وبلاگ

اهمیت استفاده از دستکش ایمنی

اهمیت استفاده از دستکش ایمنی

ایمنی اصلی ترین موضوع در کار کردن است. چرا که سلامتی انسان موضوع بسیار مهمی است. سلامتی انسان از چند بعد اهمیت دارد. به عنوان اولین مورد می شود به این نکته اشاره کرد که. اگر انسان سلامتی خود را از دست بدهد نمی تواند به کارکردن ادامه دهد. از این رو از نظر اقتصادی می تواند دچار اشکال کند. نکته دوم این است که از نظر اجتماعی نیز از بین رفتن سلامتی مواردی حادث می شود. به طور مثال نقص عضوی که در یک فرد رخ می دهد می تواند روزمره فرد را تحت تاثیر قرار دهد. همین موضوع امکان دارد فرد را خانه نشین و منزوی کند. از این رو رفع نیاز های این فرد متوجه اطرافیان او می شود. که همین مشکلات زیادی را ایجاد می کند. موارد دیگری هم وجود دارد که در ادامه مقاله به تفسیل به موضوع اهمیت استفاده از دستکش ایمنی می پردازیم.

 استفاده از دستکش ایمنی

اهمیت استفاده از دستکش ایمنی؟

قبل از این که به موضوع اهمیت استفاده از دستکش ایمنی بپردازیم. قصد داریم ببینیم دستکش ایمنی چیست و چه ویژگی هایی دارد. باید بگوییم دستکش ایمنی به عنوان یکی از مهم ترین مواد در تجهیزات ایمنی به شمار می رو. در این مقاله به علت این موضوع خواهیم پرداخت. همان طور که می دانید برای فعالیت های متفاوت دستکش های ایمنی متفاوتی تولید شده است. که لازم است با توجه به مخطرات حرفه ی خود از دستکش ایمنی مناسب استفاده کنید. چرا که در غیر این صورت دستکش ایمنی نه تنها کارایی خود را از دست خواهد داد. بلکه می تواند خود باعث بروز حادثه و صدمه نیز شود. از این رو می توان گفت اهمیت استفاده از دستکش ایمنی مناسب به اندازه اهمیت استفاده از دستکش ایمنی است. استفاده از دستکش ایمنی مناسب می تواند خطراتی که در طول کار افراد را تهدید می کند را دفع کند.

دستکش ایمنی می تواند از فرد در مقابل حوادثی مانند برق گرفتگی، تماس با مواد شیمیایی محافظت نماید. همچنین با استفاده از دستکش ایمنی مناسب در مقابل سوختگی و بریدگی دست هم محفوظ خواهید بود. دستکش ایمنی با هدف جلوگیری از آسیب های وارده در هنگام کار وارد بازار شدند. از این رو می توان گفت اهمیت استفاده از دستکش ایمنی بر کسی پوشیده نیست. همان طور که می دانید این دستکش ها از جنس های سخت ساخته می شوند. چرا که کاربرد هر کدام متفاوت از دیگری است. متناسب با کاربرد آن از جنس های مختلف استفاده می شود.

مطلب پیشنهادی: تولید دستکش ایمنی

 استفاده از دستکش

اهمیت استفاده از دستکش ایمنی مناسب

در بخش قبلی از اهمیت استفاده از دستکش ایمنی مناسب گفتیم. در این بخش قصد داریم ویژگی های دستکش ایمنی مناسب را بررسی کنیم. تا در هنگام خرید با خرید دستکش ایمنی مناسب به مشکل برنخورید. اهمیت استفاده از دستکش ایمنی مناسب بسیار زیاد است. از این رو توصیه می کنیم این بخش از مقاله را با دقت مطالعه کنید. و مهم تر از آن نکاتی که بیان می شود را به خاطر بسپارید. تا هر هنگام خرید دستکش از این نکات استفاده کنید. اولین نکته ای که در هنگام خرید یک دستکش ایمنی مناسب به آن توجه کنید این است که. دستکش باید از دوام بالایی در برابر مواد شیمیایی برخوردار باشد. چرا که در هر محیط کاری فرد معمولا با مواد شیمایی سر و کار دارد. لذا توجه به این نکته که دستکش چنین ویژگی داشته باشد بسیار مهم است. دستکش همچنین باید نسبت به دماهای بسیار بالا.

و یا بسیار پایین مقاوم باشد. چرا که محیط های کاری با دمای ثابت تقریبا وجود ندارند. از این رو دستکش باید این قابلیت را داشته باشد که در هر شرایطی ویژگی های خود را حفظ کند. و مورد دیگر که در یک دستکش ایمنی مناسب وجود دارد اندازه ی آن است. البته این موضوع باید در هنگام خرید مورد توجه قرار گیرد. چرا که دستکش ایمنی با اندازه نامناسب می تواند باعث عدم راحتی کاربر شود. چرا که تنگ بودن دستکش  باعث خستگی دست می شود. در مقابل گشادی دستکش نیز آن را مزاحم راحتی فرد کاربر می کند.

مطلب پیشنهادی: فروش عمده دستکش ایمنی

اهمیت استفاده از دستکش ایمنی مناسب

افزایش بهره وری

در اولین بخش از مقاله اهمیت استفاده از دستکش ایمنی قصد داریم. به تاثیر این ابزار ایمنی بر افزایش بهره وری بپردازیم. بهره وری یک کسب و کار بسیار اهمیت دارد. بهره وری یعنی در مقابل هزینه ای می کنید چه قدر سود کنید. این موضوع می تواند بقا یا شکست کسب و کار شما را تعیین کند. گفتیم استفاده از دستکش ایمنی باعث افزایش بهره وری خواهد شد. در ادامه به بررسی این مورد از اهمیت استفاده از دستکش ایمنی می پردازیم. مورد اول این است که استفاده از دستکش ایمنی مناسب می تواند. باعث کاهش خستگی پرسنل و نیروی کار شما هنکام کار شود. همین موضوع می تواند باعث افزایش بهره وری کار فرد در حین کار شود. چرا با نشاط بیشتری به کار می پردازد و در زمان واحد بازدهی بیشتری خواهد داشت. از طرفی می تواند مدت زمان بیشتری کار کند. چرا که متحمل فشار نیست.

مورد دیگر این است که احتمال بروز حادثه و آسیب در صورت استفاده از دستکش ایمنی کمتر است. این یعنی افزایش بهره وری. چرا که در صورت بروز حادثه و صدمه دیدن پرسنل هزینه های زیادی متوجه سازمان خواهد شد. هزینه های درمان اولین چیزی است که  سازمان باید بپردازد. همچنین حقوق فرد تا زمان بهبودی باید پرداخت شود در حالیکه او عایدی برای سازمان ندارد. البته تاثیرات اجتماعی و روانی در این گونه حوادث وجود دارد. که به آن نپرداخیتم اما کاملا محتمل خواهد بود. اهمیت استفاده از دستکش ایمنی در همین چند خط مشخص است که بیان شد.

اهمیت استفاده از دستکش برزنتی

ویژگی های مشترک دستکش ها

اما آیا هر دستکش برزنتی می تواند این مزایا را ارائه دهد. باید بگوییم اکثر دستکش های ایمنی چنین قابلیتی دارند. همان طور که می دانید دستکش های ایمنی انواع مختلفی دارند. کاربرد های گوناگونی نیز برای دستکش های برزنتی تعریف شده است. اما چند ویژگی است که در همه آن ها مشترک است. دانستن این اشتراکات می تواند اهمیت استفاده از دستکش برزنتی را نیز روشن کند. از این رو در این بخش ازمقاله به بیان ویژگی های مشترک دستکش ها می پردازیم. همه دستکش های برزنتی باید در برابر برق و جریان الکتریسیته عایق باشد. چرا که برق گرفتی حادثه ای است که در هر محیطی امکان وقوع آن وجود دارد. نکته بسیار مهم دیگر این است که کارایی فرد را کاهش ندهد. به این معنا که در حین کار برای کاربر ایجاد مزاحمت نکند. و باعث نشود که او مجبور شود دستکش را از دست در بیاورد.

ویژگی که در همه دستکش ها باید مد نظر قرار دهید این است که. جنس آن نباید باعث ایجاد گرمای شدید و آزار دهنده در فرد شود. همچنین استفاده از دستکش ایمنی نباید باعث تعرق دست کاربر شود. همچنین جنس داخلی محصول نباید ایجاد حساسیت کند. این مورد بسیار مهم در بهداشت و سلامت دست افراد بسیار حائض اهمیت است. بررسی این نکات در هنگام خرید دستکش ایمنی باعث می شود. استفاده از آن برای فرد آزار دهنده نباشد. باید گفت رعایت این موارد به معنای دانستن اهمیت استفاده از دستکش برزنتی است. در ادامه به نکات دیگری می پردازیم.

محصول پیشنهادی: دستکش برزنتی

اهمیت کاربرد دستکش ایمنی

اهمیت کاربرد دستکش ایمنی

همان طور که گفتیم دستکش ایمنی تنوع بسیار زیادی دارد. چرا که کاربرد های مختلفی برای آن ها تعریف شده است. از این رو با توجه به کاربردهایشان انواع مختلفی را دارند. در این بخش از مقاله قصد داریم به معرفی کاربرد های مختلف دستکش ایمنی بپردازیم. همان طور که می دانید دستکش ایمنی در واقع یک پوشش است. یک پوشش که برای ایمنی طراحی شده است. پس دارای ویژگی های منحصر به فردی در قیاس با سایر پوشش های متداول است. اهمیت استفاده از دستکش ایمنی می توان در همین جمله متوجه شد. چرا که بر خلاف سایر پوشش ها صرفا برای ایمنی مورد استفاده قرار می گیرند. دستکش ایمنی از دست کاربران تا قسمت مچ و گاهی هم تا قسمت ساق مراقبت می کند. اما به غیر از این اشتراکات هر کدام از دستکش ایمنی ویژگی های مختص به خود را ارائه می دهند. به آن می پردازیم.

این محصول کاربرد های مختلفی که به آن اشاره شد. مهم ترین و رایج ترین آن ها را در ادامه شرح می دهیم. اولین کاربرد دستکش ایمنی کار با دستگاه جوش است. که دستکش جوشکاری به این منظور به بازرا عرضه شده است. همچنین در کارگاه های نجاری و آهنگری نیز از دستکش ایمنی استفاده می شود. افزون بر این موارد در فعالیت های ساختمانی و ساخت و ساز نیز استفاده از دستکش ایمنی متداول است. اهمیت استفاده از دستکش ایمنی به کاربرد متنوع و گسترده آن ارتباط معنا داری دارد. البته کاربرد دیگری برای دستکش ایمنی تعریف شده است.

استاندارد دستکش

استاندارد دستکش ایمنی

با توجه به اهمیت استفاده از دستکش ایمنی استاندارد هایی برای آن تعریف شده است. چرا که لازم است از این که دستکش بتواند ایمنی کاربر را حفظ کند. اطمینان حاصل کنیم. از این رو استاندارد هایی برای دستکش ها وجود دارد. لازم است در هنگام خرید دستکش ایمنی به این موارد توجه شوم. در ادامه به مهم ترین استاندارد های دستکش ایمنی اشاره خواهیم کرد. اولین مورد که باید در یک دستکش ایمنی استاندارد وجود داشته باشد این است که. در برابر ضربات مکانیکی مقاوم باشد. چرا که احتمال چنین تنش هایی در محیط کار بسیار زیاد است. مورد دیگر که بسیار حائض اهمیت است این است که. دستکش ایمنی استاندارد مانعی در برابر کار کردن نیست. این یعنی کاربرد وقتی دستکش را پوشید احساس ناراحتی نکند. همینطور به راحتی بتواند به انجام امور خود بپردازد. چرا که اهمیت استفاده از دستکش ایمنی بسیار زیاد است باید استفاده شود.

همچنین یک دستکش ایمنی استاندارد باید نسبت به حرارت بالا مقاوم باشد. حفاظت از دست کاربر در برابر جرارت موضوع دیگری است. در این جا منظور این است که خود دستکش کیفیت خود را در شرایط کاری با دمای بالا حفظ کند. همین طور این موضوع در مورد هوای سرد و دمای کم نیز مصداق دارد. و دستکش ایمنی استاندارد باید در این شرایط جوی نیز مقاومت داشته باشند. یک دستکش ایمنی استاندارد باید این قابلیت را داشته باشد که جریان برق را از خود عبور ندهند. چرا که اهمیت استفاده از دستکش ایمنی بسیار زیاد است باید استاندارد باشد.

مطلب پیشنهادی: دستکش ایمنی ارزان

خطراتی نپوشیدن دستکش

خطرات نپوشیدن دستکش ایمنی

برای پی بردن به اهمیت استفاده از دستکش ایمنی می خواهیم به عواقبت استفاده نکردن ازآن بپردازیم. در این بخش از مقاله قصد داریم بررسی کنیم در صورت استفاده نکردن از دستکش ایمنی. چه عواقبی متوجه ما خواهد شد. باید بگوییم این عواقبت با توجه به شغل شما متفاوت است. ام ما این جا به پر تکرار ترین و متداول ترین آن ها اشاره می کینم. با استفاده نکردن از دستکش ایمنی می تواند با اتفاقاتی که گفته می شود آسیب های جدی ببینید. اولین چیزی که بسیار امکان اتفاق افتادن آن وجود دارد افتادن اشیا روی دست است. در صورت استفاده نکردن از دستکش ایمنی امکان آسیب های جدی در چنین شرایطیوجود دارد. همچنین احتمال رفتن دست زیر زنجیر، غلتک، چرخ دنده درمحیط های کار صنعتی وجود دارد. اهمیت استفاده از دستکش ایمنی همین بس که در چنین شرایط آسیبی نخواهید دید. در صورتی که از دستکش استفاده کنید.

در محیط های کاری خطراتی موسوم به خطرات تماسی وجود دارد. با استفاده از دستکش ایمنی می توانید از آسیب های ناشی از این حوادث مسون بمانید. خطرات تماسی خطراتی هستند که بر اثر تماس دست با یک عامل ایجاد می شود. به طور مثال برخورد دست با لبه های تیز اشیا مختلف یک خطر تماسی محصوب می شود. مثال های دیگر این دست خطرات آوار، جریان الکتریکی، مواد شیمیایی و … است. از این برای صدمه ندیدن در برابر این عوامل بهتر است از دستکش ایمنی استفاده کنید. از این اهمیت استفاده از دستکش ایمنی برای شما روشن است.

در آخر

به عنوان جمع بندی باید بگوییم اهمیت از دستکش ایمنی را همه می دانند. اما متاسفانه استفاده از آن را آن چنان که باید جدی نمی گیرند. اگر استفاده از دستکش ایمنی برای شما آزار دهنده است. به احتمال زیاد از دستکش مناسبی استفاده نمی کنید. در این صورت بهتر است که یک دستکش ایمنی استاندارد خریداری کنید. و حتما در هر شرایطی از آن استفاده کنید.

شماره تماس ها:

تلفن ۱: ۶۶۷۶۵۹۲۴-۰۲۱
تلفن ۲: ۶۶۷۶۵۷۰۷-۰۲۱

به این صفحه امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *