وبلاگ

صداگیر ایمنی گوش چیست ؟

صداگیر ایمنی گوش چیست؟

محافظ گوش یا گوشی ایمنی از وسایل ایمنی بوده که به ‌منظور پوشاندن گوش به کار می ‌رود. اداره ایمنی و بهداشت شغلی اعلام کرد که. ۲۲ میلیون کارگر در سر کار در معرض سر و صدا هستند که. این می تواند به شنوایی آن ها صدمه بزند. بنابراین برای محافظت از شنوایی خود در برابر فرکانس و شدت سر و صدا ، باید از محافظ گوش استفاده کنند. اداره بهداشت و ایمنی ایالت متحده آمریکا برای اولین بار مسابقه ای با موضوع بهترین گوشی صداگیر برگزار کرده است. آلودگی های صوتی در محیط کار صنعتی و کارگاهی جزئی جدا نشدنی از حرفه های سخت محسوب می شوند. امروزه آلودگی های صوتی و پیامدهای ناشی از آن به معضل بزرگی برای شهروندان تبدیل شده اند. محیط هایی که میزان صدا در آن ها از حد استاندارد بالا تراست و امکان دارد گوش آسیب ببیند. این موضوع صداگیر ایمنی گوش چیست؟

صداگیر ایمنی گوش

انواع صداگیر ایمنی گوش:

صداگیر گوش انواع متنوعی را گوشی ایمنی دارد و در سایز‌ها و نیز شکل ‌های متنوعی تولید می‌گردد. در شغل‌‌های پر سروصدا، شرایطی وجود دارد، که برای حفظ سلامت گوش باید از گوشی صداگیر استفاده کرد. آزمایش های اندازه گیری سطح صدا می تواند. میزان سطح صدای تولید شده توسط تجهیزات الکتریکی در محل کار را تعیین کند. کاهش شنوایی در اثر کار در محیط پر سر و صدا یکی از مهمترین آسیب های ناشی از کار است. همان طور که گفتیم یکی از انواع صداگیر گوش، صداگیر گوش رو کلاهی است. به صورت یک استاندارد جهانی، ایرپلاگ ها را از دو جنس متفاوت تولید می کنند. استفاده از تجهیزات ایمنی میزان آسیب های وارده را کمتر کرده است. و از گوش ها در برابر آسیب های فراوان جلوگیری می نماید. لذا باید بدانید که صداگیر ایمنی گوش چیست؟ توجه به ایمنی فردی در حین کار موضوع بسیار مهمی است.

برخی از گوشی‌ های ایمنی به شکلی هوشمندانه عمل می‌نمایند. این نوع گوشی ایمنی بر روی گوش قرار گرفته و روی لاله گوش را پوشانده است. و از این طریق گوش را از آسیب‌های آلودگی صوتی حفظ می ‌کند. ابتدا با توجه به پشت بسته بندی ایر پلاگز و صداگیر می توانید NPR یا میزان کاهش صدای آن را تعیین کنید. قرار گرفتن در معرض 85 دسی بل یا بیشتر به مدت هشت ساعت معمولاً بسیار خطرناک است. ویژگی مهم این گوشی که لازم است بدانید. و درهنگام خرید به آن توجه کنید این است که صداگیر ایمنی گوش چیست؟

صداگیر ایمنی

صداگیر گوش ایرپلاگ:

اگر حجم صدا خیلی بالا باشد از آسیب دیدن پرده گوش و سیستم شنوایی ما جلوگیری می کند. تفاوت کمی در شکل ظاهریست که در ادامه به همگی این موارد خواهیم پرداخت. جمع این خواص در یک ایرپلاگ دو عایدی مهم برای ما دارد. قابل شستشو بودن هم یکی دیگر از محاسن پلیمر TPE می باشد. پلیمر TPE یک کلاس بهتر و باکیفیت تر هم دارد که  Monprene  نام دارد. مزیت اصلی  Monprene بر TPE مشخصا ، نرمی و لطافتی منحصر بفردست که باعث می شود. نکته ای که توجه اکثر کاربران را در مورد ظاهر ایرپلاگ های پلیمری به خود جلب می کند. شکل مخروطی نا هموار و غیر متعارف آن است. یک دنباله هم در انتهای محصول وجود دارد که شبیه دستگیره عمل می کند. کاربر می تواند آن قسمت را بگیرد و ایرپلاگ را از گوش خود خارج کند. در ادامه نیز صداگیر ایمنی گوش ایرپلاگ چیست؟

طراحی ایرپلاگ اسفنجی معمولا به صورت مخروطی است اما به صورت استوانه ای نیز تولید می شوند. ایرپلاگ ها یک بار مصرف نیز نیستند ، چون از مواد ضد آب تولید شده اند. اگر به آرامی استفاده شود تا مدت زیادی قابلیت استفاده مجدد خواهد داشت. از یک ایرپلاگ پلیمری خوب و با دقت استفاده بفرمایید حتی تا 6 ماه نیز قابل استفاده خواهد بود. هیچ کدام از مدلهای گوش گیر ایرپلاگ صدا را کاملا قطع نمی کنند. در حقیقت چیزی حدود 50 تا 70 درصد از حجم صدای محیط کم می شود.  این از نکات ایمنی محصوب می شود.

محصول پیشنهادی: ایرپلاگ اسفنجی

اهمیت استفاده از صداگیر ایمنی گوش

اهمیت استفاده از صداگیر ایمنی گوش:

گوشی ایمنی وسیله‌ای جانبی بوده که هنگام مطالعه و نیز درس خواندن،برخی از افراد به‌منظور افزایش تمرکز آن را استفاده می‌نمایند. استفاده از یک اره برقی قدیمی و یا هم این که کار کردن بر روی تراکتور بدون کابین. شما را در معرض خطر ناک ترین سطح صدا قرار می دهد. این محصول به عنوان محافظ روی گوشی شناخته می شود. صداگیر گوش خوب دارای ساختار با دوامی است. چرا که لازم است در محیط های خشن صنعتی به خوبی قابل استفاده باشد. خرید گوشی‌های ایمنی یکی از تجهیزات مهم و اساسی در صنایع بزرگ محسوب می شود. کاهش شنوایی تنها آثار مخرب صدای بلند نیست، بلکه در گذر زمان می تواند. باعث آسیب های روحی و فیزیکی دیگری هم شود. برخی از کلاه‌های ایمنی هم که برای شغل‌ و نیز حرفه‌های ویژه‌ای تهیه و تولید می‌گردند، مجهز به گوش‌گیر هستند. لذا باید دید که صدا گیر ایمنی گوش چیست؟

یکی دیگر از بهترین راه های دیگر که می تواند به ان اشاره کرد، استفاده از گوشی ایمنی است. این گوشی طوری طراحی و تولید شده است که در مجرای گوش قرار گیرد. حتما از آن استفاده کنید تا گوش شما دچار آسیب نشود. مواد سازنده در انواع مختلف آن از اسفنج فایبر گلاس، اسفنج وینیل و لاستیک است. کارفرمایان اغلب برای اینکه در مسائل مالی صرفه جویی کنند، از خرید تجهیزات ایمنی مانند محافظ شنوایی کارکنان خودداری می کنند. جدای از محیط کار بهتر است در هنگام تیراندازی نیز، گوشی ایمنی استفاده ‌شود. البته مخاطب این توصیه پلیس است.

مطلب پیشنهادی: کاربرد و انواع ایرپلاگ

نکات مهم در انتخاب گوش گیر

نکات مهم در انتخاب گوش گیر

علاوه بر حفاظت از گوش، گوش‌ها را گرم می ‌کند و از این طریق برای استفاده در محیط‌های کاری سرد مناسب است. نوع دیگری از گوش گیر ها از سیلیکون ساخته شده و طبق دستور پزشک برای هر فرد جداگانه ساخته می شود. آسیب های گوش می تواند به سنگینی گوش ختم نشود و حتی کری دائمی نیز به دنبال داشته باشد. قابلیت یک بار استفاده را دارند. عموم جنس این گوشی های صداگیر از فایبر گلاس، پلاستیک و پنبه می باشد. خبر خوب این است که مشکلات شنوایی قابل پیش گیری هستند. در دسته لوازم ایمنی، این محصول قرار گرفته و در اصل کاربرد های صنعتی دار است. یکی از انواع گوشی‌های ایمنی ایرپلاگ ‌ها هستند که خود دارای انواع یک بار مصرف و چند بار مصرف هستند. مطمئن شوید که گوشی ایمنی شما باعث می شود احساس راحتی کنید و بیش از حد شل و یا تنگ نیستند.

این کار برای حفظ سلامت شنوایی کاربران بسیار اهمیت دارد. از دیگر نمونه های پر کاربرد گوشی‌های ایمنی، می توان نوع ایر ماف آن را عنوان کرد. یکی از نکاتی که باید توجه شود این است که صدا گیر گوش چیست؟ باعث کاهش شنوایی فرد شده و هم با وارد کردن استرس زیاد، تمام بدن را تحت تاثیر قرار می دهد. بهداشت ایرپلاگ، بایستی توجهی ویژه نمود و آن‌ها را پس از هر بار مصرف شسته شود. استفاده همزمان آن با سایر پپوشش ‌های ایمنی هیچ مشکلی ایجاد نمی ‌کند. چرا که باید دید که صدا گیر ایمنی گوش چیست؟

صدا گیر مناسب

صدا گیر مناسب

صداگیر اسفنجی یک بار مصرف که می تواند به خوبی از گوش محافظت کند و همچنین اندازه ی هر گوشی باشد. استفاده از آن به شما در انتخاب بهترین و مناسب ترین محصول کمک می کند. این یعنی این که هر محصول برای محیط کاری ساخته شده است. گوشی صدا گیر ایر پلاگ یکی از انواع رایج گوشی های ایمنی در صنعت است. سایر اجزای حفاظت کننده مثل عینک در ارتباط است و میزان بالای سر و صدا را گزارش می دهد. جهت مطالعه و نیز جهت کاهش آلودگی‌های صوتی محیطی، این گوشی‌های ایمنی استفاده می‌شوند. استفاده از آن برای افرادی که گوش حساس دارند و دچار عفونت‌های گوش هستند، توصیه نمی‌ شود. وجود تنوع در رنگ، نام، و شکل ایرپلاگ های یک بار مصرف می تواند. حس استفاده را در کارکنان و کارگران ترغیب کند. لذا صدا گیر ایمنی گوش چیست را در این مقاله مورد بررسی قرار دادیم.

گوش گیر فشرده باز می شود تا محکم در گوش شما جا بگیرد. لازم است که در هنگام خرید ایرپلاگ دقت کنید. قدرت مانور گوشی ایر پلاگ کاهش صدا تا ۳۰ دسی بل است. صدا های بلند در ابتدا به صورت کوتاه مدت آثارشان را نشان می دهند. صدا گیر ایرپلاگ، با قرار گیری درون حفره‌ ی گوش، مثل سدی در مقابل صدا عمل نموده است. تا حد امکان از رسیدن آن‌ ها به پرده‌ ی گوش، جلوگیری می‌ نماید. باید گفت اندک فشاری جمع شده و به سادگی و بدون آسیب به گوش داخلی فرد، وارد گوش می ‌شود.

مطلب پیشنهادی: ایرپلاگ سه پله

جمع بندی

در این مقاله به این موضوع پرداختیم که صداگیر ایمنی گوش چیست؟ انواع مختلفی از گوش گیر صدا وجود دارد. که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. که مزیت های خاصی را ارائه می دهند. همین طور معایبی نیز متوجه هر کدام از صداگیر ها وجود دارد. شاید بپرسید نکات مهم برای خرید صداگیر ایمنی گوش چیست؟ نکته مهم در این خصوص این است که با توجه با نیاز خریداری کیند.

به این صفحه امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *