وبلاگ

ماسک نیم صورت

ماسک نیم صورت

ماسک نیم صورت به گونه ای از تجهیزات محافظ سیستم تنفسی اطلاق می  شود که؛ از ورود عوامل خارجی  به داخل سیستم تنفسی جلوگیری به عمل آورند. ماسک نیم صورت، با پوشش دادن دهان و بینی، عمل تصفیه هوا را انجام می ‌دهد. این روز ها در مقابل ویروس کرنا آسیب پذیر هستند نیاز به یک ماسک تنفسی مطمئن دارند. کاربرد ماسک ها علاوه بر جلوگیری در برابر نفوذ آلاینده های هوا و افزایش بازدهی فعالیت افراد در محیط های آلوده؛ به خاطر برزو بیماری کرونا نیز افزایش یافته است. امروزه کاربرد ماسک نیم صورت در اکثر صنایع و مشاغل گسترده شده؛ و یکی از تجهیزات حافظت فردی بوده که برای حفظ سلامتی افرادی که؛ در برابر گازهای سمی و هوای آلوده  استفاده می شود. تجهیزات ایمنی تنفسی بسیار اهمیت دارد. چراکه بدون تجهیزات ایمنی تنفسی مشکلات زیادی ایجاد می شود. ماسک نیم صورت یکی از تجهیزات ایمنی تنفسی است.

خرید ماسک نیم صورت

شرکت تدبیر پارسارگاد نوآور عرضه کننده انواع تجهیزات ایمنی، از جمله تجهیزات ایمنی تنفسی است. کیفیت و ایمنی را با ما تجربه کنید. ماسک های نیم صورت یکی از محصولاتی هستند که؛ برای جلوگیری از ورود آلاینده های شیمیایی و گرد و غبار و گاز های خطرناک به بدن استفاده می شوند. مهم ترین تفاوت ماسک نیم صورت و تمام صورت این است که؛ ماسک تمام صورت بر خلاف ماسک نیم صورت نه تنها دهان و بینی را پوشش داده است. بلکه از چشمان کاربران نیز محافظت خواهد کرد. در سطح پایه، دستگاه های محافظ تنفسی به دو دسته تقسیم می شوند. ماسک نیم صورت از جمله ماسک های شیمیایی و تنفسی استفاده شده در محیط های کاری است. ماسک های نیم صورت در انواع و مدل های متفاوتی وجود دارند که؛ بسته به محیط و کار فرد انتخاب می شوند. حفاظت تنفسی مهم است؛ زیرا سلامت کارگران هرگز نباید در محل کار به خطر بیافتد.

مدل های مختلف ماسک شیمیایی نیم صورت در دو گونه تک فیلتر که؛ فیلتر در جلوی ماسک قرار می گیرد. این مدل ها را می توانید با بهترین کیفیت از تدبیر پاسارگاد نواور خریداری کنید. مهم ترین مزیت ماسک نیم صورت نسبت به ماسک های فیلتر دار؛ و سوپاپ دار قابلیت تعویض فیلتر آن می باشد. نکته مهم در کار ماسک های شیمیایی نیم صورت، این است که؛ هیچ تولید کننده ای ماسک را به همراه فیلتر عرضه نمی کند. برای خرید این محصول می توانید با ما تماس بگیرید.

کاربرد ماسک نیم صورت

ماسک نیم صورت کاربرد بسیار زیادی دارد. آن دسته از مشاغلی که کارکنان آنها با مواد و آلاینده های خطرناک روبرو هستند؛ از ماسک های مخصوص استفاده می کنند. ماسک های نیم صورت فیلتر دار هستند؛ مانع ورود به هوای آلوده به سیستم تنفسی کارکنان می شود. کفش کار یکی دیگر از محصولات ایمنی است که؛ کارکنان صنایع مختلف حتماً باید در حین کار از این محصولات استفاده نمایند. ماسک نیم صورت در دو مدل کلی ماسک نیم صورت ماسک نیم صورت تک فیلتر؛ و ماسک نیم صورت دو فیلتر موجود است. ماسک نیم صورت شیمیایی بر خلاف ماسک تمام صورت، چشم ها را نمی پوشاند؛ و فقط مانعی در برابر دهان و بینی افراد ایجاد می کند. هر نوع فیلتر بنا بر استانداردهای خود؛ برای کارایی خاص و استفاده در محیط هایی خاص آماده سازی شده است. تفاوت مهم در این دو نوع جنس، بالا تر بودن قدرت جذب سیلیکون نسبت به پلاستیک فشرده است.

فرآیند تصفیه هوا به این صورت است که؛ هوای آلوده به گازهای شیمیایی از داخل فیلتر عبور کرده و تصفیه می شود. سپس به داخل ماسک جهت تنفس کاربر وارد می شود. دو فیلتر و تک فیلتر بودن ماسک نیم صورت، یک مزیت خوب برای این نوع ماسک محسوب می شود؛ که دامنه کارایی و امکان انتخاب کاربر را بالا می برد. برای استفاده از فیلتر های ماسک باید نحوه استفاده از آن را یاد بگیرید. برای استفاده از فیلتر باید توجه داشته باشید که فیلتر ها دارای تاریخ انقضا هستند. ماسک تمام صورت یکی از محصولات شرکت تدبیر پاسارگاد نوآور است.

مطلب پیشنهادی: ماسک تمام صورت

مشخصات ماسک نیم صورت

کاربرد ماسک نیم صورت شامل محافظت قابل اعتماد در برابر ذرات مانند گرد و غبار و ذرات معلق در هوا می باشد. ماسک تنفسی باید همیشه قبل از بروز خطر اعمال شود. کاربرد ماسک نیم صورت بسیار گسترده است؛ و این به دلیل ویژگی های طراحی و سطح ایمنی بالای آن است. در مواردی که خطر تنفسی در محل کار وجود دارد؛ باید اقدامات ایمنی برای حذف آن یا حداقل کاهش آن تا حد امکان انجام شود. این نوع ماسک تنفسی دارای کارتریج های قابل تعویض برای حذف مواد شیمیایی از هوا هستند. ماسک تنفسی نیم صورت بینی و دهان را می پوشاند. ماسک تنفسی تمام صورت از چشم ها، بینی و صورت محافظت می کند. از ماسک تنفسی کارتریج شیمیایی در ناحیه ای که بلافاصله برای زندگی یا سلامتی خطرناک است استفاده نکنید. باید بگوییم که کاربرد ماسک نیم صورت تنفسی برای مواد شیمیایی و گاز استفاده می شود.

انتخاب ماسک نیم صورت تنفسی مناسب با برچسب شروع می شود. اگر برچسب نیاز به ماسک فیلتر کننده داشته باشد؛ یک حرف و گاهی یک عدد را مشخص می کند. هر ماسک نیم صورت تنفسی که می پوشید باید مورد تایید NIOSH باشد. این تنها آژانس یا سازمان صدور گواهینامه مورد اعتماد است. تست تناسب کیفی، ماسک تنفسی خود را بپوشید. تست تناسب کمی، یک سنسور در مورد میزان نشتی هوا به ماسک ارائه می دهد. به طور منظم ماسک نیم صورت تنفسی خود را از نظر پارگی، ترک، اعوجاج، کثیفی؛ قطعات از دست رفته یا آسیب های دیگر بررسی کنید.

معرفی ماسک نیم صورت

به طور کلی استفاده از ماسک نیم صورت به امری رایج در انواع مصارف خانگی؛ صنعتی و آزمایشگاهی تبدیل شده و دامنه کاربرد آن روز به روز در حال گسترش است. نوع نیم صورت را در زمان استراحت و پس از به پایان رسیدن کار می توان؛ به راحتی و آسانی از روی صورت برداشت. این یکی از تجهیزات ایمنی مهم است. در داخل ماسک ها قطعه ای وجود دارد که هوای خنک در فضای ماسک به جریان انداخته است. در مکان هایی که سر و کار کاربران بیشتر با مواد شیمیایی می باشد؛ مورد استفاده قرار دادن ماسک های تمام ضرورت دارد. تجهیزات ایمنی بسیار گسترده است. ماسک نیم صورت تنها قسمتی از صورت از جمله دهان و بینی را می پوشاند؛ و از چشم ها محافظت نمی کند. عرضه و فروش ماسک های تنفسی شیمیایی از نوع نیم صورت و تمام صورت بدون فیلتر انجام می گیرد.

طبق استاندارد حفاظت از کارگران، فیلتر ها و کارتریج‌ های تنفسی فقط باید هشت ساعت استفاده شوند. پس از هر بار کاربرد ماسک نیم صورت، فیلتر ها و کارتریج ها را بردارید. پس از شستشو، ماسک تنفسی خود را با یک ماده ضد عفونی کننده؛ مانند 30 میلی لیتر سفید کننده خانگی، رقیق شده در 7.5 لیتر آب خیس کنید. برای استفاده از ماسکهای تنفسی باید دقت کنید با توجه به محیط کار از قیلتر های مناسب؛ هر محیط کار با توجه به گاز های شیمیایی و مواد آلوده محیط استفاده کنید. تجهیزات ایمنی باید مورد استفاده قرار حتمی قرار گیرد.

 

مطلب پیشنهادی: تجهیزات ایمنی

ماسک نیم صورت شیمیایی

ماسک نیم صورت شیمیایی تنفسی به گونه ای از تجهیزات محافظ سیستم تنفسی اطلاق می شود که؛ از ورود هوای آلوده ، بخارات و ذرات سمی و خطرناک و حتی ویروس ها و باکتری ها به داخل سیستم تنفسی جلوگیری به عمل آورند. برای استفاده از ماسک های تنفسی باید دقت کنید با توجه به محیط کار از قیلتر های مناسب هر محیط کار؛ با توجه به گاز های شیمیایی و مواد آلوده محیط استفاده کنید. مهم ترین مزیت ماسک نیم صورت نسبت به ماسک های فیلتردار و سوپاپ دار قابلیت تعویض فیلتر آن می باشد. در قسمت کناری این ماسک‌ ها در هر سمت جایگاه فیلتر قرار داده شده است. کاربران با توجه به نیاز خود از میان مدل های مختلف فیلتر های شیمیایی یا گرد و غبار؛ مورد مناسب را انتخاب و برای ماسک خود تهیه می کنند.

کاربرد ماسک ها علاوه بر جلوگیری در برابر نفوذ آلاینده های هوا و افزایش بازدهی فعالیت افراد در محیط های آلوده؛ به خاطر بروز بیماری کرونا نیز افزایش یافته است. ماسک نیم صورت در دو مدل کلی ماسک نیم صورت ماسک نیم صورت تک فیلتر؛ و ماسک نیم صورت دو فیلتر موجود است. ماسک نیم صورت شیمیایی بر خلاف ماسک تمام صورت، چشم ها را نمی پوشاند؛ و فقط مانعی در برابر دهان و بینی افراد ایجاد می کند. نکته دیگر در باره ماسک نیم صورت شیمیایی این است که؛ فیلتر این نوع از ماسک باید به صورت جداگانه خریداری شود.

مطلب پیشنهادی: ماسک تمام صورت دراگر

انواع ماسک ایمنی

ماسک ایمنی تنفسی یکی از مهم‌ ترین لوازم ایمنی است که؛ در شرایظی سلامت هوای محیط کافی نباشد.، افرادی که در محیط هستند نیاز به ماسک‌های موثر دارند. ماسک ایمنی برای حفاظت از دستگاه تنفسی کارایی دارد که یکی از تجهیزات ایمنی فردی است. ماسک‌ها نه تنها در مسائل روزانه مثل آلودگی هوا، مقابله با ویروس‌ها کاربرد دارند. افرادی که در محیط‌ های آلوده مشغول به کار‌ می ‌‌شوند؛ باید از تجهیزات تنفسی مناسب و مطمئن استفاده کنند و خود را از خطرات احتمالی دور نگه‌ دارند. معمولا این ماسک‌ ایمنی دارای یک یا جند فیلتر هستند که؛ قسمت دهان و بینی و در بعضی از مدل ها همچنین از چشم‌ها مراقبت می ‌کند. با استفاده از ماسک ایمنی مناسب، به مقدار زیادی از ابتلا به بیماری های شغلی و تنفسی پیشگیری می ‌کنید. انواع ماسک‌ تنفسی فیلتر دار برای حفاظت از شما در مقابل ذرات آلاینده استفاده می ‌شوند.

ماسک ها جزء مهم ترین تجهیزات ایمنی هستند. این نوع ماسک ایمنی فیلتردار منبع تامین هوای تنفسی افراد خارج از محیط آلوده می باشد. یکی از انواع ماسک ایمنی، ماسک های کپسول سرخود است. نوع دیگر از ماسک فیلتردار تنفسی، ماسک های هوا رسان شلنگی است. در این ماسک ها جهت جلوگیری از ورود آلاینده ها به داخل دستگاه تنفسی؛ از مواد فیبری و الیافی همانند کاغذ، ‌نمد و یا پارچه  استفاده می شود. ماسک های تنفسی برای محافظت از بدن ما در برابر آلاینده های هوا استفاده می شوند. تنوع کاربرد باعث شده تا انواع مختلفی از ماسک های تنفسی در بازار وجود داشته باشد. از این نوع ماسک ‌ها می‌ توان بار ‌ها در محیط‌ های مختلف مجدداً استفاده کرد. در صنایعی که با مواد شیمیایی سر و کار دارند؛ باید از انواع ماسک تنفسی شیمیایی استفاده کنیم.

 

ماسک نیم صورت تنها قسمتی از صورت از جمله دهان و بینی را می پوشاند و از چشم ها محافظت نمی کند و ماسک تمام صورت که از نام آن هم مشخص است دهان، بینی و چشم ها توسط آن به طور کامل پوشیده خواهد شد.

به این منظور می توانید با شماره های زیر تماس بگیرید.

تلفن ۱: ۶۶۷۶۵۹۲۴-۰۲۱
تلفن ۲: ۶۶۷۶۵۷۰۷-۰۲۱

به این صفحه امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *