وبلاگ

راهنمای کامل انواع دستکش کار

راهنمای کامل انواع دستکش کار

در این مقاله قصد داریم راهنمای کامل انواع دستکش کار برای خرید را ارائه دهیم. استفاده از دستکش ایمنی از آن جهت که حفظ ایمنی بسیار مهم است باید مورد توجه ویژه ای قرار دهید. استفاده از دستکش ایمنی به نسبت دیگر تجهیزات و لوازم ایمنی در اولویت است. چرا که دست ها اهمیت ویژه ای برای کارکردن دارند و انسان نیاز مبرمی به آن دارد. از طرفی به خاطر این که بیشترین کار ها را با دست انجام می دهیم. از این رو احتمال بیشتری دارد که دست ها آسیب ببینند. لذا استفاده از دستکش ایمنی اهمیت بیشتر دارد. به واسطه همین اهمیت تصمیم گرفیتم راهنمای کامل انواع دستکش کار را در این مقاله ارائه دهیم. تا برای خرید دستکش ایمنی دچار مشکل نشوید و بتوانید خرید مناسبی داشته باشید. یکی از موارد مهم ایمنی انتخاب دستکش مناسب است. چرا که مناسب بودن دستکش با حفظ ایمنی مرتبط است.

انواع دستکش کار

راهنمای کامل انواع دستکش کار

دستکش ایمنی همان طور که گفتیم یکی از مهم ترین ابزار و تجهیزات ایمنی است. دستکش ایمنی بسته به کاربردی که برای آن تعریف شده است کاربرد های گوناگونی دارد. به طور مثال دستکش ایمنی ضد اسید برای محیط هایی که بدن انسان در معرض آن ها است استفاده می شود. به عنوان نمونه کارخانه های ساخت باطری، تولید کننده های شوینده صنعتی و موارد از این دست. مصرف کنندگان دستکش ایمنی ضد اسید هستند. علاوه بر این از دستکش ایمنی می ‌توانید در کارها و مصارف مختلف خانگی نیز استفاده کرد. به عنوان مثال برای کار کردن با ابزار های تیزی مثل چاقوی آشپز خانه می شود از دستکش ایمنی استفاده کرد. همین طور راهنمای کامل انواع دستکش کار را می توان برای انتخاب دستکش ایمنی خانگی هم به کار برد. استفاده از دستکش ایمنی ضامن سلامتی دستان شما خواهد بود. از این استفاده از آن کاملا ضروری است.

استفاده از دستکش ایمنی همان طور که گفتیم از مصارف صنعتی کاربرد دارد و تا کاربرد های صنعتی ادامه دارد. دستکش ‌های صنعتی در بازه های کاربردی گسترده ای طراحی و تولید شده اند. دستکش ضد برش یکی از آن هاست که برای محافظت از دست ها در مقابل بردگی مورد استفاده قرار می گیرد. نو دیگر دستکش ایمنی، دستکش کار است که مناسب مشاغل سبک است. دستکش فلزی هم نوعی دیگر از دستکش ایمنی است که استفاده می شود. نوع دیگر دستکش ایمنی، دستکش جوشکاری است. راهنمای کامل انواع دستکش کار را با معرفی انواع دستکش ادامه خواهیم داد.

محصول پیشنهادی: دستکش برزنتی

راهنمای دستکش کار

جنس دستکش ایمنی

در ادامه بیان راهنمای کامل انواع دستکش کار به مبحث جنس دستکش ایمنی خواهیم پرداخت. همان طور که می دانید در تهیه دستکش ایمنی بسته به نوع دستکش از مواد مختلفی استفاده می شود. به عنوان نمونه دستکش زنجیری از زنجیر های فولادی ساخته می شود. این نوع فولاد ضد زنگ است که مناسب مصارف غذایی نیز باشد. لازم به ذکر است از این نوع دستکش در آشپز خانه های صنعتی و همین ور قصابی ها استفاده می شود. انواع دیگر دستکش ایمنی معمولا از مواد پلیمری پلیمری ساخته می شود. دستکش کار بارز ترین نوع دستکش ایمنی است که از پلیمر ساخته شده است. لازم به توضیح است که دستکش ها آشپز خانه نیز از مواد پلیمری استفاده شده است. نوع دیگر دستکش های ایمنی بافت فلزی است که در مورد آن توضیح دادیم. در راهنمای کامل انواع دستکش کار به معرفی دستکش با پارچه کتان ضخیم می پردازیم.

در دستکش های ایمنی از چرم نیز استفاده می شود. در دستکش های جوشکاری و دستکش جوش آرگون از چرم استفاده می شود. همین طور در تولید دستکش آتش نشانی هم از چرم استفاده می شود. همان طور که میبینید از چرم در دستکش های ایمنی با کاربرد مقابله با حرارت استفاده می شود.  که علت این موضوع خاصیت چرم و مقاومت خوب آن در مقابل حرارت و آتش است.  در دستکش های ایمنی از پنبه نیز استفاده می شود. در راهنمای کامل انواع دستکش کار به مواد پلاستیکی می رسیم که در دستکش زیاد مورد استفاده قرار می گیرد.

راهنمای دستکش کار ضد برش

طراحی دستکش ایمنی

در ادامه ارائه راهنمای کامل انواع دستکش کار به بحث طراحی دستکش ایمنی می رسیم. از این رو در این بخش از مقاله به ویژگی های طراحی دستکش های ایمنی می پردازیم. یکی از ویژگی های مهم در طراحی دستکش ایمنی داشتن آستر استر است. داشتن آستر در دستکش از تعریق دست جلوگیری می کند. از این بهداشت استفاده از دستکش نیز حفظ می شود و کاربر دچار مشکلات پوستی نمی شود. ویژگی دیگر رودوزی دستکش ایمنی است. این مورد در استحکام دستکش ایمنی نقش مهمی را ایفا می کند. مورد دیگر هم تو دوزی است که مانند رودوزی برای بحث استحکام اهمیت دارد. مورد دیگری که طراحی دستکش ایمنی مورد توجه است ارتفاع ساق دستکش است. در طراحی ارتفاع ساق دستکش باید جوری این کار انجام شود که بلندای دستکش به حدی نباشد که. کار کردن در زمان استفاده از دستکش ایمنی سخت باشد و کاربر دچار مشکل شود.

از طرفی نباید به حدی کوتاه باشد حفاظت از بخش مچ دست صورت نگیرد. مورد دیگر در طراحی دستکش ایمنی نحوه بسته شدن آن است. نحوه بسته شدن دستکش از جند جهت مهم است. مورد اول این است دستکش راحت باز و بسته شود تا پوشیدن و درآوردن دستکش راحت باشد. با رعایت این نکته سرعت عمل در استفاده از دستکش ایمنی بالا می رود. از طرف دیگر در هنگام استفاده نیز نباید به راحتی باز شود. راهنمای کامل انواع دستکش کار را با قرارگیری انگشتان ادامه می دهیم. نوع آن همگی از وجه ‌های تمایز انواع دستکش ایمنی است.

راهنمای کامل دستکش کار برزنتی

راهنمای انواع دستکش کار سربی

یکی از انواع دستکش ایمنی و کار که کمتر شناخته شده است دستکش ایمنی سربی است. که در راهنمای کامل انواع دستکش کار به آن می پردازیم. وظیفه اصلی دستکش سربی حفاظت و حفظ ایمنی کاربر در برابر اشعه های ایکس و پرتو رادیو اکتیو است. با توجه به این تعریف این نوع دستکش در صنعت پزشکی بسیار پرکاربرد است. همین در مراکز هسته ای نیز از این دستکش استفاده می شود. همان طور که می دانید اشعه های ایکس و پرتو رادیو اکتیو بسیار برای بدن انسان مضر هستند. این اشعه ها می توانند مشکلات غیر قابل جبرانی را برای بدن ایجاد کنند. از این رو حفاظت از بدن در مقابل آن ها بسیار اهمیت دارد. دستکش ایمنی سربی یکی از همین تجهیزات برای محافظت در مقابل اشعه ها هستند. این دستکش ها دارای دو نوع سربی معمولی و سربی لاتکس هستند که ویژگی های متفاوتی با هم هستند.

در دستکش نوع معمولی هیچ روکشی بر روی دستکش وجود ندارد. اما در دستکش سربی لاتکس علاوه بر روپوش سربی لایه پلاستیکی نیز وجود دارد. از جمله ویژگی های دستکش سربی می توان به این مورد اشاره کرد که دستکش های سربی لاتکس انعطاف بالاتری دارند. از این رو در محیط هایی که عملکرد دقیق دست مهم است مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله این محیط ها می توان به اتاق های عمل، رادیولوژی و .. استفاده می شوند. از ویژگی های مهم این دستکش می توان انعطاف پذیری آن اشاره کرد. این نوع دستکش ضد باکتری نیز است.

دستکش ضد برق

راهنمای کامل انواع دستکش کار ضد برق

در راستای ارائه راهنمای کامل انواع دستکش کار در این بخش از مقاله به دستکش ایمنی برق می پردازیم. این نوع دستکش از عبور جریان الکتریسیته و رسیدن آن به دست کاربرد جلوگیری می کند. از این رو می توان گفت ابزار و تجهیزی مهم در راستای حفظ جان افراد است. دستکش ایمنی ضد برق از جمله انواع دستکش ایمنی است که بسیار مهم است و مورد استفاده قرار می گیرد. از اصلی ترین تجهیزات مورد نیاز برق کار ها می توان به دستکش ایمنی برق یا عایق برق اشاره کرد. زمانی که در کارهای برقی از آن استفاده می شود خیال برقکار از عدم آسیب از ناحیه برق راحت می شود. چرا که دستکش ایمنی ضد برق به طور صد در صد کاربر را در مقابل جریان برق محافظت می کند. از این می توان گفت هنگام استفاده از این دستکش دیگر برق گرفتگی برای کاربر رخ نمی دهد.

لازم به ذکر است که از این دستکش تکنسین های برق بیشترین استفاده را دارند. در کنار این شغل متخصصان طراحی دکل ها و موارد مشابه آن نیز از دستکش ایمنی برق استفاده می کنند. در ادامه بیان راهنمای کامل انواع دستکش کار به جنس دستکش ایمنی برق می پردازیم. در این باره باید بگوییم این دستکش ها از جنس لاتکس به تولید می رسند. به همین دلیل این نوع دستکش در برابر شوک الکتریکی مقاوم و بادوام هستند. لازم به توضیح است که از لحاظ مقاومت در برابر جریان الکتریسیته در حالت کلی به شش کلاس تقسیم می شوند.

محصول پیشنهادی: دستکش عایق برق

فروش عمده دستکش ایمنی

انواع دستکش کار نیتریل

در این بخش از مقاله قصد داریم دستکش نیتریل را به شما معرفی کنیم. راهنمای کامل انواع دستکش کار را با بررسی این نوع دستکش کار ادامه می دهیم. در باره این دستکش باید بگوییم که دستکش نیتریل مقاومت عمومی خوبی در مقابل مواد شیمیایی دارد. این ویژگی مهم باعث شده است که این دستکش ها کمی گران تر از دستکش لاتکس باشند. اما خوشبختانه دستکش نیتریل از سایر دستکش های ایمنی ارزان قیمت تر است. از این رو می توان گفت از جمله مزایای این نوع دستکش مقرون به صرفه تر بودن آن است. ویژگی های ایمنی و کیفی این دستکش باعث افراد از این دستکش کار شده است. از طرف دیگر قیمت مناسب آن باعث شده است که جز تجهیزات مقرون به صرفه محصوب شود. بنابراین این دستکش ها در مقایسه با سایرین در صنایع بیشتری مورد استفاده قرار می گیرند. و بیشتر مورد اقبال قرار گرفته است.

از ویژگی های مهم این دستکش این است که دستکش نیتریل برای کار با مواد شیمیایی جان سخت است. از این رو می توان با خیال راحت گفت به راحتی خراب نمی شود. راهنمای کامل انواع دستکش کار و تولیدکنندگان شیمیایی برای انجام فعالیت هایی که در کارخانجات صورت می گیرد. غالبا از این دستکش صنعتی بهره می برند و از آن استفاده می کنند. باید گفت که دستکش نیتریل در مقابل بنزین، نفت و سایر حلال های پتروشیمی مقاومت خوبی دارند. از این رو یکی از راه حل های جلوگیری از حساسیت های ایجاد شده توسط دستکش لاتکس است.

محصول پیشنهادی: دستکش کف نیتریلی

راهنمای کامل انواع دستکش کار آلومینیومی

یکی دیگر از انواع دستکش کار، دستکش آلومینیومی است. از این رو راهنمای کامل انواع دستکش کار  را به این دستکش اختصاص دادیم. از جمله ویژگی های این دستکش ایمنی این است که که مقاومت بسیار بالایی در برابر حرارت دارد. همچنین این دستکش مقاومت خوبی در برابر مواد مذاب دارد و می تواند از سوختگی دست کاربر جلوگیری کند. در مورد جنس این نوع دستکش باید بگوییم که جنس دستکش ایمنی آلومینیوم است. دستکش ایمنی آلومینیوم از جنس پارچه آلومینیوم و آستر پشم شیشه ساخته شده است. همان طور که گفتیم این دستکش دست ها را در برابر سوختگی به وسیله عوامل مختلف محافظت می کند. از این رو می توان به راحتی و با کمک این دستکش به صورت ایمن. می توان کارهایی که در آن حرارت بالا وجود دارد را انجام داد. اصلی ترین ویژگی و مزیت دستکش ایمنی آلومینیوم همین مقاومت آن در مقابل حرارت است.

اما این دستکش علاوه بر سوختگی به واسطه جنس مقاومی که این دستکش دارد. می تواند دست ها را در برابر بریدگی نیز محافظت کند. با وجود این ویژگی زمانی که از دستکش ایمنی آلومینیوم استفاده می کنید دیگر به دستکش های ضد برش نیازی ندارید.  این دستکش قابلیت این را دارد که از دست در مقابل بریدگی و موارد مشابه نیز حفاظت می کند. اما همان طور که پیش از این نیز اشاره شد عمده کاربرد دستکش ایمنی آلومینیوم برای حفاظت در برابر سوختگی است. لذا از این دستکش بیشتر در کارهایی که حرارت بالا دارد استفاده می شود.

دستکش باغبانی

جمع بندی:

در این مقاله راهنمای کامل انواع دستکش کار را ارائه دادیم و شما را چند نمونه از آن ها اشاره کردیم. در این مقاله سعی کردیم بیشتر به دستکش های کاری بپردازیم که کنتر شناخته شده اند. به نکاتی در طراحی دستکش کار با کیفیت دقت می شود اشاره کردیم. تا بتوانید دستکشی خوب خریداری کنید. امیدواریم مطالبی که در این مقاله به آن ها پرداختیم مرود توجه شما قرار گرفته باشد.

مطلب پیشنهادی: فروش عمده دستکش ایمنی

شماره تماس ها:

تلفن ۱: ۶۶۷۶۵۷۰۷-۰۲۱

تلفن ۲: ۶۶۷۶۵۹۲۴-۰۲۱

اینستاگرام: tadbirpasaegad.n.co@

به این صفحه امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *