وبلاگ

اجزای دستگاه تنفسی آتش نشانی

اجزای دستگاه تنفسی آتش نشانی

اجزای دستگاه تنفسی آتش نشانی

همه ما برای ادامه زندگی به اکسیژن احتیاج داریم و اکسیژن احتیاج داریم. دستگاه ها ، معمولا برای محیط هایی که سر بسته هستند؛ و  با کان های پر شده از دود و مواد شیمیایی مورد استفاده افراد قرار می گیرد. اکسیژن هم در هوای معمولی می باشد که به وسیله عمل تنفسی ، اکسیژن را دریافت کنیم. کمبود اکسیژن در ارتفاعات و یا در زیر زمین مانند معادن نیز گاه انسان و حیوانات را تهدید به مرگ می کند. در برخی آتش‌ سوزی‌ ها ممکن است گاز های بسیار خطرناک و کشنده‌ ای منتشر شود؛ که تنها دستگاه‌ های تنفسی آتش نشانی، می ‌توانند در مقابل آن ها از آتش نشان محفاظت کنند. اجزای دستگاه تنفسی آتش نشانی بررسی خواهد شد. تجهیزات آتش نشانی در هر دوره ای نقش بسیار مهمی دارند.  تجهیزات آتش نشانی انواع دیگری هم دارد. تجهیزات آتش نشانی همگی با اهمیت هستند.

قسمت اصلی دستگاه تنفسی آتش نشانی

از انواع مختلف دستگاه های تنفسی فقط نوع دستگاه تنفسی با هوای فشرده که به صورت انفرادی مورد استفاده قرار می گیرد. همان طور که گفتیم ماسک ایمنی در انواع مختلفی تولید و عرضه می ‌شود؛ و با توجه به کارایی خود میزان آلایندگی‌های ورودی به بدن کاربر را کم می‌ کند. از آن جایی که در برخی موارد آتش سوزی و یا حوادثی که میزان اکسیژن مورد نیاز انسان را کاهش می دهد. خرید و نگهداری دستگاه تنفسی آتش نشانی ضروری و حیاتی است. شما به راحتی می توانید دستگاه تنفسی آتش نشانی را از ایمن باش در  کم ترین زمان؛ و با کیفیتی مناسب خریداری کرده؛ و نیروی کار خود و افراد دچار حادثه را از خطرات جبران ناپذیر مصون نگه دارید. از جمله لوازمی است که اصطلاحا شامل تنه و تسمه هایی است که؛ سیلندر را در پشت آتش نشان به طور محکم و ثابت نگه دارد.

این دستگاه ها برای محیط های سربسته هستند؛ و در محیط های پر شده از دود و مواد شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرد. باتوجه به کاربرد ها و شرایط مختلف امکان دارد؛ که تجهیزات و دستگاه تنفسی اتش نشانی گوناگونی استفاده شود. این نوع سیستم به یک نوع سیلندر اضافی برای پشتیبانی تنفس اظطراری نیاز دارد. استفاده از تجهیزات به طور کلی به دو صورت مدار باز و مدار بسته طراحی و روانه بازار می‌شود. دستگاه تنفسی بسیار الزامی است. چرا که بدون استفاده از دستگاه تنفسی خطر مرگ وجود دارد. از این رو می توان گفت دستگاه تنفسی برای حفظ جان الزامی است.

دستگاه تنفسی مدار بسته

کمپرسور هوای تنفسی یکی از ابزار ضروری آتش نشانی برای حفاظت جان افراد به شمار می آید؛ که در ایمن باش می توانید این محصول را با کیفیت بالا خریداری نمایید. بنابراین در هنگام خرید دستگاه تنفسی آتش نشانی، اول به کیفیت محصول توجه نماید و سپس آنرا خریداری کنید. بخش تنظیم کننده فشار نیز از اجزای دیگر این محصول به شمار می آید. ماسک و لوازم صورت نیز از بخش های اصلی دستگاه تنفسی آتش نشانی است. که به عنوان رابطی بین کاربر و دستگاه عمل می کند. دستگاه تنفسی آتش نشانی مدار باز قابلیت این را دارد که تا چندین ساعت به صورت مداوم اکسیژن مورد نیاز آتش نشان را تأمین کند. در این موارد یک شلنگ از منبع اصلی هوا که با ماسک فاصله دورتری دارد؛ به ماسک و تنظیم کننده فشار دستگاه متصل می شود. استفاده از این نوع سیستم تنفسی به دلیل ظرفیت اکسیژن بالایی که دارد، چندان رایج نیست.

ظرافیت این مدل دستگاه بسیار بالا بوده و هوای بیشتری را در هنگام آتش سوزی در اختیار کاربر قرار می دهد. تا بتواند در زمان مناسب حریق را کنترل نماید؛ و سیلندر اضافی میزان اکسیژن را در شرایط اضطراری تامین می نماید. دستکش آتش نشانی نیز بسیار با اهمیت است. استفاده از دستکش آتش نشانی می تواند از بسیاری مخاطرات جلوگیری کند. دستکش آتش نشانی در مشاغل دیگر نیز به غیر از آتش نشانی مورد استفاده قرار می گیرد. دستکش آتش نشانی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول یعنی دستکش آتش نشانی در شرکت تدبیر پاسارگاد نوآور عرضه می شود.


بخش پیشنهادی: تجهیزات تنفسی

خرید انواع دستگاه تنفسی آتش نشانی

افرادی که از این نوع دستگاه استفاده می کنند؛ معمولاً در عملیات دریایی یا عملیات بسیار خطرناک هم کاری می کنند. در دستگاه تنفسی مداربسته، برای عمل دم، از اکسیژن تحت فشار استفاده می شود؛ و هوای بازدم در چرخه تنفسی دستگاه باقی می ماند و دوباره از آن استفاده خواهد شد. بهتر است بدانید که در دستگاه تنفسی کامل مدار باز از هوای تحت فشار برای عمل دم استفاده خواهد شد؛ و هوای بازدم به محیط بیرونی تخلیه می شود. این دستگاه ها ، معمولا برای محیط هایی که سر بسته هستند؛ و  با کان های پر شده از دود و مواد شیمیایی مورد استفاده افراد قرار می گیرد. از انواع مختلف دستگاه های تنفسی فقط نوع دستگاه تنفسی با هوای فشرده که؛ به صورت انفرادی مورد استفاده قرار می گیرد بیشتر در آتش نشانی کارایی دارد. دستگاه تنفسی آتش نشانی به دو نوع دسته بندی می شود.

در هنگام حرکت در محیط حادثه باید اطراف را زیر نظر گرفت و از وسائل فردی مانند؛ دستکش ـ چکمه  کلاه ـ چراغ قوه استفاده نمود. یکی از انواع این محصول که بسیار کاربری است. دستگاه تنفسی آتش نشانی مدار باز است. این سیستم در آتش سوزی های گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. محصول کلاه آتش نشانی دیگر ملزومات آتش نشانی است. استفاده از کلاه آتش نشانی بسیار اهمیت دارد. کلاه آتش نشانی می تواند از حوادث زیادی جلوگیری کند. کلاه آتش نشانی انواع مختلفی دارد. کلاه آتش نشانی با اهمیت ترین تجهیزات آتش نشانی است.

انواع دستگاه تنفسی

از انواع مختلف دستگاههای تنفسی فقط نوع دستگاه تنفسی با هوای فشرده که به صورت انفرادی مورد استفاده قرار می گیرد. بیشتر در آتش نشانی کارایی دارد که؛ به شرح قطعات مختلف و نوع کارکرد استفاده آن می پردازیم. دستگاه ‌تنفسی آتش نشانی ، یکی از مهم ترین و حیاتی ترین تجهیزات حفاظت تنفسی و تجهیزات آتش نشانی است. این دستگاه برای محیط هایی که آلوده به گاز و مواد سمی است و یا درصد اکسیژن در محیط کم بسیار مناسب است. که به دو حالت مدار باز و مدار بسته استفاده خواهند شد. این دستگاه تنفسی اتش نشانی، برای افزایش ایمنی جان افراد مناسب است؛ و خرید آن امنیت کار را به طرز چشمگیری بالا می برد. کمپرسور هوای تنفسی ، نیز یکی از ابزار ضروری آتش نشانی برای حفاظت جان افراد به شمار می آید؛ که در ایمن باش می توانید این محصول را با کیفیت بالا خریداری نمایید.

یکی از فاکتور های موثر بر روی قیمت ابزار آتش نشانی،  کیفیت این دستگاه است. دستگاه تنفسی آتش نشانی از لحاظ ساختاری به چهار بخش اصلی تقسیم بندی می شود؛ که یکی از بخش های اصلی این دستگاه، لوازم مهار آن به شمار می آید. این بخش شامل لوازم تنظیم فشار از جمله شلنگ فشار قوی و فشار ضعیف؛ شیر خط اصلی، شیر کنار گذر و همچنین کاهنده فشار می باشد. یکی موارد مهم در آتش نشانی کپسول آتش نشانی است. کپسول آتش نشانی باید در خانه و خودرو نیز نگهداری شود. چرا که با کپسول آتش نشانی می توان از مخاطرات زیادی جلوگیری کرد.

به این صفحه امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *