وبلاگ

کاربرد دستکش برزنتی

کاربرد دستکش برزنتی

دستکش یکی از ابزار ایمنی است که استفاده از آن بسیار در کار مهم است. اگر در یک کارگاه و یا مکان صنعتی کار می کنید حتما به استفاده از تجهیزات ایمنی نیاز دارید. دستکش یکی از مهم ترین پوشش های ایمنی است و استفاده از آن ضروری است. از این رو قطعا به یک دستکش مقاوم نیاز پیدا خواهید کرد. این دستکش شما را در برابر هرگونه آسیب دست محافظت خواهد کرد. آسیب هایی که می تواند بعضا غیر قابل جبران باشد. بدون دستکش برزنتی کار کردن بسیار اشتباه می باشد. دستکش ایمنی می تواند حداقل میزان آسیب را کم کند که این موضوع بسیار مهم و با اهمیت است. دستکش ایمنی برزنتی بسیار با کیفیت است از این رو می تواند دست شما را از آسیب حفظ نماید. دستکش برزنتی ایران و کشور عزیزمان نیز به تولید می رسند. در ادامه مقاله به برسی انواع دستکش برزنتی و کاربرد دستکش برزنتی می پردازیم.

مطلب پیشنهادی: دستکش ایمنی در تهران

کاربرد دستکش های برزنتی

کاربرد دستکش برزنتی:

دستکش های برزنتی انواع مختلفی دارند و در سایز های مختلف تولید می شوند. به طور مثال ابعاد ۲۸- ۲۰-۱۰ سانتی متر در بعضی از دستکش ها وجود دارد. استفاده از دستکش برزنتی بسیار برای سلامت و ایمنی کابران و کارگران محیط های صنعتی مهم و مفید است. بسیاری از حوادث و اتفاقات ناگوار با استفاده از دستکش ایمنی به وجود نخواهد آمد یا رفع خواهند شد. بنابراین وجود یک دستکش ایمنی برزنتی برای هر مهندس، کارگر و یا استاد کار واجب و ضروری است. شما با استفاده از این دستکش ها  می توانید خیال خود را از بابت ایمنی دست هایتان راحت کنید. دستکش برزنتی به گونه ای طراحی شده است که از دستان فرد در برابر اشیاء تیز محافظت خواهند کرد. البته کاربرد دستکش برزنتی فقط برای اجسام تیز نیست و می تواند از دست شما در برابر سایر آسیب ها نیز محافظت کند.در مکان های صنعتی این دستکش می تواند بسیار نجات بخش باشد.

حوادثی که در کارخانجات و کارگاه های صنعتی رخ می دهد بسیار فراگیر است. این حوادث باعث ایجاد آسیب هایی حتی در حد نقص عضو در افراد می شود. سالانه اتفاقات ناگوار بسیار زیادی برای افراد مختلف دنیا اتفاق می افتد. بخش مهمی از این اتفاقات و آسیب ها  به دلیل نداشتن دستکش ایمنی برزنتی می باشد. کاربرد دستکش برزنتی برای حفظ ایمنی کارگران بسیار حائض اهمیت است. اگر شما هم در معرض خطرات ناشی از محل کارتان برای دستتان هستید. با استفاده از دستکش ایمنی برزنتی می توانید از این اتفاقات ناگوار پیش گیری کنید.

کاربرد دستکش برزنتی با دریل

کاربرد دستکش برزتی کف چرمی:

نوع دیگر دستکش برزنتی، دستکش برزتی کف چرمی است که قصد داریم در مورد آن صحبت کنیم. دستکش برزتی کف چرمی کاربرد زیادی در صنایع مختلف دارد. کاربرد دستکش برزنتی چرمی منحصر به خود است. جنس دستکش ایمنی از چرم گاوی می باشد. این دستکش به صورت ترکیبی از چرم و برزنت ساخته شده است. به این صورت که پشت دستکش برزنتی و کف دستکش و سر انگشتان چرمی می باشد. از محاسن این دستکش می توان به مقاومت بالایی که از آن برخوردار است اشاره کرد. این دستکش جهت کار های جوشکاری، تراشکاری، تاسیساتی، لوله کشی، صنایع فولاد، حمل و نقل و … استفاده می شود. با این تعاریف میتوان گفت کاربرد دستکش برزنتی بسیار گسترده است. این دستکش در کشورمان نیز به تولید می رسد که کیفیت بالایی هم دارند. افرد  بسیاری از کار های صنعتی را با دستان خود انجام می دهند. این امر می تواند موجب آسیب دیدن دستان آنها شود.

بنابراین باید با توجه به نوع کاری که انجام می دهند دستکش با ضخامت مناسب را انتخاب نمایند. این موضوع بسیار در ایمنی کاربر نقش مهمی ایفا می کند. هر دستکش با توجه به نوع آن برای کار های مختلف طراحی شده است. به طورمثال دستکش با چرم بزی مخصوص جوشکاری آرگون می باشد. همین طور دستکش با چرم گاوی مناسب کار های جوشکاری غیر از آرگون است. چرم های مورد استفاده برای تولید دستکش شامل پوست گوزن، پوست بز، چرم گاو و پوست آهو است. متداول ترین چرم مورد استفاده در دستکش چرمی پوست بز و گاو می باشد.

دستکش های برزنتی

دستکش برزنتی با پوست بز:

برای ساخت دستکش برزنتی و چرمی با توجه به کاربرد دستکش برزنتی از چرم های مختلفی ساخته می شود. این موضوع باعث ایجاد تفاوت در عملکرد دستکش برزنتی می شود. با این تعریف مهم است که با توجه به استفاده ای که از دستکش خواهید کرد نوع مناسب را انتخاب کنید. در بین چرم های مختلف که در دستکش برزنتی کاربرد دارد چرم بز ویژگی خاصی دارد. به غیر از چرم بز چرم های دیگر ویژگی های مشابه به هم دارند. دستکش برزنتی  با پوست بز جهت جوشکاری آرگون است. این موضوع با توجه به ویژگی های چرم بز انجام می شود. کاربرد دستکش برزنتی با چرم بز بسیار خاص است و برای صنایع حساس استفاده می شود. برای همین تفاوت چشمگیری بین دیگر دستکش های برزنتی و چرمی با چرم بز با دیگر چرم ها وجود دارد. برای جوشکاری های صنایع فلز بهتر از از دستکش های دیگر استفاده کنید.

توصیه می شود برای جوشکاری آرگون از این دستکش یعنی چرم برزنتی با پوست بز استفاده کنید. این موضوع را جدی بگیرید چرا که برای ایمنی شما بسیار تاثیر گذار است. مابقی انواع دستکش چرمی برای جوشکاری های غیر آرگون و صنایع فلزی می باشند. از آن جا که مقاومت گرمایی دستکش های چرمی بالاست در کارهای جوشکاری و صنایع فلزی استفاده می شود. دستکش‌های چرمی در بین کارگران در صنایع مختلف مورد مورد اقبال زیادی قرار گرفته است. دلیل این موضوع  یعنی محبوبیت این دسکش را باید در دوام مواد، طول عمر و مقاومت در برابر سایش جستجو کرد.

دستکش کف چرم دوبل:

نوع دیگر دستکش چرمی، دستکش کف چرم دوبل است. کاربرد دستکش برزنتی با کف چرم دوبل بسیار متنوع است. با توجه به ضخامت کفی این نوع از دستکش برای مصارف سخت مناسب است. خصوصیات دستکش کف چرم دوبل بسیار مهم و خاص است. این ویژگی ها دستکش کف چرم دوبل را با نمونه های دیگر کاملا متمایز کرده است. دستکش ایمنی کف چرمی جزء دستکش های حفاظت در برابر ضربات مکانیکی محسوب می شوند. همان طور که پیش از این گفتیم ضخامت بیشتر این این دستکش باعث این موضوع شده. این دستکش یعنی دستکش کف چرم دوبل نمونه های متنوعی دارد. کاربرد دستکش برزنتی با کف چرم دوبل بسیار جالب توجه است. این کاربرد ها باعث شده قطر دستکش ها متفاوت از هم باشند. هم چنین قابلیت تحرک پذیری هم باعث ایجاد تنوع در مدل های مختلف شده است. بسته به میزان قابلیت تحرک مورد نیاز انگشتان این دستکش های چرمی طبقه بندی می شود.

همچنین شدت صدمات احتمالی نیز که باید دستکش تحمل کند متفاوت است. جنس و قطر دستکش ایمنی با یکدیگر متفاوت است. این دستکش ها برای حمل دستی بار به خاطر چنگش مناسب و جنس مرغوب بسیار مناسب است. به علاوه که این دستکش ها ضربه پذیری بسیار مناسب هم دارند. مدل های مختلف انواع دستکش چرم بر اساس نیاز تولید می شوند. همچنین بنابر کاربرد دستکش برزنتی و کاری که قرار است با آن ها انجام شود نیز تولید می شوند. دستکش چرم کف از چرم گاوی تولید شده است. برای بالا بردن دوام دستکش قسمت کف دستکش به صورت دو لایه دوخته شده است.

ماکت دستکش برزنتی

دستکش های برزنتی با روکش چرم دوبل:

دستکش های برزنتی با روکش چرم از جمله کاربرد دستکش برزنتی محصوب می شوند. در این بخش از مقاله به این نوع از دستکش هی ایمنی می پردازیم. استفاده از چرم به عنوان عایقی در برابر حرارت و آتش، از گذشته های دور در بین انسانها رواج داشته است. این موضوع امروزه فراگیر تر شده که در ادامه به روند آن می پردازیم. با انقلاب صنعتی و ایجاد کارخانجات و دستگاه های مختلف نیاز به ایجاد ایمنی برای کارگران احساس شد. از این رو دستکش های ایمنی طراحی و تولید شدند. چرم به عنوان مواد اولیه ی تولید انواع دستکش کار، کاربرد فراوانی پیدا کرد. در کشور عزیز ما ایران تولید دستکش چرم ساله است که توسط تولیدکنندگان داخلی انجام می شود. این دستکش ها جز با کیفیت ترین دستکش های موجود در بازار است. مدل های مختلفی در دستکش های برزنتی با روکش چرم وجود دارد. انواع دستکش چرم بر اساس کاربرد دستکش برزنتی طراحی و تولید می شوند.

همچنین بر اساس نیاز و بنا بر کاری که قرار است با آنها انجام شود تولید می شوند. دستکش چرم کف دوبل از چرم گاوی تولید می شود. برای بالا بردن دوام دستکش در هنگام کار قسمت کف دستکش کار به صورت دو لایه دوخته شده است. به غیر از کف دستکش برای افزایش عمر دستکش، کنارۀ انگشت شست نیز به صورت دوبل دوخته شده است. قسمت پشت دستکش کف دوبل درجۀ یک از پارچۀ کتان دوخته شده است. این ویژگی استفاده از دستکش چرمی را در کارهایی از قبیل جوشکاری، فرزکاری و سنگبری و … مهیا کرده است.

دستکش برزنتی ضد برش:

یکی از کاربرد دستکش برزنتی، دستکش برزنتی ضد برش است.این دستکش از مواد خاصی تشکیل شده و تولید شده اند. دستکش ضد برش کرکی  تشکیل شده از لاتکس و بافتنی است. بافتنی این دستکش از جنس کرک است و به شکل حوله است. به همین علت معروف به دستکش ضدبرش حوله ای نیز می باشد. علاوه بر کابرد ایمنی این دستکش جنس خاص آن باعث می شود که در هوای سرد باعث گرمایش دست شود. در کنار این موضوع دستکش برزنتی ضد برش هم کار حفاظت از آن را نیز بر عهده داشته باشد. با توجه به کاربرد دستکش برزنتی ضد برش طراحی آن منحصر به فرد است. لاتکس این دستکش ها تمامی کف دست و تمامی انگشت ها را تا پشت دست در بر گرفته است. دستکش ضد برش کرکی برای حفاظت از دست در برابر اجسام تیز و جلوگیری از سایش دست استفاده می شود.

در کنار مواردی که ذکر شد استفاده از دستکش برزنتی ضد برش مزایای دیگری نیز دارد. به طور مثال در هنگام بسته بندی یا جا به جایی اجسام از لغزش آنها روی دست جلوگیری می کند. همچنین مانع خراشیدگی و پارگی دست در برخورد با ابزار و اجسام داخل کارگاه ها می شود. در کارگاه ساختمانی تمامی کارگران برای حفظ سلامت خود باید از دستکش هایی با رویه ی لاتکس استفاده کنند. ضخامت بیشتر و موادی که با گستردگی بیشتری روی دستکش پخش شده است مزیت های این دستکش برای انتخاب می باشد. این مزیت ها می تواند ایمنی و سلامت شما را در هنگام کار تضمین کند.

دستکش های ضد برش

دستکش حوله ای:

کاربرد دستکش برزنتی ضد برش را مرور کردیم. همان طور که بیان شد این دستکش محاسن و ویژگی های مثبت بسیاری دارد. اما مانند هر محصول دیگری دارای نواقصی نیز هست. در این بخشاز مقاله به معایب دستکش برزنتی ضد برش یا همان حوله ای می پردازیم. نکته اول که لازم است بدانید و نسبت به آن دقت داشته باشید انعطاف کم این دستکش است.  این موضوع به دلیل ضخامت بیشتر مواد و بافتنی دستکش رخ داده است. این ضخامت باعث شده دستکش حوله ای انعطاف کمتری نسبت به دستکش های ضدبرش معمولی و گالری داشته باشد. شاید جالب باشد که دستکش حوله ای انعطاف کمی دارد. چرا که با شنیدن نام حوله نا خود آگاه انعطاف و حالت پذیری به ذهن ما متبادر می شود. دستکش ضدبرش حوله ای مقاومت نسبات خوبی در برابر ارتعاشات دارد. این موضوع در کارگاه ها بسیار حائض اهمیت است.

ازاین رو توصیه می شود اگر با ابزار ها یا ماشین آلاتی که لرزش زیادی دارند. سروکار دارید از دستکش حوله ای استفاده کنید.این کاربرد دستکش برزنتی باعث می شود ارتعاشی که به دست شما وارد می کند خنثی شود. اگر با این دست دستگاه ها  سر و کار دارید این دستکش باعث می شود کنترل بهتری داشته باشید. استفاده از دستکش حوله ای باعث می شود لرزش کمتری به عضلات و مفصل های شما وارد شود. این دستکش در برابر مواد بنزینی مقاومت کمی دارد.  ام از جمله نواقص آن این است که در برابر مواد اسیدی هیچ گونه مقاومتی ندارد.

دستکش های حوله ای

دستکش ضد اسید:

دستکش PVC ضد اسید دارای کف زبر جهت مقاومت بالا در برابر سایش و ایجاد چنگش عالی در محیط های مرطوب و روغنی می باشد. این محصول محافظی عالی در برابر پاشش محدوده وسیعی از مواد شیمیایی صنعتی به شمار می آید. دستکش PVC ضد اسید انعطاف پذیر و راحت بوده و برای کاهش خستگی دست و ایجاد کارایی بهتر طراحی گردیده است. این محصول ترکیبی عالی از مشخصات مکانیکی همراه با محافظت شیمیایی را فراهم می نماید. دستکش ایمنی در دسته تجهیزات ایمنی قرار دارد که از اهمیت بالایی برخوردار است، در صنایع و مشاغل مختلف از ضروری ترین نکاتی است که باید به آن توجه ویژه ای شود. اگر شما برای کار به انعطاف پذیر بودن دستکش نیاز دارید ، دستکش ضد اسید بهترین انتخاب برای شماست. از این دستکش می توانید در محیط هایی که هم خشک وهم مرطوب هستند استفاده کنید.

چون این دستکش دارای مقامت بالا در برابر سایش است می توانید در کارهایی که با مواد نفتی سر و کار دارید استفاده کنید. شما برای افزایش کارایی خود نیاز دارید تا در محیطی امن و با پوشش مناسب فعالیت کنید. پوششی که به شما اجازه دهد بدون محدودیت و با راحتی کامل به انجام کار های خود بپردازید. کار بامواد نفتی نیز از آن دست فعالیتهایی است که باید درحین کار ازپوشش مناسب برخوردار باشیم. پس بهتر است برای ایجاد حس راحتی و امنیت در حین کار از دستکش ضد اسید باکیفیت استفاده کنید. جنس این نوع دستکش به نحوی است که درحین کار درزمان برداشتن اشیاء به مشکل برنخواهید خرد.

دستکش های ضد اسید

دستکش باغبانی:

دستکش باغبانی ابزاری بسیار مهم و ضروری در باغبانی و پرورش گیاهان محسوب می شود. این دستکش کاربرد دستکش برزنتی محصوب می شود. حفاظت از دست کاربران در هنگام فعالیت های باغبانی سبک بسیار مناسب هستند. دستکش های باغبانی معمولا ریزبافت متراکم می باشد. این دستکش ها در نمونه ساق کوتاه قابلیت حفاظت از مچ دست تا سر انگشتان را دارند. دستکش های ساق کوتاه باغبانی قابلیت تحرک کافی را برای انگشتان شما فراهم می کند. این دستکش ها دارای کفی لاتکسی نرم می باشد لذا برای فعالیت های سبک و نیمه سنگین قابل استفاده می باشد.  دستکش برزنتی باغبانی، دارای پرزهای فیزیکی کف دستکش می باشد.  این پرزها در هنگام جابجایی اجسام اصطکاک کافی بین کف دستکش و سطح جسم به وجود می آورند. این اصتحکاک از لیز خوردن جسم ممانعت می کند. دستکش های برزنتی باغبانی قابل شست و شو هستند و می توانید آن را با مواد شوینده شست و شو دهید.

کاربرد دستکش برزنتی باغبانی برای محافظت از دست در برابر گیاهان تیغ دار نیز می باشد. جلوگیری از تماس دست با سم و شیره گیاهان سمی نیز کاربرد دستکش برزنتی باغبانی است که اهمیت بسیاری دارد. جلوگیری از بریدگی و پوست پوست شدن دست هنگام کار با خاک جلوگیری نیز از مزایای استفاده ازدستکش باغبانی است. دستکش برزنتی از انتقال بیماری های باکتریایی و قارچی از خاک به دست جلوگیری می کند. این دستکش از تاول زدن دست در هنگام بلند کردن اجسام سنگین نیز کاربرد دارد. محافظت از دست در برابر سموم آفت کش و قارچ کش نیز مزایای دیگردستکش باغبانی است.

دستکش برزنتی

دستکش اشبالتی برزنتی:

نوع دیگر دستکش های برزنتی، دستکش اشبالتی برزنتی است که کاربرد دستکش برزنتی اشباتی را در ادامه بررسی می کنیم.این دستکش ها برای محافظت از دست در برابر نیش حشرات و گزیدگی مناسب هستند. حفظ پوست دست از تابش مستقیم نور خورشید و آفتاب سوختگی جلوگیری نیز کاربرد دستکش برزنتی اشبالتی است. جلوگیری از نفوذ خاک زیر ناخن ها و انتقال آلودگی  در فعالیت های باغبانی مزیت دیگر این دستکش ها است. کاهش تعریق کف دست و جذب رطوبت دست از مزایای مهمی است که درهنگام استفاده ازاین دستکش بهره مند می شوید. دستکش اشبالتی برزنتی از دستان شما در برابر برش، سایش، تاول و … در فعالیت های باغبانی محافظت می کند. استفاده از دستکش باغبانی در کارهای کشاورزی و باغبانی از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که می تواند با کم کرد آسیب ها به دست اذت کار باغبانی را دوچندان کند. که این موضوع بسیار مهم و حائض اهمیت است.

دستکش اشبالتی برزنتی کف دوبل نوع دیگر دستکش های برزنتی می باشد. کاربرد دستکش برزنتی بسیار گسترده و فراگیر است و در اینجا به  دستکش اشبالتی برزنتی کف دوبل  می پرداریم. در این مدل دستکش برزنتی در کف دستکش و نوک انگشتان چرم کار شده است. به همین دلیل، این مدل دستکش، کف دوبل نامیده می شود. دستکش کف دوبل  از کاربرد دستکش برزنتی هست که تقاضای بالایی نیزدارد. از ویژگی های دیگر این دستکش این است که در پشت دستکش پارچه برزنتی می باشد. به علت وجود دو لایه چرم کف دست، دستکش از مقاومت بالایی برخوردار است.

جمع بندی:

همان طور که پیش از این اشاره کردیم در کف دستکش دو لایه چرم دست استفاده شده است. این موضوع یعنی دو لایه بودن کف دستکش باعث شده میزان سایش آن به حداقل برسد. دستکش اشبالتی برزنتی جهت کار های جوشکاری، تراشکاری، تاسیساتی، لوله کشی، صنایع فولاد، حمل و نقل و … استفاده می شود. همان طور که می بینید کاربرد دستکش برزنتی بسیار گسترده است و در صنایع مختلف کاربرد دارد. از دستکش چرمی کاربران برای بسیاری از کار های صنعتی از دستان خود استفاده می کنند. این امر موجب آسیب به دستان آن ها می شود. بنابراین باید با توجه به نوع کاری که انجام می دهند دستکش با ضخامت مناسب را انتخاب نمایند. از این رو آگاهی داشتن از کاربرد دستکش برزنتی بسیار اهمیت دارد. هر دستکش با توجه به نوع آن برای کار های مختلف طراحی شده است. دستکش با چرم بزی مخصوص جوشکاری آرگون می باشد.

دستکش با چرم گاوی مناسب کار های جوشکاری غیر از آرگون است. چرم های مورد استفاده برای تولید دستکش شامل پوست گوزن، پوست بز، چرم گاو و پوست آهو است. اما متداولترین آن پوست بز و گاو می باشد. در دستکش ها از پوست بز جهت جوشکاری آرگون و مابقی برای جوشکاری های غیر آرگون و صنایع فلزی می باشند. مقاومت گرمایی دستکش های چرمی بالاست به همین جهت در کارهای جوشکاری و صنایع فلزی استفاده می شود. دستکش‌های چرمی به دلیل دوام مواد، طول عمر و مقاومت در برابر سایش در بین کارگران در صنایع مختلف مورد علاقه قرار گرفته ‌اند.


برای اطلاع از قیمت ها با شماره های شرکت تدبیر پاسارگاد نوآور تماس حاصل نماید:

شماره تماس ها:

تلفن ۱: ۶۶۷۶۵۷۰۷-۰۲۱

تلفن ۲: ۶۶۷۶۵۹۲۴-۰۲۱

اینستاگرام: tadbirpasaegad.n.co@

به این صفحه امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *