‌پذیری در دست می‌ شود. و باعث می شود کارایی آن افزایش پیدا کند. تعادل بین قدرت گیری و انعطاف ‌پذیری نیز مورد دیگری است که می توان به آن اشاره کرد. دستکش لاتکس، با توجه به ساختار بسیار شبیه به پوست دست؛ توانایی گیری خوبی را به همراه انعطاف‌ پذیری بالا دارد. حساسیت پایین نیز مزیت مهم دیگر دستکش لاتکس است. دستکش لاتکس برای اکثر افرادی که حساسیتی ندارند، مناسب هستند. و می‌ توانند از آن استفاده کنند. هزینه پایین تولید که نتیجه آن قیمت پایین دستکش لاتکس است؛ مزیت مهم دیگر این تجهیز ایمنی است.

دستکش لاتکس در مقایسه با بسیاری از دستکش‌ های دیگر از جمله دستکش نیتریل، قیمتی کم تر دارد. ااین دستکش ندازه‌ گیری دقیق دراد. دستکش لاتکس دارای اندازه‌ گیری دقیق تری نسبت به دستکش ‌های دیگر است. که این مورد باعث می‌ شود به خوبی به شکل دست می‌ پیوندد. و کارایی و ارگونومی آن افزایش چشم گیری پیدا کند. بی ‌رنگ و بوی نامطبوع نیز مورد دیگری است که می توان به آن اشاره کرد. دستکش لاتکس، معمولاً بی ‌رنگ و بدون بوی نامطبوعی است که باعث می ‌شود؛ در بسیاری از کاربرد ها مناسب باشد.

کاربرد های دستکش نیتریل

دستکش نیتریل یکی از نوع‌ های محبوب دستکش‌ ها در بسیاری از صنایع و محیط‌ های کاری است. کاربرد های دستکش نیتریل بسیار گوناگون است. صنعت داروسازی می تواند یکی از صنایع پر کاربرد باشد. در صنعت داروسازی، دستکش نیتریل به عنوان یکی از دستکش‌ های محبوب برای استفاده در فرآیند تولید؛ بسته‌ بندی و انتقال دارو ها مورد استفاده قرار می‌ گیرد. دستکش نیتریل در صنعت پزشکی، به عنوان یکی از دستکش ‌های استاندارد برای پزشکان و پرستاران در بیمارستان‌ ها؛ و مراکز درمانی استفاده می‌ شود. صنعت خودروسازی نیز از دستکش نیتریل زیاد استفاده می شود. در صنعت خودروسازی، دستکش نیتریل به دلیل مقاومت بالایش در برابر گریس؛ روغن و سایر مواد شیمیایی کاربرد دارد. در صنعت شیمیایی، دستکش نیتریل به دلیل مقاومت بالا در برابر اسید ها، قلیا ها  است.

 

کاربرد های دستکش لاتکس

دستکش لاتکس نیز همانند دستکش نیتریل، در بسیاری از صنایع و محیط‌ های کاری استفاده می ‌شود. کاربرد های دستکش لاتکس شامل مواردی می شود که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. صنعت پزشکی یکی از دستکش لاتکس به عنوان یکی از دستکش‌های استاندارد؛ برای پزشکان و پرستاران در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استفاده می‌شود. در صنعت غذایی نیز از دستکش لاتکس استفاده می شود. در صنعت غذایی، دستکش لاتکس به عنوان یکی از دستکش‌ های استاندارد؛ برای کاربران در صنعت غذایی، مانند آشپزان، نوار پخش و تمیز کاران به کار می‌ رود. صنعت خودروسازی نیز از دستکش لاتکس استفاده می شود. در صنعت خودروسازی، دستکش لاتکس به دلیل مقاومت بالا در برابر روغن، گریس و سایر مواد شیمیایی کاربرد دارد. در صنعت شیمیایی، دستکش لاتکس به دلیل مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی مورد استفاده قرار می ‌گیرد. کاربرد های دستکش لاتکس همچنین به عنوان یکی از ابزار های خانگی  استفاده می‌ شود.

برای خرید محصولات تدبیر پاسارگاد نوآور از راه های زیر اقدام کنید.

ارتباط از طریق واتس اَپ

WhatsApp

NUMBER

ارتباط از طریق تلگرام

Telegram

ID

ارتباط از طریق اینستاگرام

Instagram

ارتباط از طریق تماس

CALL

به این صفحه امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *