وبلاگ

دستکش ایمنی چیست؟

دستکش ایمنی چیست

استفاده از وسایل و تجهیزات ایمنی برای کار بسیار مهم است و بیشترین اولویت را دارد. یکی از قسمت‌های بدن که باید همیشه مورد توجه باشد و ایمنی آن در کار، حفظ شود، دست‌ها هستند. امکان دارد که حادثه‌ای در محیط کار برای دست‌ها رخ دهد که قابل جبران و بازگشت نباشد. پس در اینجا مشخص می شود اهمیت دستکش ایمنـی چیست. در حرفه‌هایی مانند آتش نشانی، محیط های شیمیای اهمیت استفاده از دستکش ایمنی بسیار زیاد است. همچنین در کارگاه‌های صنعتی که دارای دستگا‌ه‌های فرز و مته هستند و غیره استفاده از دستکش ایمنـی بسیار مهم است. البته این را هم در نظر بگیرید که برای انجام کار با هر دستگاهی باید به دستورالعمل‌ها توجه کنید. چون برای مثال ممکن است از دستکشی استفاده کنید که مناسب نباشد و تسلط را برای انجام کار پایین بیاورد. پس حتما از دستکش مناسب و مخصوص استفاده کنید. درادامه بیشتر به این موضوع می پردازیم که دستکش ایمنی چیست؟

مراحل استفاده

دستکش ایمنی زنجيری

یکی از انواع دستکش ایمنی، دستکش زنجیری است. تفاوت دستکش ایمنی زنجیری با سایر دستکش ایمنی چیست؟ در این باره باید بگوییم دستکش زنجیری کاربرد خاص خود را دارد. این دستکش با مقاومت مكانيكی بسيار قوی برای قصابی، سلاخی، كار در كشتارگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین برای كار با خطرات مكانيكي و فيزيكی سنگين تولید می شود و از آن استفاده می شود. اين دستكش ها یعنی دستکس ایمنی زنجیری بهتر است  دارای استاندارد CE باشد. دستکش ایمنی زنجيری در سايزهای متوسط و بزرگ و طول ساقهای متفاوت عرضه می گردد. برای بهره بردن از نهایت کارایی و حفظ ایمنی خود بهتر و بلکه ضروری است از سایز مناسب دستکش استفاده کنید. دستکش ایمنی چیست و دستکش نيتريلی صنعتی آزمايشگاهی چیست. این دستکش ایمنی از ترکيب 100% اکرونيتريل بوتاداين با قطر 0/55 ميليمتر و طول 38 سانتی متر تولید شده است. این دستکش با پایداری مکانيکی در برابر سايش و سوراخ شدن مناسب است.

این دستکش همچنین پایداری شيميايی بسيار خوب در مقابل پاک کننده ها، مشتقات نفت و حلال های صنعتی و نفوذ ناپذير دارد. دستکش ایمنی زنجيری در برابر انواع عوامل بيولوژيک پاتوژن نیز موثر است و بدین منظور توليد شده است. اين دستکش ایمنی ايده آل براي مصرف در کليه صنايع شيميايی، پالايشگاه های نفت است. دستکش ایمنی چیست و در صنايع توليد مواد غذايی، صنايع رنگ و چاپ، صنايع خودروسازی نیز استفاده می شود. همچنین این دستکش در مراکز بهداشتی، امور بيمارستانی و آزمايشگاه های تشخيص طبی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

کارایی دستکش ایمنی چیست؟

موارد استفاده از دستکش ایمنی چیست؟

صنایعی وجود دارد که محال است خطرات سایشی و سوراخ شدن در آنها وجود نداشته باشد. در بسیاری از صنایع دیگر که نیاز به محافظت در برابر این خطرات محیط کار دارند. دستکش های کار از باریک ترین دستکش های یک بار مصرف تا سنگین ترین دستکش های مقاوم در برابر برش کار می کند. بنابراین مهم نیست که در کدام صنعت فعالیت می کنید، حتما از دستکش های ایمنی استفاده کنید. دستکش ایمنی چیست و با خطرات گرما جوشکاری، میادین نفتی و صنایع گاز طبیعی تنها برخی از نمونه کارهایی هستند. محیط های کاری که در آنها خطرات جدی گرما وجود دارد. دستکش های کاری که به طور خاص برای محافظت از دست کارگران در برابر این خطرات ساخته شده اند. سدی را ایجاد می کنند که از ورود آن به دست جلوگیری می کند تا از سوختگی در امان باشید. برخی از مواد مقاوم در برابر حرارت که این نوع دستکش کار از آنها ساخته شده.

دستکش کار برش ها، سوراخ ها و خطرات سایش هر زمان مواد شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرد. خطر سوختگی شیمیایی یا جراحات دیگر وجود دارد. با استفاده از خطرات زیستی، تنها یک لمس برای شروع یک واکنش زنجیره ای است. در آن عفونت ها مانند آتش گسترش می یابد. دستکش های مقاوم در برابر مواد شیمیایی و زیستی مانع کاملی در اطراف دستان شما هستند. این سبک دستکش مواد مضر را مسدود می کند تا احتمال آسیب دیدگی یا آلودگی محل کار را کاهش دهد. کمی به این پرسش پرداختیم که دستکش ایمنی چیست.

دستکش، کلاه و نقشه

مقاومت دستکش ایمنی چیست؟

دستکش های مقاوم نوع دیگر دستکش های ایمنی هستند که در محیط های کار و برای حفاظت از آن استفاده می شود. این نوع دستکش برای ضربه هایی که بسیار شدید هستند، استفاده می شود و بدین منظور طراحی شده اند. استفاده از فناوری های مختلف باعث شده است تا نواحی ضعیف تر دست را تقویت کند. این موضوع باعث شده ایمنی افراد با استفاده ازاین دستکش ها افزایش یابد. موضوع مهم این است که بالا بردن مقاومت دست در برابر ضربه، مانع آزادی حرکت دست شما نمی شود. قسمت هایی که باعث تقویت دست می شوند به صورت یکپارچه نیست و این امر باعث سبک شدن دستکش نیز میشود. وجود تقویت کننده ها در بخشی از دست در این دستکش وجود دارد .

اما این بدین معنا نیست که در قسمت های دیگر که تقویت کننده وجود ندارد ضعف وجود دارد. و دست آسیب می بیند بلکه کل دستکش در برابر ضربه، مقاوم سازی شده است. البته که برخی از مناطق که ضعیف تر هستند، بیشتر مقاوم سازی شده اند. کاربرد خطرات حرارتی و جوشکاری دستکش ایمنی چیست. این دستکش ها مناسب جوشکاری، تولید شیشه، کارخانه های پتروشیمی، میادین نفتی و صنایع گاز طبیعی از جمله صنایعی هستند. این دستکش در مجاورت حرارت و جوشکاری قرار دارند و خطرات گوناگونی آنها را تهدید میکند. وجود مواد به کار رفته  در این دستکش و ساختار این دستکش ها به گونه ای خاص است.  این موضوع باعث می شود که از دست شما در برابر حرارت محافظت و مراقبت می شود.

دستکش های ایمنی چیست

استاندارد کلی دستکش ایمنی چیست؟

الزامات و استاندارد کلی دستکش ها مورد مهمی است که در هنگام خرید حتما باید به آن دقت کرد. این استاندارد برای تمامی دستکش های ایمنی بکار می رود. این استاندارد ها یک ساختار واحد برای تمامی آن ها است. این استاندارد به صورت یک دفترچه است و به این صورت ارائه شده. می خواهیم ببینیم استاندارد دستکش ایمنی چیست. این استاندارد به طور کلی شامل موارد زیر می شود. دستکش کار یا همان ایمنی می بایست تا حد بالایی امنیت و ایمنی دست ها را فراهم کند و انگشتان را پوشش دهد. مواد تولیدکننده دستکش باید دارای PH بین ۳.۵ تا ۹.۵ باشند. لازم به توضیح است که این مقدار به وسیله PH سنج اندازه گیری می شود. اگر مواد تولیدی دستکش باعث ایجاد حساسیت و آلرژی می شود، باید حتماً بر روی آن درج شود. چرا که دستکش ایمنی استاندارد نباید باعث آزردگی خاطر مصرف کننده شود.

نکته دیگر این است که سطح داخلی دستکش نباید باعث ایجاد ساییدگی شود. ابعاد دستکش باید متناسب با اندازه های مدنظر استاندارد طراحی و تولید شود. کارایی، ابعاد و دیگر نکات دستکش ایمنی نباید بعد از شست و شو تغییری کند. میزان مجاز هگزاولنت کروم یا کروم ۶ ظرفیتی در دستکش های چرمی که با کروم دباغی می شود، ۲.۶ میلی گرم در هر کیلوگرم یا کمتر است. طول دستکش ایمنی از نوک انگشت میانی تا انتهای مچ در نظر گرفته می شود. استاندارد EN۴۲۰ برای سایزهای مختلف، اندازه ای معین را تعیین کرده است. متوجه شدیم استاندارد کلی دستکش ایمنی چیست.

دستکش قرمز

دستکش عایق برق:

دستکش ایمنی چیست و دستکش عایق برق و الکتریسیته است و قابلیت مقاومت در برابر ولتاژهای گوناگون را دارد. این مدل دستکش برای تکنسین های برق و متخصصین طراحی و پیاده سازی دکل مناسب است. این دستکش ها از جنس لاتکس تولید می شوند و می توانند از بروز شوک الکتریکی جلوگیری کنند. این دستکش براساس مقاومت خود در برابر الکتریسیته به شش کلاس کلی تقسیم می شود. تقسیم بندی دستکش ایمنی چیست وعلاوه بر این، این محصول براساس جنسی که کاربر با آن سروکار دارد. این مدل دستکش ها برای محافظت دست و بدن در برابر شوک های الکتریکی ناشی از وسایل الکتریکی فشار قوی کاربرد دارند. جمله این وسایل می توان به انواع سیم، کابل و یا تجهیزات برقی مثل پست های برق یا ترانسفورماتورها و … اشاره کرد. این دستکش به گونه ای تولید شده است که برای کار با مواد شیمیایی، اسیدها، مواد قلیایی مناسب است.

همچنین این دستکش مناسب مواد بهداشتی، شوینده ها و … نیز است. این محصول کاربرد ویژه ای در کارخانه های کار با مواد اسیدی، محیط های پزشکی و پتروشیمی دارد. دستکش کار شیمیایی اغلب از موادی مثل نیتریل، لاتکس، لاستیک، مواد پلیمری تولید می شود. همچنین مواد بوتیل، ویتون، نئوپرن، نیتریل و … نیز در تولید این دستکش کابرد دارد. دستکش ضد برش نیز نوع دیگر دستکش ایمنی چیست. این محصول یکی از پرکاربردترین نمونه دستکش ایمنی است که مقاومت بالایی در برابر پارگی و سوراخ شدن دارد. این مدل در کارهایی که در آن با وسایل تیز سروکار دارید مناسب است.

دستکش برزنتی:

یکی از محبوب ترین دستکش ها، دستکش برزنتی است. این محصول محبوب در هر شغل و صنعتی میتواند کاربرد ویژه خود را داشته باشد. شما عزیزان میتوانید با مراجعه به صفحه دستکش برزنتی از این محصول دیدن نمایید. همچنین شما میتوانید از بخش بلاگ وبسایت تدبیر پاسارگاد نوآور در مورد کارایی و کاربرد دستکش برزنتی بیشتر مطلع شوید. راه دیگر دسترسی به این بلاگ از همین بخش، قسمت لینک کاربرد دستکش برزنتی میباشد.

تجهیزات ایمنی چیست

کاربرد دستکش ایمنی:

حفظ ایمنی از مهم‌ترین اصول برای انجام هر کاری است. استفاده از وسایل و تجهیزات ایمنی کاری بسیار مهم بوده و اولویت بالایی دارد. یکی از قسمت‌های بدن که در معرض صدمه‌هایی مانند سوختگی، قطع عضو و صدمه با مواد شیمیایی قرار دارد، دست است. به همین جهت حفظ ایمنی دست‌ها و استفاده از دستکش ایمنی حین کار بسیار اهمیت دارد. استفاده از دستکش ایمنی در حرفه‌هایی مانند آتش‌نشانی، جوشکاری، برشکاری و در کارگاه‌های صنعتی و ساختمانی بسیار مهم و ضروری است. دستکش ایمنی چیست وانواع مختلفی دارد که از جمله آن می‌توان به دستکش عایق در برابر مواد شیمیایی اشاره کرد. یکی از موارد مهم ایمنی انتخاب دستکش ایمنی چیست. در پاسخ باید گفت برای مثال باید دستکشی را انتخاب کنید که تسلط و دقت شما را در کار پایین نیاورد. یکی دیگر از موارد مهم که باید در انتخاب دستکش مناسب مد نظر قرار دهید جنس و کیفیت آن است.

باید دقت کنید جنس دستکش به شکلی باشد که باعث تعریق یا بروز حساسیت نشود. کابرد دستکش ایمنی چست؟ در پاسخ می‌توانید در کارها و مصارف مختلف خانگی تا صنعتی استفاده کنید. دستکش‌های ضد برش، دستکش کار، دستکش فلزی، جوشکاری، آتش نشانی، چرمی از انواع دستکش ایمنی است. همینطور نمونه های آزمایشگاهی، ضربه‌گیر، ضد الکتریسیته و ضد اسید از انواع دستکش‌های ایمنی بوده و در کارهای مختلفی استفاده می‌شود. جنس دستکش ایمنی چیست؟ در تهیه دستکش ایمنی از مواد و الیاف مختلفی استفاده میشود. الیلفی مانند مواد پلیمری، بافت فلزی، پارچه کتان ضخیم، چرم، پنبه، مواد پلاستیکی و ….

پخش دستکش ایمنی چیست

راهکار انتخاب دستکش ایمنی:

پیش از این به ای موضوع که اهمیت دستکش ایمنی چیست پرداخته ایم. همچنین گفتیم که یکی از مهمترین تجهیزات ایمنی کار دستکش ایمنی است. مهمترین چیزی که باید با خود در محیط کاری به همراه داشته باشید، دستکش کار ایمنی مناسب است. دستکش‌های کار و ایمنی عموماً برای خطرات خاص و کابرد های ویژه ای طراحی می‌شوند. دستکش ایمنی با سبک‌های خاصی برای کاربردها و صنایع خاص مناسب ‌تر هستند. به همین دلیل پوشیدن دستکش های ایمنی صنعتی مناسب می تواند به جلوگیری از آسیب های کوتاه مدت مفید باشد.  در کنار آسیب های کوتاه مدت از آسیب طولانی مدت محل کار نیز می توان با دستکش ایمنی چیست جلوگیری کرد. از جمله این آسیب ها میتوان به بریدگی، سوراخ شدن، سوختگی شیمیایی، سوختگی حرارتی، سرمازدگی، خطر ساییدگی و … اشاره کرد. انواع مختلفی از دستکش ها وجود دارد که از مواد مختلفی ساخته می شوند.

مواد دستکش شامل مش فلزی، کتان، چرم، لاستیک بوتیل، نئوپرن، نیتریل و لاستیک لاتکس و … است. نوع مناسب برای شما به فعالیت در حال انجام و خطرات موجود بستگی دارد. به عنوان مثال، کارمندی که در یک آزمایشگاه شیمیایی کار می کند نیاز یه دستکش خاص خود است. همچنین کارگری که در معرض بریدگی ها و ساییدگی های احتمالی در محل ساخت و ساز است هم همینطور. وهمینطور هر فردی با توجه به محیط کار خود به نوع متفاوتی از دستکش نیاز دارد. بنابراین، مهم است که با توجه کار خود و خطراتی که ممکن است با آن مواجه شوید دستکش انتخاب کنید.

استفاده از دستکش ایمنی چیست

جمع بندی:

در این مقاله به این پرداختیم که دستکش ایمنی چیست.دستکش‌ها از جمله مهمترین ابزارهای ایمنی در تمامی زمینه‌ها می‌باشد. چراکه دست‌ها در تمامی در معرض خطرات ناشی از کار و فعالیت می‌باشند. از این رو استفاده از دستکش‌های ایمنی بسیار مهم بوده و می‌تواند باعث جلوگیری از این خطرات شود. همچنین شما عزیزان میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خرید دستکش ایمنی در پایتخت مطلب دستکش ایمنی در تهران را مطالعه کنید. تمامی محصولات و دستکش های ایمنی ما نمونه های با کیفیت فروشگاه prosafety میباشد. اما پیشنهاد میشود برای خرید این محصول و مشاهده سایر محصولات به صفحه دستکش ایمنی مراجعه کنید. با مراجعه به این صفحه میتوانید تمامی محصولات ما را در این زمینه مشاهده کنید. همچنین برای خرید محصولات دستکش ایمنی به قیمت عمده میتوانید با تدبیر پاسارگاد نوآور تماس گرفته و سفارش خود را ثبت کنید.


برای اطلاع از قیمت ها با شماره های شرکت تدبیر پاسارگاد نوآور تماس حاصل نماید:

شماره تماس ها:

تلفن ۱: ۶۶۷۶۵۷۰۷-۰۲۱

تلفن ۲: ۶۶۷۶۵۹۲۴-۰۲۱

اینستاگرام: tadbirpasaegad.n.co@

به این صفحه امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *