وبلاگ

دستکش ایمنی مناسب جوشکاری

دستکش ایمنی مناسب جوشکاری

در محیط‌های صنعتی، وجود فعالیت‌ها و ابزارهای مخاطره‌ آمیز مختلف، کارکنان را در معرض خطرات فراوانی قرار می‌ دهد. حفظ ایمنی از مهم‌ ترین اصول برای انجام هر کاری است. در هنگام انجام اموری مانند عملیات حرارتی و جوشکاری، استفاده از تجهیزات ایمنی ضد حرارت.مانند دستگش، پیش بند چرمی، گتر و … اجتناب ناپذیر می باشد. از جمله وسایل ایمنی که همیشه مد نظر کاربران بوده و توصیه می شود که. مورد استفاده قرار گیرد دستکش ایمنی است. فعالیت های گوناگونی در صنعت های مختلف وجود دارد که. افراد برای انجام آن ها باید یک سری نکات ایمنی را رعایت کنند. دستکش ایمنی انواع بسیار متفاوتی دارد که هر کدام در جهت فعالیتی خاص تولید و عرضه می شود. دستکش ایمنی مناسب جوشکاری یکی از آن ها است. اقدامات پیشگیرانه‌ ای که در کارگاه‌های صنعتی انجام می ‌شود را می ‌توان در دو بخش فردی و جمعی تقسیم ‌بندی کرد.

دستکش ایمنی جوشکاری

چه دستکش ایمنی مناسب جوشکاری بخریم؟

استفاده از وسایل و تجهیزات ایمنی کاری بسیار مهم بوده و اولویت بالایی دارد. دست ها نیز مانند سایر اندامها در هنگام مواجهه با حرارتهای بالا، کاملا بی دفاع و آسیب پذیرند. با توجه به اینکه انواع دستکش ایمنی برای استفاده در کارهای مختلف طراحی و تولید شده است. دستکش های جوشکاری تجهیزات محافظت شخصی هستند که. از دست ها و انگشتان جوشکاران در برابر خطرات جوشکاری محافظت می کنند. امروزه انواع گوناگونی از دستکش ایمنی برای حفظ و نگهداری در برابر طیف گسترده ای از خطرات در دسترس عام هستند. بدیهی است که برای جوشکاری باید دستکش هوبارت تمام چرم را خریداری کنید. در کارگاه‌ های صنعتی، پوست جوشکاران در معرض جرقه ‌ها و فلزات مذاب قرار دارد. البته دستکش ایمنی انواع مختلفی دارد که از جمله آن می‌ توان به. دستکش ایمنی آتش نشانی، دستکش ضد برش، دستکش عایق در برابر مواد شیمیایی، الکتریسیته و … اشاره کرد.

در خصوص دستکش های جوش می توان گفت که این وسیله به شما در پیشگیری از سوختگی کمک می کند. لذا لازم است تعریف دستکش ایمنی را به خوبی بدانیم و اینکه در شغل های مختلف نیاز است. این دستکش ها وظیفه محافظت از جوشکار در برابر شوک الکتریکی، گرمای شدید و اشعه ماوراء بنفش را دارند. ماهیت خطر و آسیب های ناشی در حین انجام عملیات، در انتخاب دستکش ها موثر می باشد. استفاده از دستکش ایمنی جوشکاری در حین فعالیت جوشکاری بسیار اهمیت دارد. حتما باید دستکشی را انتخاب کنید که دقت شما را در کار پایین نیاورد.

دستکش ایمنی

جنس دستکش ایمنی جوشکاری

در تهیه دستکش ایمنی از مواد و الیاف مختلفی استفاده می شود. دستکش ایمنی مناسب جوشکاری هم همین طور است. همچنین شایان ذکر است که ما انواع دستکش های ضد جوش را داریم که می توانیم از آن ها استفاده کنیم. انواع دستکش های ایمنی را به طور کلی می توان در سه دسته از لحاظ جنس،کاربرد و مشاغل قرار داد. نیاز های خاص دستکش جوشکاری بر اساس روند کار متفاوت است. در حالت کلی می توان تجهیزات محافظت از دست ها را به 2دسته تقسیم نمود. دستكش ایمنی حفاظتی آستین های حفاظتی. که دستکش هوبارت مناسب جوشکاری نیز در این دسته بندی قرار می گیرد. دستکش ایمنی جوشکاری عموماً از جنس چرم می ‌باشد. البته از موارد دیگری مانند مواد پلیمری، بافت فلزی، پارچه کتان ضخیم، مواد پلاستیکی و … نیز استفاده می ‌شود. این دستکش ها هرکدام در قسمت و جای مخصوصی می توانند به ما کمک کنند.

برخی دستکش ها از جنس لاتکس تولید می شوند و در برابر شوک الکتریکی مقاوم هستند. دستکش جوش با پوست بز یکی از انواع دستکش است. این نوع از دستکش ها بسیار راحت، سبک، انعطاف پذیر و در عین حال ضد آب و ضد روغن هستند. البته این دستکش دستکش هوبارت مناسب جوشکاری نیست. دستكش ایمنی از نظر محدوده ای از دستان که بایستی مورد حفاظت قرار گیرند. چرم از آن جا که امنتی مناسبی را در برابر اشعه‌ی فر ابنفش، آهن داغ و ذوب‌شده، جرقه و الکتریسیته را دارد. که این دستکش ها از مواد مختلفی تولید می شوند.

دستکش مناسب جوشکاری

انواع دستکش های جوشکاری

ماده مورد استفاده در دستکش ها را معمولا پروژه ای که قرار است در آن استفاده شود تعیین می کند. دستكش های حفاظت در برابر ضربات مكانیكی محسوب می شوند. اما با این حال در طیف وسیعی از روش های جوشکاری قابل استفاده هستند. لذا باید محصول مناسب خود را انتخاب کنید. اصلی ترین ماده دستکش های جوشکاری چرم است که. از پوست دام های مختلفی مانند گاو، گوزن، بوفالو، بز و خوک گرفته می شود. استفاده از دستکش ایمنی جوشکاری مناسب، علاوه بر حفظ امنیت شما سرعت و راندمان کاری شما را نیز افزایش می‌ دهد. اولین نکته‌ای که در انتخاب دستکش ایمنی باید مد نظر قرار دهید انتخاب دستکش متناسب با نوع کارتان است. که برای دستکش ایمنی مناسب جوشکاری نیز باید به این نکته توجه کنید. از دستکش ایمنی مناسب جوشکاری در موارد دیگری نیز می شود استفاده کرد. ریخته گری، صنایع فولاد از جمله آن است.

برخی دستکش ها ممکن است در کنار راحتی که دارند از دوام کمتری برخوردار باشند. بسته به میزان قابلیت تحرک مورد نیاز انگشتان و همچنین شدت صدمات احتمالی، قطر دستكش ایمنی با یکدیگر متفاوت است. دستکش ایمنی جوشکاری باید سایز دست شما بوده و دستتان در آن احساس راحتی داشته باشد. ضد حساسیت، عمر طولانی، نسوز، راحت، سبک، چنگش عالی از ویژگی های مهم دستکش هوبارت مناسب جوشکاری است. یکی از انواع دستکش ایمنی مناسب جوشکاری دستکش های جوشکاری TIG است. این دستکش ها از پوست گاو، بز و خوک ساخته می شوند. که از انگشتان دست محافظت می کند.

فروش عمده دستکش جوشکاری

ویژگی های دستکش ایمنی جوشکاری

دستکش ایمنی جوشکاری باید جنس مناسبی داشته باشد. مقاوم در برابر سایش و سوراخ شدن، دارای الیاف داخلی، مناسب برای فصل سرما، مقاوم در برابر روغن و مواد نفتی. از دیگر ویژگی های دستکش ایمنی مناسب جوشکاری است. دستکش ها بسیار راحت، سبک، انعطاف پذیر و در عین حال ضد آب و ضد روغن هستند. در حین فعالیت جوشکاری ممکن است بدن در معرض جریان بالای الکتریکی قرار بگیرد. به همین خاطر وجود عایق‌های الکتریکی الزامی است. دست ها نیز مانند سایر اندام ها در هنگام مواجهه با حرارت های بالا ، کاملا بی دفاع و آسیب پذیرند. دستکش ایمنی مناسب جوشکاری در برابر حرارت مقاوم است. دستکش ایمنی جوشکاری باید سطح مناسبی از دست را بپوشاند. همچنین این دستکش ها سرعت کار افراد را بالا می برد زیرا بسیار انعطاف پذیر و راحت هستند. پوست خوک جزء پر کاربرد ترین جنس های دستکش ایمنی مناسب جوشکاری محسوب می شود.

مطلب پیشنهادی: دستکش ایمنی مخصوص کار

جوشکاری ایمنی

در حین فعالیت جوشکاری ممکن است بدن در معرض جریان بالای الکتریکی قرار بگیرد. به همین خاطر وجود عایق‌ های الکتریکی الزامی است. دستکش جوش با پوست یا چرم گاوی یکی از انواع دستکش ایمنی مناسب جوشکاری است. چرم گاو در برابر حرارت و شعله از مقاومت بالایی برخوردار است. دستکش ایمنی جوشکاری باید به‌خوبی در برابر حرارت و دمای بالا مقاوم باشد. این نوع چرم نیز از نظر دوام و راحتی مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است. همچنین در خصوص دستکش های جوش می توان گفت که این وسیله به شما در پیشگیری از سوختگی کمک می کند.

بیشتر بخوانید: فروش دستکش ایمنی

جمع بندی

استفاده از دستکش ایمنی مناسب جوشکاری بسیار در هنگام جوشکاری توصیه می شود. چرا که خطرات زیادی و گوناگونی افراد را در هنگام جوشکاری تهدید می کند.

به این صفحه امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *