وبلاگ

دستکش ایمنی ضد ضربه

دستکش ایمنی ضد ضربه

ایمنی اصلی ترین موضوع در کار کردن است. استفاده از دستکش کار برای حفظ ایمنی در هنگام کار بسیار مهم است. استفاده از دستکش ایمنی از آن جهت که حفظ ایمنی بسیار مهم است باید مورد توجه ویژه ای قرار دهید. این دستکش ها برای کار کردن در محیط های کارگاهی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. از این رو و با توجه به نیاز استفاده از این نوع دستکش در کشور. تولید دستکش ایمنی رونق خوبی در داخل دارد. یکی از قسمت‌های بدن که باید همیشه مورد توجه باشد و ایمنی آن در کار، حفظ شود، دست‌ها هستند. دقیقا بیشترین کار را دست‌ها انجام می‌دهند و گاهی امکان دارد که حادثه‌ای در محیط کار برای دست‌ها رخ دهد که قابل جبران و بازگشت نباشد. توصیه مهم این است که حتما هنگام استفاده از ابزار ها، ایمنی کامل را رعایت کنیم. یکی از انواع دستکش ایمنی ضد ضربه است.

دستکش ایمنی چیست؟

اگر انسان سلامتی خود را از دست بدهد نمی تواند به کارکردن ادامه دهد. دستکش های کار برای کاربرد های مختلفی طراحی و تولید شده اند. دستکش ایمنی همان طور که گفتیم یکی از مهم ترین ابزار و تجهیزات ایمنی است. برای تولید دستکش ایمنی مانند هر کالای دیگری نیاز به نصب خطوط تولید وجود دارد. در اینجا اهمیت دستکش ایمنی واضح است. البته این را هم در نظر بگیرید که برای انجام کار با هر دستگاهی باید به دستورالعمل‌ها توجه کنید. از این رو استفاده از آن و انواع دستکش کار بسته به نوع فعالیت بسیار اهمیت دارد.  حوادثی که در کارخانجات و کارگاه های صنعتی رخ می دهد بسیار فراگیر است. با توجه به این که دست از جمله اعضایی است که با استفاده از آن امور مختلف قابل انجام می باشد. دستکش ایمنی ضد ضربه کاربرد های بسیار گسترده ای دارند. دستکش ایمنی در بهره وری است.

از این دستکش ها در مواقع جوشکاری و کارهای ساختمانی استفاده می شود. این دستکش ها هر کدام متناسب با نوع کارایی، از جنس منحصر به فردی ساخته شده اند. بنابراین باید با توجه به نوع کاری که انجام می دهند دستکش با ضخامت مناسب را انتخاب نمایند. همین موضوع می تواند باعث افزایش بهره وری کار فرد در حین کار شود. دستکش ایمنی بسته به کاربردی که برای آن تعریف شده است کاربرد های گوناگونی دارد. بر خلاف دستکش های معمولی این دستکش ها از دولایه در قسمت کف تشکیل شده اند. که همین مشکلات زیادی جلوگیری می کند.

مطلب پیشنهادی: فروش دستکش ایمنی

کاربرد دستکش ایمنی ضد ضربه

اهمیت استفاده از دستکش ایمنی ضد ضربه

انواع دستکش کار را باید متناسب با کاربردی که از آن ها انتظار دارید خریداری نمایید. سلامتی انسان موضوع بسیار مهمی است. اولین نکته حائض اهمیت این است که دستکش باید این قابلیت را داشته باشد که. در مقابل رطوبت از خود مقاومت نشان دهند و کیفیت خود را از دست ندهد. به طور مثال دستکش ایمنی ضد اسید برای محیط هایی که بدن انسان در معرض آن ها است استفاده می شود. در محیط های کاری که از دستگاه های برشی استفاده می شود توجه ویژه ای باید حفاظت از دست ها کرد. افرادی که با ماشین آلات سنگین نیز کار می کنند از دستکش ایمنی ضد ضربه بسیار استفاده می کنند. استفاده از این دستکش توسط آتش نشانان بدین منظور است که حفاظت از دست  خود نمایند. لازم است دستکش ایمنی باید با کیفیت و کار آمد باشد و باعث تعریق و یا حساسیت در مصرف کننده، نشود.

یکی از مهم ترین فاکتور هایی که هنگام کار باید در نظر داشته باشیم رعایت نکات ایمنی است. خسارات مربوط به آسیب دست کاهش می یابد. این دستکش ها انعطاف پذیری بالایی داشته و کار با آنها آسان است. بخش عمده ای از تولیدات دستکش ایمنی ضد ضربه در داخل کشورمان ایران است. دستکشی خوب است که اندازه و متناسب با دست باشد. نو دیگر دستکش ایمنی، دستکش کار است که مناسب مشاغل سبک است. این نوع دستکش با دستکش ایمنی ضد ضربه متفاوت است. همینطور استاندارد بودن یکی از مشخصه های اصلی این نمونه از دستکش ها می باشد.

بخش پیشنهادی: دستکش ایمنی ارزان

دستکش کار ضد ضربه

دستکش ایمنی از چه ساخته می شود؟

معمولا دستکش ایمنی در تهران  از الیاف و مواد متفاوتی ساخته می شوند. دستکش هایی که با استانداردهای جهانی تولید شود معمولا گران تر هستند. برای ساخت دستکش برزنتی و چرمی با توجه به کاربرد دستکش برزنتی از چرم های مختلفی ساخته می شود. دستکش عملیاتی ضد حریق نوعی دیگر از دستکش ایمنی است. کاربرد دیگر این دستکش ایمنی ضد ضربه در مشاغلی مانند تراش کاری است. در برخی از انواع دستکش ضد حریق لایه محافظ رطوبت و حرارت با یک دیگر ترکیب می شود. دستکش ایمنی الکتریسته، دستکش‌هایی با خاصیت عایق جریان الکتریسته هستند. محصولاتی که در ایران تولید می شوند درای این ویژگی یعنی استانداردهای جهانی هستند. مواد پلیمری، پارچه‌ی کتان، چرم گاو، پنبه، مواد پلیمری و مواد پلاستیکی از جمله این مواد هستند. در ساخت دستکش ایمنی ضد ضربه از موارد مختلفی استفاده می شود. همان طور که واضح است احتمال آسیب دیدن دست بسیار زیاد است.

نکته دیگر این است که دستکش ایمنی ضد ضربه درمقابل پارگی نیز مقاومت بالایی دارد. دستکش ایمنی چرمی نوع دیگر دستکش ایمنی است. استفاده از انواع دستکش کار نمی تواند کارایی مشابه دستکش ضد برش داشته باشد. این موضوع باعث ایجاد تفاوت در عملکرد دستکش برزنتی می شود. لازم به توضیح است که دستکش های ایمنی ضد ضربه باید فضا و محیط کافی برای حرکت دست را داشته باشند. دستکش دیگر که در ذیل مبحث تولید دستکش ایمنی مورد بررسی قرار می دهیم. لذا دستکش ایمنی ضد اسید و مواد شیمیایی دستکش یکی دیگر از انواع دستکش های ایمنی هستند.

دستکش ایمنی از چه ساخته می شود؟

کاربرد های دستکش ایمنی ضد ضربه

طراحی این نوع دستکش ها با توجه به کاربرد آن ها صورت می گیرد. شخص باید با تجهیزات کامل وارد محیط کاری خود شود. این امر لزوم استفاده از دستکش ایمنی ضد ضربه را بیش از پیش می نماید. در تهیه و تولید دستکش ایمنی ضد ضربه از مواد مختلفی مانند چرم، لاتکس و کتان استفاده می‌ شود. تولید دستکش کار برای کشور مزایای ویژه ای دارد. در همه محیط های کاری به واسطه الزامات قانونی و البته وجدان صاحبان کسب و کار. حفظ ایمنی و سلامت کار کنان یک مجموعه بسیار با اهمیت می باشد. نوع دیگر دستکش ایمنی ، دستکش ایمنی آتش نشانی تمام چرم است. دستکش ایمنی آتش نشانی و نسوز به گونه ای طراحی و ساخنه شده اند که مقاوم در برابر حرارت بالا هستند. اگر شما هم در معرض خطرات ناشی از محل کارتان برای دستتان هستید. حتما از دستکش ایمنی ضد ضربه استفاده کنید.

کاربرد های دستکش ایمنی ضد ضربه

همان طور که می دانید در تهیه دستکش ایمنی بسته به نوع دستکش از مواد مختلفی استفاده می شود. برای این منظور اقدامات زیادی باید انجام شود که یکی از اصلی ترین آن ها استفاده از تجهیزات ایمنی است. به نکاتی در طراحی دستکش کار با کیفیت دقت می شود اشاره کردیم. در ساخت دستکش ایمنی ضد ضربه از بهترین مواد اولیه استفاده شده است. این ویژگی  چسبندگی و گرفتن بسیار خوب حتی بر روی سطوح مرطوب را فراهم کرده است. از محاسن دیگر دستکش ایمنی ضد ضربه می توان به مقاومت بالایی که از آن برخوردار است اشاره کرد.

دستان و همچنین انگشتان به خاطر نزدیکی بیشتر به ابزار کار بیشتر در معرض چنین خطراتی هستند. لذا استفاده از دستکش ایمنی ضد ضربه بسیار مهم است.

به این صفحه امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *