وبلاگ

صداگیر گوش از کجا بخریم؟

صداگیر گوش

در بسیاری از محیط های کاری افراد با سر و صدای زیادی سر و کار دارند. این افراد در محیط هایی با آلودگی صوتی زیاد فعالیت می کنند. این صدا ها ممکن است ناشی از فعالیت دستگاه ها و ماشین آلات باشد. به همین منظور برای محافظت شنوایی خود در برابر فرکانس و شدت صداهای ایجاد شده از محافظ گوش باید استفاده کنند. آسیب هایی که به گوش انسان وارد می شود ممکن است برگشت ناپذیر باشد. از طرفی گوش یکی از وسائل  ارتباطی ما با محیط اطرافمان است. لذا محافظت از سلامت آن بسیار مهم است. صداگیر گوش از کجا بخریم تا از گوش محافظت کنیم. برخی از این شغل های پر سر وصدا را برای درک بیشتر نام می بریم. مشاغلی چون آهنگری، مته کاری، کندن خیابان ها با وسایل سنگین و پرسروصدا و … جز مشاغل پر صدا هستند. در ادامه بیشتر به موضوع صداگیر گوش میپردازیم.

انواع محافظ گوش

آیا استفاده از صداگیر گوش الزامی است؟

سلامت محیط کار یکی از موضوعاتی است که ازسوی نهاد های رسمی توجه ویژه ای به آن می شود. هرساله بازرسان وزارت کار، رفاه و امور اجتماعی برای بررسی این موضوع به واحد های تولیدی و صنعتی سرکشی می کنند. همینطور بازرسانی از وزارت بهداشت نیز نسبت به این امر اقدام می کنند. سلامت گوش هم یکی از مواردی است که مورد بررسی بازرسان قرار میگیرد. برای سلامت گوش کارگنان در برخی محیط های کار استفاده از صدا گیر گوش الزامی است. حال باید دید در چه مواقعی استفاده از محافظ گوش الزامی است. در صورت الزامی بودن استفاده از صدا گیر گوش برای ما، صداگیر گوش از کجا بخریم. سوالی که پیش می آید این است که استفاده از صدا گیر گوش در چه محیطی الزامی است. طبق استاندارد وزارت کار اگر شدت صدای محیط کار بیش از 85 دسی بل باشد استفاده از محافظ های گوش الزامی است.

همان طور که گفتیم در محیط کاری که صدا  بیش از 85 دسی بل باشد استفاده از محافظ های گوش الزامی است. در محیط ها آلودگی صوتی به حدی است که می تواند به گوش آسیب برساند. سنگینی گوش یکی از آسیب هایی است که به گوش می تواند وارد شود. شاید اگر یک آهنگر در اطراف خود داشته باشید و با او معاشرت کنید. اگر ایشان در طول کار از صدا گیر گوش استفاده نکرده باشند احتمالا گوششان سنگین است. برای این آهنگر هیچ گاه این سوال پیش نیامده که صدا گیر گوش از کجا بخریم؟

 

بهترین صداگیر گوش در ایران

انواع صداگیر گوش را از کجا بخریم:

صدا گیر گوش انواع  مختلفی مثل ایرماف ها و ایرپلاگ ها دارد. این مدل ها با توجه به کاربرد های مختلف طراحی شده اند. تفاوت در مدل ایرماف و ایرپلاگ ها آنچنان نیست اما مهم است که انتخاب درستی کنید. از این رو مهم است که بدانیم صدا گیر گوش از کجا بخریم؟ در بازار دو نوع محافظ گوش وجود دارد. نوع اول  به محافظان گوشی گفته می شود که روی گوش قرار می گیرند که این ها همان ایرماف هستند. این نوع از صداگیر ها خارج از گوش قرار می گیرد. این محصولات خود به 3 دسته تقسیم بندی میشود. مدل اول ایرماف رو کلاهی است که بر روی کلاه نصب می شود. نوع دوم صداگیر های ایرماف گوش خارج از گوش پشت گردنی است. و نوع سوم وآخر هدبندی نام دارد. صداگیر های گوش که خارج از گوش هستند به سه دسته تقسیم بندی می شوند. این نوع صدا گیر های گوش  به اصطلاح به آن ها ایرماف گفته می شود . نوع دوم صدا گیر های گوش داخل گوش فرو می روند.

فروشگاه صداگیر گوش خوب

صداگیر گوش از کجا بخریم؟ خرید ویژه ایرماف کاناسیف فقط در تدبیر پاسارگاد نوآور

این صدا گیر های گوش به محافظان گوشی معروف هستند و به آن ها محافظ گوشی گفته می شود. این نوع صداگیر های گوش که داخل گوش نصب می شوند باعث کاهش صدا می شوند. به این نوع گوشی ها به اصطلاح ایرپلاگ گفته می شود. البته این گوشی ها با نام گوش بند و یا گوش گیر نیز شناخته می شوند. هر کدام از این دو مدل معایب و مزایای خاص خود را نیز دارا می باشند. لذا لازم است در هنگام خرید مشاوره دریافت کنید. اینجا اهمیت این سوال که صدا گیر گوش از کجا بخریم مشخص می شود.

صداگیر گوش از کجا بخریم

صداگیر گوش ژله ای

صدا گیر گوش نوع های مختلفی از نظر جنس دارد. محافظ گوش ژله ای یکی از انواع آن است که مهم است بدانیم صداگیر گوش از کجا بخریم. صدا کنار صداگیر های ژله ای گوش، صداگیر سیلیکونی گوش هم تولید می شود که مزایای و معایب خاصی نسبت به هم دارند. نوع آخر محافظ های گوش، محافظ گوش اسفنجی است که در مقایسه با دو مدل قبل قرار می گرد. می خواهیم بررسی کنیم که بهترین گوش گیر و محافظ گوش ضد صدا ژله ای، سیلیکونی و اسفنجی کدام است. موضوع این بخ از مقاله بررسی و خرید بهترین مدل های محافظ گوش و گوش گیر است. و بررسی خواهیم کرد که بهتر است صدا گیر گوش از کجا بخریم. همانطور که می دانیم ، در بسیاری از محیط های کاری ، افراد با سر و صدای زیادی سروکار داردند. این افراد متاسفانه در محیط هایی با آلودگی صوتی کار دارند.

بنابراین برای محافظت از شنوایی خود در برابر فرکانس و شدت سر و صدا ، باید از محافظ گوش استفاده کنند. در غیر این صورت امکان دارد آسیب ها جبران ناپذیری را به گوش خود وارد کنند. مشاغلی مانند آهنگری ، حفاری خیابان ها با وسایل سنگین و پر سر و صدا می توانند این شرایط  را ایجاد کنند. برای درک بهتر مشاغل پر سر و صدا چند نمون را نام بردیم. طبق استانداردهای وزارتخانه ، زمان استفاده از هدفون مشخص می شود. اگر حجم صدا در محیط کار بیش از 85 دسی بل باشد ، استفاده از محافظ گوش الزامی است.

صداگیر

صداگیر گوش کلاهی از کجا بخریم؟

صدا گیر گوش از کجا بخریم تا انتخاب درستی به نسبت نیاز خود داشته باشیم. همانطور که گفتیم یکی از انواع صدا گیر گوش، گوشی صداگیر رو کلاهی است. در هنگام خرید گوشی صداگیر دقت کنید که گوشی ایمنی روی اکثر کلاه های موجود در بازار قابل نصب باشد. این نکته قابل اهمیت است چرا که اگر گوشی که خریداری می کنید اگر روی کلاه شما نصب نشود. مجبور خواهید بود کلاه دیگری بخرید و این هزینه ای اضافی است که به شما تحمیل می شود. نکته دیگر این است که باید در تمام مواردی که نیاز به حفاظت همزمان سر و گوش می باش. بتواند این مهم را انجام دهد لذا مهم است که صدا گیر گوش از کجا بخریم. دقت کنید که بالشتک های نرم از جنس PVC باشد. Polyeter

به خوبی به اطراف گوش چسبیده و مانع از نفوذ صدا به داخل گوش می گردد. نکته مهم دیگر که در هنگام خرید باید مد نظر قرار دهید قابل تغییر سایز است. چرا که باید به راحتی با انواع سایز سر و صورت تنظیم می گردد. گوشی ایمنی روی گوش بهترین انتخاب برای محیط ها با صدای تراز بالا و فرکانس پایین می باشد. گوشی خوب دارای ساختار با دوامی است و در محیط های خشن صنعتی و کارگاهی به خوبی قابل استفاده است. ویژگی دیگر مهم این است محصول قابلیت استفاده همزمان آن با دیگر تجهیزات ایمنی نظیز محافظ های صورت می باشد. گوشی های با این استاندارد مناسب استفاده در کارگاه ها، صنعت فلزات، سنگ بری و سنگ تراشی و… است.

انواع صداگیر گوش از کجا بخریم؟ خرید ویژه صداگیر گوش ایرماف بوفالو

صداگیر گوش از

صداگیر گوش برای مصارف خانگی!

بعضی از افراد خواب آن ها به قدری سبک است که با کوچک ترین صدا در اطراف خود بیدار می شوند. این افراد معمولا این سوال را ازاطرافیان خود می پرسند که صدا گیر گوش ازکجا بخریم. اختلال خواب در این افراد به قدر است که در فعالیت های روزمره این افراد تاثیر می گذارد. این افراد معمولا با کوچک ترین صدایی درمحیط اطرافشان از خواب بیدار می شوند. این اتفاق بارها در طول شب برای این افراد میافتد. در نتیجه صبح با خستگی و کسالت از خواب بیدار می شوند. این افراد حتی اگر صدایی در اطراف باشد نیز از خواب بیدار خواهند شد. در حقیقت ارزیابی شنوایی برای این افراد، نشان دهنده همین میزان حساسیت شنوایی است. برخی از این افرادی که خوابشان سبک است به قدری اذیت می شوند که دیگر کلافه می شوند. بهترین راه برای نشنیدن صدا گوش گیر یا صدا گیر گوش است.

مطالعه بهترین و ارزانترین راه ممکن برای پیشگیری از این حالت و آرامش در حین خواب. گروهی دیگر نیز با این که شنوایی حساسی ندارند، اما در محیط های پرسر و صدا کار می کنند. این محیط ها همانند تراشکاری و خطوط تولید، در دراز مدت برای شنوایی افراد به شدت مشکل ساز است. و حتی ممکن است که شخص را محتاج به استفاده از سمعک نماید. به همین جهت می خواهیم وسیله ای را به شما معرفی کنیم که بسیار کاربردی است. و آن چیزی نیست جز صدا گیر گوش و پاسخ به این سوال که صدا گیر گوش از کجا بخریم.

فروش ویژه انواع محصولات ایرماف 3M در فروشگاه تدبیر پاسارگاد نوآور

صداگیر گوش از کجا

ایرپلاگ صداگیر چیست؟

در این بخش قصد داریم به طور خلاصه به معرفی ایرپلاگ صداگیر که نوعی صداگیر گوش است بپردازیم.  همانطور که پیش این نیز گفتیم یکی از راه های کاهش صدای محیط کار استفاده از گوشی های صداگیر می باشد. این کار به سلامت شنوایی و اعصاب و آرامش افراد در حین کار کمک شایانی می کند. این وسایل ایمنی با کم کردن میزان و شدت صوت سبب می شوند که از حجم صدای آلاینده محیط کاسته شود. در نتیجه آن افراد با تمرکز و آرامش بیشتری به فعالیت های روز مره بپردازند و لذت بیشتری از شغل خود ببرند. صداگیر ها به دو نوع ایرپلاگ یا همان توگوشی و ایرماف که همان روگوشی می باشد، تقسیم بندی می شوند. این صدا گیر های تو گوشی و رو گوشی انواع مختلفی دارند. توانایی این محصولات جهت کم کردن صدا بر اساس مدل و نوع و مواد سازنده آن متفاوت است .

این امر سبب می شود که با مطالعه مشخصات دقیق هر محصول مناسب ترین صداگیر را انتخاب کنید. البته این که بدانید بهتر است صدا گیر گوش از کجا بخریم نیز در انتخاب بهترین صداگیر گوش تاثیر گذار است.  ایرپلاگ صداگیر معمولا توانایی عایق 37 دسی بل را دارا هستند. معمولا ایرپلاگ ها  بر اساس استاندارد مطابق EN 352-2 و الزامات اضافی S، V، W، E تولید می شوند. در هنگام خرید ایرپلاگ به نکته دقت کنید. نکته اول سایز آن است و مورد دوم حداکثرعایق ایرپلاگ. صدا گیر گوش از کجا بخریم تا ایرپلاگ با حداکثر عایق  داشته باشد.

یکی از محصولاتی که در هنگام استفاده از انواع ایرماف و ایرپلاگ از ان ها استفاده میشود، محصولات دستکش برزنتی است. دستکش های برزنتی از جنس برزنت و چرم هستند. این محصولات جز محبوب ترین محبوب های دستکش ایمنی به شمار میروند.

محصول پیشنهادی: دستکش برزنتی

صداگیر های گوش

جمع بندی:

در این مقاله به ابعاد مختلف گوشی صداگیر یا اصطلاحا گوش گیر یا صداگیر گوش پرداختیم. گفتیم این وسیله برای کاهش صداهای آزاردهنده محیطی است. این محصول در رده محصولات ایمنی و حفاظت فردی قرار می گیرد. لذا خوب است بدانیم که بهتر است صدا گیر گوش از کجا بخریم. از لحاظ ظاهری و ساختاری، گوش گیر به دو دسته اصلی ایرماف و ایرپلاگ تقسیم می شود. که در مورد گوشی ایربلاگ در این مقاله کاملا توضیح داده شد. اما به طور خلاصه اشاره می کنیم که گوشی صداگیر ایرماف شبیه هدفون روی گوش قرار می گیرد.

یعنی با وارد شدن و پر کردن حفره گوش  ، مانندی سدی در برابر امواج عمل می کند. و در کاهش صداهای مزاحم محیطی کمک می کند. این محصول یا جنس اسفنجی دارد و یا پلیمری. هر دوی آن ها به میزان مشخصی که روی بسته بندی محصول ذکر شده ، از حجم صدا می کاهند. فرض کنید یک گوش گیر ایرماف 30 دسی بل باشد. حجم صدای محیط 105نیز  دسی بل باشد. در این شرایط با کم کردن 30 دسیبل حجم صدای محیط را به 75 دسی بل کاهش می دهد. بازه قابل قبول و بدون آسیب از حجم صدا برای پرده گوش 70 تا 80 دسی بل است.

فروش ویزه انواع محافظ گوش

پس محصول مورد مثال خوب و مناسب عمل می کند. بخاطر داشته باشید هیچ مدل گوش گیری صدای محیط را کاملا قطع نمی کند. لذا مهم ات که صدا گیر گوش از کجا بخریم تا یک کاهنده صدای با کیفیت خریداری و از آن استفاده کنیم. همچنین نمونه های محصولات ما در وبسایت رسمی و معتبر آمازون موجود میباشد. شما میتوانید خرید انواع محصولات ایرماف را از سایت تدبیر پاسارگاد نوآور انجام دهید.


محصول پیشنهادی: یکی از محصولاتی که در تدبیر پاسارگاد نواور به شما پیشنهاد میکنیم، محصولات دستکش ایمنی هستند. دستکش های ایمنی جز جدا نشدنی از محصولات ایمنی هستند. پیشنهاد میکنیم با کلیک روی لینک زیر از این صفحه دیدن کنید.

دستکش ایمنی

شماره تماس ها:

تلفن ۱: ۶۶۷۶۵۷۰۷-۰۲۱

تلفن ۲: ۶۶۷۶۵۹۲۴-۰۲۱

اینستاگرام: tadbirpasaegad.n.co@

به این صفحه امتیاز دهید

دیدگاهی در مورد “صداگیر گوش از کجا بخریم؟

  1. سارا گفت:

    گوش گیر ی که هم گوش گیر هم محافظ گوش باشد و با استفاده ازش سوکت کامل حاکم شود چیست؟

  2. tpn-co گفت:

    شما میتوانید از گوش گیر های سیلیکونی و یا اسفنجی ما برای محافظت از گوش خود استفاده کنید.

  3. نیلو گفت:

    تو چه مغازه هایی میفروشن ؟ ابزارآلات فروشی؟

    1. tpn-co گفت:

      سلام وقت بخیر ما فروشگاه تخصصی و شرکت معتبر هستیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *