وبلاگ

گوشی صداگیر ایرپلاگ چیست

گوشی صدا گیر ایرپلاگ چیست

در دنیای شلوغ و پر از سر و صدای ما، آلودگی صوتی بسیار آزار دهنده است. از طرف دیگر یکی از اصلی ترین آلاینده های محیط زیست نیز می باشد. از این رو برای مقابله با این آلودگی ها،  لوازم حفاظتی خاصی تولید شده است. این لوازم ایمنی علاوه بر این که بر آرامش فرد تاثیر دارد. برای حفظ سلامت گوش نیز واجب است. یکی از انواع گوش گیر، گوش گیر ایرپلاگ است که در این مقاله به بررسی آن می پردازیم. محصول صداگیر با قرار گرفتن در داخل حفره گوش، در برابر صدا عمل می کند. و از ورود صدا به گوش جلو گیری می کند. ایرپلاگ تا حد امکان از رسیدن صدا به پرده گوش کاربر جلوگیری می کند. همان طور که گفتیم این محصول در دسته  لوازم ایمنی  قرار می گیرد. این محصول در اصل کاربرد صنعتی دارد در ادامه به معرفی گوشی صداگیر ایرپلاگ چیست میپردازیم.

گوشی صداگیر ایرپلاگ

گوشی صداگیر ایرپلاگ چیست؟

قبل از این که به این موضوع بپردازیم که گوشی صداگیر ایرپلاگ چیست؟ قصد داریم گوشی های ایمنی را به طور کلی معرفی کنیم. همان طور که احتمالا می دایند گوشی ایمنی یا گوشی صداگیر یکی از تجهیزات ایمنی فردی محسوب می ‌شود. این وسیله ایمنی از افت مقدار شنوایی گوش‌ ها در برابر صدا‌های زیاد جلو گیری می ‌کند. گوشی‌ ایمنی نسبت به نوع کارکرد انواع مختلفی دارند که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم. مثلا برخی افراد برای بالا بردن تمرکز خود در هنگام مطالعه از محافظ گوش استفاده می ‌کنند. باید گفت استفاده از این وسیله می تواند تا حدی حجم صدا های اطراف را کاهش دهد. بسیاری از مشاغل با حجم بسیار زیادی از صدا انجام می ‌شوند. افرادی در این مشاغل مشغول‌ می‌ باشند باید از گوشی‌ ایمنی استفاده کنند. در ادامه تاثیر گوشی ایمنی در انواع آلودگی صوتی را بررسی می کنیم.

باید بگوییم که یکی از موثر ‌ترین روش‌ ها در کاهش آلودگی صوتی استفاده از گوشی ایمنی است. اما شاید این سوال برایتان پیش آید که اصلا آلودگی صوتی چیست؟ در پاسخ باید بگوییم که به مجموع صداهای نا خواسته؛ که موجب از بین رفتن آرامش و تمرکز می‌شود آلودگی صوتی گفته می‌ شود. آلودگی‌ صوتی می تواند باعث به وجود آمدن بسیاری از بیماری‌های جسمی شود. از طرفی تاثیر سوئی بر وضعیت روحی انسان دارد. این آلاینده به ویژه اختلال در اعصاب شنوایی  را نیز منجر می شود. صدا در دو حالت فضای باز و بسته منتشر می ‌شود.

محصول پیشنهادی: ایرپلاگ اسفنجی

محافظت از گوش

تاثیر صدا بر روح انسان

دانستن این که گوشی صداگیر ایرپلاگ چیست؟ بدون این که بدانیم صدای زیاد چه تاثیرات منفی روی انسان دارد بی فایده است. چرا که وقتی از اهمیت استفاده از ایرپلاگ آگاه می شویم که از تاثیر مخرب صدا اطلاعات داشته باشیم. از این رو در این بخش از مقاله به تاثیر صدا بر روح و روان انسان خواهیم پرداخت. تحقیقات ثابت کرده است که یکی از عوامل تاثیرگذار در خستگی روحی انسان آلودگی صوتی است. از این رو می توان نتیجه گرفت که استفاده از محافظ گوش از بروز بسیاری از بیماری‌ها می تواند جلوگیری کند. همان طور که می دانید آلودگی صوتی را با واحد (دسی بل ) اندازه‌ گیری می ‌کنند. گوش انسان قادر به تحمل صدا تا ۱۳۰ دسی‌ بل را می ‌باشد. اما شاید بخواهید تعریف علمی از واحد شدت صوت (دسی ‌بل) داشته باشیم. در ادامه تعریفی ساده را از شدت صوت ارائه می دهیم.

جالب است بدانید که گوش انسان صدا ها را به صورت خطی تشخیص نمی ‌دهد. بلکه آن‌ ها را به شکل لگاریتمی دریافت می ‌نماید. باید یادآور شویم که دسی ‌بل فقط برای اندازه‌ گیری صدا استفاده نمی ‌شود. مقدار حجم صدا نسبت به دسی ‌بل در تولید کننده‌ های صدا متفاوت است. مثلا صدای نفس کشیدن انسان حدود ۱۰ دسی ‌بل است.  ولی در مقابل صدا جیغ کودکان حدود ۱۱۰ می باشد. لذا حجم صدای حدود ۱۲۰ دسی ‌بل موجب ناراحتی اعصاب می شود. لذا اگر در محیطی با این میزان صدا قرار دارید از گوش گیر استفاده کنید.

گوشی صداگیر

اثرات استفاده نکردن از گوشی صداگیر ایرپلاگ

تاثیر استفاده نکردن از گوشی صداگیر ایرپلاگ چیست؟ آیا در مواجه با آلودگی صوتی حتما باید از گوش گیر استفاده کرد. تحقیقات اخیر دانشمندان اثبات کرده است که. آلودگی صوتی موجب به وجود آمدن بیماری‌ های قلبی عروقی نیز می ‌شود. لذا همین موضوع برای استفاده از گوش گیر صدا کفایت می کند. جالب است بدانی که اگر فردی به مدت ۸ ساعت در معرض صدای بیش از ۷۰ دسی ‌بل قرار بگیرد. و در این مدت از هیچ‌ گونه گوشی ایمنی استفاده نکند. دچار افزایش فشار خون از ۵ تا ۱۰ میلی ‌متر جیوه می ‌شود. مطمعنا این مقدار فشار خون باعث بروز بیماری‌ های قلبی خواهد شد که حتی جان انسان را به خطر می اندازد. آلودگی صوتی بر روی اعصاب نیز تاثیرات منفی می ‌گذارد. در نتیجه این اختلالات روانی و عصبی تغییر در رفتار‌ انسان را منجر می ‌شود. که این موضوع سبب استرس می شود.

از دیگر مشکلاتی که با مواجه با صدای زیاد رخ می دهد. می توان به بی‌ خوابی و فشار خون بالا و وازواسپاستیک اشاره کرد. لازم به توضیح است که وازواسپاستیک به بیماری رینال یا انگشتان مرده نیز معروف است. صوت توسط تولید کننده ‌ای پخش و به ‌وسیله گیرنده‌ ها دریافت می‌ شود. لذا از روش‌های کاهش شدت صدا می ‌توان به کاهش و از بین بردن تولید کننده‌های صدا اشاره کرد. یکی از راه‌ های کاهش امواج صوتی در فرکانس بالا ، تقویت پوشش گیاهی است. دور کردن گیرنده و کاهش امواج صوت از گوش محافظت می کند.

ایرپلاگ

گوش گیر یا صداگیر ایرپلاگ چیست؟

اما در ادامه قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که گوشی صداگیر ایرپلاگ چیست؟ اگر کوتاه بخواهیم تعریفی از ایرپلاگ داشته باشیم باید بگوییم. ایرپلاگ یک گوشی عایق صدا است که در داخل حفره ‌های گوش قرار ‌می‌ گیرد. از ویژگی های گوش گیر ایرپلاگ این است که دیگران آن را نمی‌ توانند ببینند. اگر شغل شما تراشکاری، جوشکاری، نجاری و کارهای عمرانی بهتر است از گوشی‌های ایرپلاگ استفاده کنید. چرا این مشاغل سر و صدای زیادی را تولید می کنند. استفاده از گوش گیر می تواند باعث شود که شنوایی شما در طولانی مدت آسیب نبیند. ایرپلاگ در سایز بسیار کوچکی تولید ‌می ‌شود. این محصول ایمنی به صورت جفت در بازار عرضه ‌می ‌شود. این گوش ‌گیر دو نوع جنس مختلف دارد. هر فرد با توجه به نیاز و سلیقه خود ‌می‌ تواند جنس مورد نظر را خریداری کند. و از گوش گیر ایر پلاگ استفاده کند.

نوع اول ایرپلاگ پلیمری است. این گوش گیر از ماده ای به نام TPE ساخته ‌می ‌شود. ویژگی اصلی این ماده این است که انعطاف پذیری بالایی دارد. همچنین ایرپلاگ‌ های پلیمری در برابر فشار بسیار مقاوم هستند. ظاهر ایرپلاگ‌های پلیمری، مخروطی و سه پره یا سه پله است. ایرپلاگ اسفنجی نیز نوع دیگر است. این گوش ‌گیر‌ها در ظاهر با ایرپلاگ پلیمری متفاوت هستند. گوشی صداگیر اسفنجی به شکل مخروطی و یک دست است. تفاوت اصلی این صداگیر ها با نوع پلیمری این است که این ایرپلاگ‌ها یکبار مصرف هستند. همچنین امکان شکستگی و خرد شدن دارند.

محصول پیشنهادی: ایرپلاگ 3m

مزایای استفاده از صداگیر ایرپلاگ

مزایای گوشی صداگیر ایرپلاگ‌ چیست؟

اما مزایای گوشی صداگیر ایرپلاگ چیست؟ در این بخش به این موضوع خواهیم پرداخت. مزیت اول که می توان به آن اشاره کرد این است که این نوع از محافظ گوش قابلیت حمل آسانی دارند.  که این موضوع‌ به دلیل حجم کوچک  آن میسر شده است. این نوع گوش گیر به راحتی در جیب جا می ‌شوند. با این ویژگی می توان از گم نشدن آن مطمئن بود. مزیت دیگر این گوش گیر ها این است که امکان استفاده همزمان از دیگر لوازم ایمنی را دارا می باشد. به طور مثال در کنار استفاده از گوش گیر ایرپلاگ می تواند از کلاه، عینک و … نیز استفاده کرد. مزیت مهم دیگر گوش گیر ایرپلاگ این است که در شرایط گرم به راحتی قابل استفاده می باشد. گوش گیر ایرپلاگ باعث تعرق نمی‌ شود. این موضوع علاوه بر این که بر سلامتی پوست تاثیر مثبت و قابل ملاحظه ای می گذارد.

می تواند آسایش شما هنگام کار را نیز تضمین کند. گوشی‌ صداگیر مانعی برای کار ایجاد نمی‌ کنند. این موضوع در کنار رفاه شما حین کار که ویژگی ها ایرپلاگ برای شما رقم زده باعث می شود. بازدهی شما افزایش پیدا کند و در طول مدت کار موثر تر باشید. باید بگوییم گوش گیر ایرپلاگ در محیط‌ های تنگ و بسته بسیار مناسب هستند. مزیت دیگر که می توان گفت مهم ترین مزیت آن است. این می باشد که نسبت به گوشی ایمنی ایرماف‌ ارزان‌ تر است. از طرفی گوش گیر ایرپلاگ به نسبت گوش ایرماف در دسترس است.

ایرپلاگ

معایب گوشی ایمنی صداگیر ایرپلاگ

بعد از این که به مزایا و محاسن گوشی ایمنی ایرپلاگ پرداختیم. قصد داریم بررسی کنیم که که معایب گوشی صداگیر ایرپلاگ چیست؟ اول نکته ای که در مورد معایب گوش گیر ایرپلاگ باید به آن اشاره کنیم این است که. گوشی‌ صداگیر ایرپلاگ نیاز به رعایت مسائل بهداشتی خاصی می‌ باشد. چرا که این گوشی ها در داخل گوش قرار می گیرند. از این رو رعایت نکردن اصول بهداشتی می تواند بیماری را مختلفی را منجر شود. از طرف دیگر محافظ گوش ایرپلاگ‌ درون گوش قرار می گیرد. همین موضوع باعث می شود که مجرای گوش تحریک شود. این مسئله در دراز مدت می تواند باعث صدمه به مجرای گوش شود. نقطه ضعف دیگر گوش گیر ایرپلاگ این است که جای گذاری محافظ گوش ایرپلاگ‌ در درون گوش وقت گیر است. عیب دیگر این گوش گیراین است که اگر شخصی دارای التهاب و زخم در ناحیه درونی گوش باشد.

نمی ‌تواند از این نوع گوشی صداگیر‌ استفاده کند. مورد دیگر نیز این است که پس از چند بار مصرف و استفاده به مرور حالت خود را از دست می‌ دهند. محافظ گوش‌ ایرماف از رایج ‌ترین و پر مصرف‌ ترین گوشی‌های ایمنی در محیط کار صنعتی می ‌باشد. این گوش گیر ها معایب فوق را ندارند. از نظر شکل و طراحی شبیه هدفون‌ ها هستند. باید به طور کامل گوش ‌ها را از بیرون پوشش دهند. اجزای تشکیل‌ دهنده محافظ گوش‌ ایرماف شامل. تضعیف کنند‌ه‌های صدا، بالشتک‌ های نرم، کاپ‌ های بیرونی و فنر و سر بند می‌ باشد.

محصول پیشنهادی: ایرپلاگ elvex

فروش ویژه صداگیر ایرپلاگ

نکات مهم در نگهداری و خرید گوشی‌ محافظ داخل گوش

در هنگام خرید گوشی‌ صداگیر حتما دقت زیادی به کار ببرید چرا که گوشی‌ ایمنی ارتباط مستقیمی با گوش‌ها دارد و خطر ساز است. استفاده از گوشی‌ ایمنی با جنس نامرغوب ، باعث بروز حساسیت‌ برای گوش‌ می‌ شود. گوشی‌ صداگیر را حتماً سایز و اندازه گوش خود تهیه کنید. هنگام تهیه گوشی‌ محافظ، دما و رطوبت محیط کار خود را در نظر بگیرید. شرکت‌ های سازنده گوشی‌ ایمنی با استفاده از شاخص‌هایNRR ،SNR ، SLC80 مقادیر کاهش صدای گوشی‌ محافظ را نمایش می‌ دهند. در مرور زمان، اگر بالشتک‌ های گوشی‌ ایمنی ایرماف انعطاف‌ پذیری خود را از دست دادند، حتما آن‌ ها را تعویض نمایید. برای شستشو گوشی‌ ایمنی ایرپلاگ از آب و شوینده نسبتاً ضعیف استفاده کنید. پس از استفاده از گوشی‌ صداگیر ایرماف ، آن‌ را در محیطی خشک و خنک نگهداری کنید. هیچ گوشی صدا گیری به طور صد در صد عایق صدا نیست.

چون کاربر در محیط کار باید بتواند صداهای هشداری مثل زنگ خطر آتش سوزی و غیره را بشنود. گوش از اجزای مهم بدن انسان است و نباید آن را در معرض صداهای بالا قرارداد. پس استفاده از ایر پلاگ باعث می شود از آسیب به گوش جلوگیری شود. در ضمن باید توجه داشته باشید نباید به طور مداوم و در ساعات طولانی از ایرپلاگ استفاده کرد. توصیه شده است که هر یک ساعت پنج دقیقه به گوش استراحت دهید. به این توجه کنید که در طول روز نیز بیشتر از ۸ تا ۱۰ ساعت از گوش گیر ایرپلاگ استفاده نکنید.

جمع بندی گوشی صداگیر ایرپلاگ چیست

در این مقاله به این موضوع پرداختیم که گوشی صداگیر ایرپلاگ چیست. با رعایت نکاتی که در مورد خرید این کالا بیان شد. می توانید از خرید گوش گیر ایرپلاگ خوب مطمئن شوید. همچنین با نگهداری آن مطابق مواردی که بیان شد. از افزایش طول عمر و بهبود عملکرد آن مطمئن شوید.

شماره تماس ها:

تلفن ۱: ۶۶۷۶۵۷۰۷-۰۲۱

تلفن ۲: ۶۶۷۶۵۹۲۴-۰۲۱

اینستاگرام: tadbirpasaegad.n.co@

به این صفحه امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *