وبلاگ

انواع دستکش کار

انواع دستکش کار

یکی از مهم ترین فاکتور هایی که هنگام کار باید در نظر داشته باشیم رعایت نکات ایمنی است. توصیه مهم این است که حتما هنگام استفاده از ابزار ها، ایمنی کامل را رعایت کنیم. از جمله وسایل ایمنی که بسیارتوصیه می شود و حتما باید مورد استفاده قرار گیرد دستکش ایمنی است. دستکش ایمنی یا همان دستکش کار حافظ اصلی ترین عضوربدن انسان یعنی دست است. از این رو استفاده از آن و انواع دستکش کار بسته به نوع فعالیت بسیار اهمیت دارد.  با توجه به این که انواع دستکش کار برای استفاده در کارهای مختلف طراحی و تولید شده است. لازم است که با انواع آن آشنا شویم تا در انتخاب دستکش مناسب دچار اشتباه نشویم. چرا که استفاده از دستکش نا مناسب مانند استفاده نکردن از دستکش خطر آفرین است. از این رو در این مقاله به صورت کامل انواع دستکش ایمنی را مورد بررسی قرار می دهیم.

انواع دستکش ایمنی

انواع دستکش کار ضد برش

اولین نوع دستکش از انواع دستکش کار که مورد بررسی قرار می دهیم دستکش ضد برش است. دستکش ضد برش یکی از مهم ترین لوازم ایمنی برای کسانی که با ابزارآلات برشی سر و کار دارد می باشد. همچنین افرادی که با ماشین آلات سنگین کار می کنند نیز دستکش ایمنی ضد برش بسیار مورد استفاده قرار می دهند. از ویژگی های اصلی این دستکش این است که در برابر نیروی وارده از تیغ برش مقاوم است. نکته مهم دیگر این است که دستکش ضد برش درمقابل پارگی نیز مقاومت بالایی دارد. استفاده از انواع دستکش کار نمی تواند کارایی مشابه دستکش ضد برش داشته باشد. به طور مثال مشاغلی که از اره استفاده می کنند. نمی توانند با دستکش ضد اسید ایمنی خود را حفظ کنند و حتما باید از دستکش ایمنی ضد برش استفاده کنند. از این دستکش در کارهای مختلفی مانند نجاری و سنگ تراشی استفاده می‌شود.

دستکش کار ایمنی

مطلب پیشنهادی: دستکش ایمنی چیست

 کاربرد دیگر این دستکش در مشاغلی مانند تراش کاری است. در تهیه این محصول از مواد مختلفی مانند چرم، لاتکس و کتان استفاده می‌ شود. به کار بردن این موارد باعث می شود که مقاومت خوبی در برابر برش داشته باشند. نکته ‌ای که در انتخاب این دستکش باید مد‌نظر قرار دهید فیت بودن دستکش است. زیرا درصورتی که چسبندگی لازم را نداشته باشد از دست کاربر می ‌لغزد و باعث بروز آسیب می شود. از جمله مهم ترین کاربردهای این دستکش در مشاغلی مانند باغبانی، تعمیرات و تاسیسات، مونتاژ‌کاری است. انواع دستکش کار را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

دستکش ضد برش

دستکش زنجیری:

این دستکش محافظی برای جلوگیری از بریدگی است. حلقه ‌های این دستکش از فولاد ساخته شده از این رو بسیار مستحکم است. از ویژگی های مثبت این دستکش این است که تمیز کردن آن بسیار راحت است. به همین جهت از آن بیشتر در مشاغلی مانند قصابی و آشپزی استفاده می‌شود. استفاده از این دستکش در محیط هایی که کار با دست بسیار زیاد است. و همین طور احتمال بریدگی زیاد است متداول است. طراحی دستکش زنجیری به گونه‌ ای است که می توان از آن روی دستکش‌های دیگر استفاده کرد. افرادی که با اره های تیز صنعتی کار می کنند مخاطب اصلی دستکش زنجیری هستند. افرادی مانند شاغلان در کارگاه های تولید پوشاک. و از همه مهم تر کسانی که در قصابی ها کار می کنند باید از دستکش زنجیری استفاده کنند. اگر در مشاغل فعالیت دارید برای حفاظت از انگشتان شما می توانید از دستکش قصابی استفاده کنید.

انواع محصولات ایمنی

بافت دستکش کار زنجیری به گونه ای است که موجب می شود در برخورد با وسایل تیز از بریدگی دست جلوگیری کند. این دستکش هم چنین مقاومت بالایی در برابر اره های صنعتی دارد. برای محکم کردن دستکش قصابی در دست در قسمت مچی آن تسمه قفل داری تعبیه شده است. . از دیگر مزیت های دستکش قصابی خاصیت ضد زنگ بودن آن است. که این امر باعث می شود در اثر خیس شدن و یا شستشو در دراز مدت پوسیده نشود. انواع دستکش کار ویژگی های منحصر به خود را دارند. در ادامه به معرفی انواع دیگر می پردازیم.

انواع دستکش کار برزنتی

انواع دستکش کار ضد اسید:

دستکش ایمنی ضد اسید و مواد شیمیایی دستکش یکی دیگر از انواع دستکش کار هستند. که در این بخش از مقاله به معرفی آن ها می پردازیم. اسید و مواد شمیایی مواد بسیار خطر ناکی هستند. این مواد در صورت تماس با بدن انسان مشکلات غیر قابل جبرانی را ایجاد می کنند. از این رو حتما باید هنگام کار با مواد شیمیایی و اسیدی نهایت دقت را به خرج داد. برای جلوگیری از آسیب باید مراقب آسیب‌ های احتمالی که ممکن است به پوست، چشم و دست برسد باشید. بهترین راهکار مقابله با این حوادث استفاده از دستکش ایمنی ضد اسید و مواد شیمیایی است. از خصوصیات این دستکش این است که این دستکش انعطاف ‌پذیری بالایی دارد. از این رو کار با آن ساده است دچار مشکل نمی کند. در تهیه این دستکش از موادی مانند لاستیک و مواد پلیمری همچون نیتریل، PVC، بوتیل، نئوپرن و وایتون استفاده می‌شود.

از این دستکش در آزمایشگاه های صنعتی و شیمیایی، پالایشگاه‌ها، صنایع غذایی، تولیدات دارو استفاده می شود. میزان محافظت دستکش ها در برابر مخاطرات شیمیایی در چند سطح مختلف ارزیابی می شود. که با کد en374 در استاندارد های ایمنی اروپا EN بررسی می شود. نفوذ، میزان تخریب و نشت، توان تحمل دستکش و نفوذ میکرواُرگانیسم ها از مواردی است که ارزیابی می شود. انتخاب دستکش مناسب برای کار با مواد شیمیایی و به خصوص اسید ها مستلزم آشنایی با مواد مقاومی است. انواع دستکش کار نمی توانند گزینه مناسبی برای پیشگیری از حوادث ناشی از مواجه با اسید باشند.  

دستکش کار ضد اسید

دستکش جوش آرگون

 دستکش جوشکاری یکی از انواع دستکش کار و ایمنی می باشد. یکی از انواع دستکش ها جوشکاری نیز دستکش جوشکاری آرگون است. از این دستکش برای محافظت از دست در برابر سوختگی استفاده می‌ شود. در تهیه این دستکش از چرم، پنبه نسوز، پشم شیشه، آرامد و بافت آلومینیومی استفاده می‌شود. کنار هم قرار گرفتن این مواد باعث شده است که در برابر عامل تخریب جوش آرگون  از دست کاربر محافظت نماید. از دیگر ویژگی های این دستکش این است که این دستکش در برابر گرما و سرما مقاومت بسیار بالایی دارد. توصیه اکید این است که در هنگام انجام کارهایی مانند عملیات حرارتی و جوشکاری حتما از دستکش جوش آرگون استفاده شود. در کنار دستکش استفاده از تجهیزات ایمنی دیگر و ضد حرارت نیز برای حفظ سلامتی کاربر الزامی است. لوازمی مانند شیلد حرارتی محافظ صورت ، دستکش عایق حرارت ، پیش بند چرمی ، گتر دست و پا.

در میان تمام اندام ها، دست ها به دلیل عامل بودن. در کل در انجام کار به عهده آن می باشد اهمیت دارند. از سوی دیگر دست ها بسیار بیشتر از سایر اندام ها در معرض خطر قرار دارند. دستکش های عایق حرارتی، به جهت محیط خشن و پرحرارتی که مورد استفاده قرار می گیرند. چرم ، پارچه آلومینیومی و پارچه حرارتی سه ماده اصلی ساخت این دستکش ها هستند. تکش ها در داخل کشور انجام می شود. اما بعضا در ساخت دستکش ها از پارچه خاصی بنام Terry استفاده می شود. که تولید در انحصار کشورهای پیشرفته صنعتی است.

محصولات کار

معرفی محصولات ویژه انواع دستکش کار

دستکش برزنتی کف دوبل

دستکش برزنتی کف دوبل، جز محصولات بسیار پر فروش و تولید شرکت تدبیر پاسارگاد نواور است. خرید این محصول از شرکت تدبیر پاسارگاد نواور به صورت عمده میباشد. همینطور شما میتوانید با خرید دستکش برزنتی تدبیر پاسارگاد نواور فاکتور رسمی از شرکت ما داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر اقدام کنید.

دستکش کف ساده

محصول دستکش کار کف ساده جز محصولات بسیار محبوب در تدبیر پاسارگاد نواور است. این محصول در تدبیر پاسارگاد نواور با قیمت عمده و با ضمانت اصالت کالا به فروش میرسد. شما میتوانید این محصول را با فاکتور رسمی شرکتی از تدبیر پاسارگاد نواور دریافت کنید. برای مشاهده این محصول از طریق لینک زیر اقدام کنید.

انواع دستکش کار آتش نشانی:

دستکش آتش نشانی یکی دیگر از انواع دستکش کار است. همان طور که حتما می دانید آتش نشانی یکی از مشاغل مهم و البته خطر ناک است. از این رو استفاده از دستکش ایمنی در آن بسیار مهم است. وظیفه دستکش ایمنی آتش نشانی این است که از آسیب ‌هایی مانند سوختگی و جراحت جلوگیری کند. اهمیت استفاده از دستکش مناسب برای حفاظت از دست آتش نشان بسیار مهم است. از این رو باید در انتخاب دستکش آتش نشانی دقت لازم را مبذول کنید. لذا برای خرید باید موارد زیر را مد نظر قرار دهید: نکته اول این است که دستکش باید دارای آستر محافظ و مچ بند مقاومت بالا در برابر آتش باشد. همچنین در برابر سرما و گرما مقاوم باشد. و تهویه مناسب برای جلوگیری از تعریق نیز داشته باشد.  در کنار مواردی که ذکر شد در ادامه چند ویژگی بیان شده که دستکش ها باید داشته باشند.

دستکش باید حتی در زمان خیس شدن به راحتی بتوان به دست کرد. همچنین در آوردن نیز باید راحت باشد. پنل شست و پنل های انگشت مقاوم در برابر بریدگی نیز از ویژگی های مهم است. این ویژگی باید در دستکش باشد تا در برابر چنین چیزها یی از جمله سوراخ شدن مقاوم باشد. دستکش خوب در برابر بریدگی و خراشیدگی نیز باید دست را محافظت کند. طول مچ بند و بسته شدن برای محافظت در برابر ورود نخاله نیز ازدیگر موارد مهم می باشد. محافظت در برابر مایعات بدن، مانند خون یا ادرار نیز از دیگر نکات مهم است.  

مشاهده محصول: دستکش آتش نشانی

خصوصیات تجهیزات آتش نشانی

جمع بندی:

انواع دستکش کار را باید متناسب با کاربردی که از آن ها انتظار دارید خریداری نمایید. انتخاب دستکش نا مناسب نه تنها ایمنی را افزایش نمی دهد. بلکه می تواند خود باعث بروز حادثه شود و آسیب دیدن فرد شود. از این رو مهم است که با توجه به ویژگی هایی که از انواع دستکش کار بیان شد. دستکش مناسب خود را خریداری کنید. تا علاوه بر حفظ سلامتی در مدت کار خسته نشده و از کار کردن لذت ببرید.

شماره تماس ها:

تلفن ۱: ۶۶۷۶۵۹۲۴-۰۲۱
تلفن ۲: ۶۶۷۶۵۷۰۷-۰۲۱

 
به این صفحه امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *