وبلاگ

راهنمای انتخاب لباس کار

در ابتدا لازم است تا بدانیم لباس کار به چه معناست و به چه دلیل به آن لباس کار می گویند. در واقع لباس کاربه لباسی گفته می شود که با توجه به علایق، نوع موسسه، موقعیت هر شخص در سازمان، نوع فعالیت شغلی و حتی آب و هوایی می توان انتخاب کرد. انتخاب یونیفرم و خرید لباس کار مناسب با شغل و محیط یک موضوع مهم در راستای نظم دادن به پوشش ها در سازمان ها و مراکز و همچنین یک نوع از تجهیزات ایمنی میباشد. در اصل می توان گفت که لباس کار یکسان و مشابه برای سازمان ها و ادارات و موسسه هاست که یک نشان از استفاده تجهیزات ایمنی را به همراه دارد. در ادامه این مطالب با ما همراه باشید تا درباره راهنمای انتخاب لباس کار که یکی از انواع محصولات ایمنی هستند، بیشتر صحبت کنیم. تا شما عزیزان بتوانید لباس کار خود را به درستی انتخاب کنید و لباس درست را انتخاب کنید. همچنین ما در تدبیر پاسارگاد نواور انواع لباس های کار را با بالاترین کیفیت عرضه میکنیم. شما همچنین میتوانید سایر محصولات ایمنی را با کلیک روی لینک تجهیزات ایمنی مشاهده کنید.

تی شرت ایمنی کار

“شرکت تدبیر پاسارگاد نوآور”

  • تی شرت ایمنی کار
  • فروش عمده
  • با فاکتور رسمی شرکتی
  • ارسال به سراسر کشور
  • خرید مستقیم و انلاین
خرید: 66765707 – 021

کاپشن و شلوار ایمنی کار

“شرکت تدبیر پاسارگاد نوآور”

  • کاپشن و شلوار ایمنی کار
  • فروش عمده
  • با فاکتور رسمی شرکتی
  • ارسال به سراسر کشور
  • خرید مستقیم و انلاین
خرید: 66765707 – 021

لباس ایمنی کار دوبنده

“شرکت تدبیر پاسارگاد نوآور”

  • لباس ایمنی کار دوبنده
  • فروش عمده
  • با فاکتور رسمی شرکتی
  • ارسال به سراسر کشور
  • خرید مستقیم و انلاین
خرید: 66765707 – 021

لباس ایمنی شیمیایی

“شرکت تدبیر پاسارگاد نوآور”

  • لباس ایمنی یکبار مصرف
  • فروش عمده
  • با فاکتور رسمی شرکتی
  • ارسال به سراسر کشور
  • خرید مستقیم و انلاین
خرید: 66765707 – 021

لباس ایمنی یکبار مصرف

“شرکت تدبیر پاسارگاد نوآور”

  • لباس ایمنی یکبار مصرف
  • فروش عمده
  • با فاکتور رسمی شرکتی
  • ارسال به سراسر کشور
  • خرید مستقیم و انلاین
خرید: 66765707 – 021

لباس نسوز آلومینیومی

“شرکت تدبیر پاسارگاد نوآور”

  • لباس ایمنی آلومینیومی
  • فروش عمده
  • با فاکتور رسمی شرکتی
  • ارسال به سراسر کشور
  • خرید مستقیم و انلاین
خرید: 66765707 – 021

لباس ایمنی ضد اسید

“شرکت تدبیر پاسارگاد نوآور”

  • لباس ایمنی ضد اسید
  • فروش عمده
  • با فاکتور رسمی شرکتی
  • ارسال به سراسر کشور
  • خرید مستقیم و انلاین
خرید: 66765707 – 021

ویژگی لباس کار:

 لباس مورد انتخاب شما باید ویژگی های لازم را داشته باشد. همانطور که می دانید لباس کار می تواند در مشاغل سخت نقش محافظت از شما را بر عهده بگیرد. پس در انتخاب لباس مورد نیاز خود دقت داشته باشید.

یکی از مهم ترین ویژگی لباسکار این است که کارکنان در بخش های مختلف بتوانند از آن استفاده کنند. یعنی این لباس در شرایط مختلف کارایی داشته باشد و پوشیدن آن شما را خسته نکند و شما احساس راحتی و در مشاغل سخت احساس امنیت نیز داشته باشید. همچنین در نظر داشته باشید که لباس کار باید مناسب و با پارچه با کیفیت دوخته شده باشد. دقت داشته باشید که لباس باید متناسب با شغل شما از پارچه های مناسب استفاده کند. برای مثال کسی که پرستار است نمی تواند لباس کار یک آتش نشان را تن کند. لباس های کار باید قابلیت شست و شوی آسان را داشته باشند و در مواقع خاص ضد چروک باشد.

لباسکار به عنوان یک پوشش محافظتی در محیط های کاری مورد استفاده قرار می گیرند. و به همین علت شکل های متفاوتی دارد که در فرم های پیرهن و شلوار، کاپشن و شلوار(دو تکه)، لباس یکسره، دو بنده، که جنس های متفاوت از نوع پلی استر، ویسکوز، کتان و یا ترکیبی از آن ها مورد استفاده قرار می گیرد.  به همین علت لباسکار های مخصوص برای شرایط ویژه وجود دارد که از جمله آن ها می توان به لباس کار عایق سرما و رطوبت، لباس کار نسوز، ضد حرارت، ضد آب، و همچنین لباسکار های ضد مواد شیمیایی و رادیو اکتیو که با پارچه های مخصوص دوخته می شوند اشاره کرد.

انواع لباس کار و مشخصات آن ها:

در ادامه راهنمای انتخاب لباس باید به انواع آن ها اشاره کنیم. تا هر سازمان به خوبی لباسکار خود را انتخاب کند.

لباس کار یکسره: این لباس بیشتر برای مشاغلی مانند نجاری، کارگاه های ام دی اف، جوشکاری و … به کار می رود. این لباس ها دارای جیب هستند و برای مشاغلی که لازم است ابزار زیادی در جیب بگذارند، انتخاب مناسبی خواهند بود. لباسکار دوبنده: این لباس کار فاقد آستین است. بنابراین دست شما آزادتر است. این لباسکار برای مشاغلی مانند مکانیکی، تعمیر لوازم خانگی، برق کارهای ساختمان و … مناسب است. از آنجاییکه پوشیدن این لباس بسیار ساده است، بسیاری از کارگران از این لباس کار استفاده می کنند. لباس کار دو تکه:این لباس کار شامل یک کت و شلوار است که جنس های متفاوتی دارند. این لباس ها مناسب کار در معادن هستند. جلیقه کار: جلیقه های کار با توجه به مشاغل، رنگ ها و جنس های متفاوتی دارند. این جلیقه ها برای پاکبانان، نیروهای اورژانس، هلال احمر، نیروهای راهسازی و نیروهای نیروی انتظامی کاربرد دارند.

جلیقه ایمنی رنگ های متفاوتی دارد. برای مثال رنگ نارنجی برای نیروهای راهسازی مناسب است تا در صورت کار کردن در هنگام شب قابل رؤیت باشد. نیروهای هلال احمری که در جاده ها مستقر می شوند نیز لازم است که از جلیقه های مخصوص در تاریکی استفاده کنند. لباس ضد آب: لباس های ضد آب بیشتر از جنس پارچه شمعی تولید می شوند تا خاصیت ضد آب داشته باشند. این لباس ها یکسره و دارای کلاه هستند تا از خیس شدن موها جلوگیری کنند. این لباس بیشتر برای صیادان، کارگران پرورش ماهی، لوله کش ها، محیط بانان و … کاربرد دارد.

لباس کار

نکات مهم در انتخاب لباسکار و شغل:

در راهنمای انتخاب و خرید لباسکار باید بگوییم نوع شغل تاثیر مستقیمی در انتخاب دارد. به عنوان مثال اگر شما یک کارمند اداری هستید و امکان به خطر افتادن شما در محیط کار وجود ندارد. باید از فرم ساده رسمی و یا همان لباس فرم استفاده کنید. همچنین می توان گفت که پوشش در محل کار می تواند باعث افزایش تاثیر گذاری شما در محیط کار شود.

کسانی که در شغل آن ها به گونه ای است که با جریان الکتریسیته سر و کار دارند باید نوع پوشش و لباس آن ها با دیگران تفاوت باشد. لباس کار عایق دار مناسب همین افراد است. تا با جنس لباس خود ازنفوذ جریان برق به داخل بدن خود جلوگیری کند.  بهترین نوع این لباس ، لباسی است از جنس کتان که هیچ گونه زیپ و تکه کوچک فلزی نداشته باشد.

افرادی مانند پرستار ها و پزشک ها در محیط کاری خود اغلب از لباس نخی سفید استفاده می کنند تا در صورت کثیف شدن سریع به توان آن ها را تمیز کرد. همچنین اغلب لباس های پرستاری بدون جیب هستند زیرا باعث جمع شدن آلودگی می شوند.

انتخاب لباس و دستکش مناسب:

قطعا اگر شما لباس کار به تن دارید، نیاز یک دستکش مخصوص برای محافظت بیشتر خواهید داشت. حالا این دستکش ایمنی میتواند یک دستکش ساده ضد برش باشد، یا یک دستکش هوبارت حرفه ای! اما اهمیت این موضوع این نیست که دستکش شما یک دستکش هوبارت است یا یک دستکش ایمنی. اهمیت بسیار مهم این وسط استفاده از دستکش ایمنی مناسب با کار شما است. قطعا اگر فعالیت شما در حوزه کادر خدماتی بیمارستان باشد شما نیاز به یک دستکش هوبارت چرمی ندارید. اما اگر فعالیت شما کار در کارخانه های فولاد است، قطعا نیاز به یک دستکش ایمنی حرفه ای مثل دستکش هوبارت دارید. اگر برای شما سوال شده است که دستکش هوبارت چیست پیشنهاد میکنیم با کلیک روی لینک دستکش هوبارت تمام چرم کلیک کنید. همچنین اگر قصد مشاهده سایر محصولات دستکش ایمنی را دارید، روی لینک زیر کلیک کنید.

بخش پیشنهادی: دستکش ایمنی

افرادی مثل لوله کش، کارگران استخرهای پروش ماهی و تمامی حرفه هایی که با آب سر و کار دارند باید لباس ضد آب را انتخاب کنند. لباس کار ضد آب عایق خوبی در برابر آب می باشد و از نفوذ آب به داخل لباس جلوگیری می کند.

معمولا افرادی هستند که با مواد اسیدی و رادیو اکتیو کار می کنند. این افراد اگر از تجهیزات ایمنی فردی استفاده نکنند دچار خسرات های زیان آوری می شوند. لباس کار ضد اسیدی برای این افراد مناسب است. این لباس ها باید غیر قابل نفوذ و نسوز باشند. همچنین این افراد باید از دستکش ضد اسید و عینک مناسب ضمن استفاده از این لباس استفاده کنند. 

لباس کار ضد حریق:

آتش نشان ها از مهم ترین افرادی هستند که برای نجات دادن جان دیگری جان خود را به خطر می اندازند و گاهی باعث از بین رفتن خودشان می شوند. این افراد برای کار باید از لباس های ضد حریق و نسوز استفاده کنند. این افراد در معرض آتش و حرارت بسیار بالا قرار دارند. حتی کسانی که در کوره مشغول به کار هستند باید از این لباس ضد حریق استفاده کنند. چرا که این لباس ها از مقاومت بالایی برخودار است. جنس این لباس معمولا از کتان است ولی اگر مایل هستید تا از لباس بهتری استفاده کنید از جنس های فلامنت و کجراه استفاده کنید. توجه داشته باشید بهتر است این لباس ها نخ و یا جیب نداشته باشند زیرا احتمال اشتعال را بیشتر می کند. همچنین آتش نشانان باید از کلاه ایمنی نیز استفاده کنند تا احتمال خطر رسیدن به بدن خود را کاهش دهند. 

لباس های جوشکاری باید یکسره باشد زیرا در حین جوشکاری تمام بدن در معرض خطر است و باید با لباس کار پوشیده شود.

لباس کار تخصصی، اتش نشانی

از انواع لباس کار میتوان به لباس های آتش نشانی هم اشاره کرد! بله لباس های اتش نشانی یکی از تخصصی ترین و مهم ترین لباس های کار هستند. فروشگاه تدبیر پاسارگاد نواور یک شرکت فعال در عرضه تخصصی انواع لباس آتش نشانی با بهترین کیفیت است. اگر قصد مشاهده محصولات لباس آتش نشانی را دارید، روی لینک لباس آتش نشانی کلیک کنید.

خلاصه:

در آخر باید گفت که این تجهیزات ایمنی و این لباس کار در راستای محافظت از شما تولید می شوند.ما در این مقاله سعی کردیم تا شما را با این لباس ها آشنا کنیم تا شما راحت تر درباره انتخاب لباس مورد نیاز خود برای کارتان را تصمیم بگیرید. شرکت تدبیر پاسارگاد نوآور یکی از بهترین برند ها در راستای ارائه این محصولات حفاظت ایمنی است که شما عزیزان می توانید این شرکت را به راحتی انتخاب کنید ومطمئن باشید از محصولی که انتخاب کرده اید. و در راستای حفاظت از خود تلاش کنید. همچنین می توانید برای استعلام تجهیزات و یا اطلاع از موجودی ها از راه های زیر با ما در تماس باشید.

شرکت تدبیر پاسارگاد نوآور

این متن توسط شرکت تدبیر پاسارگاد نوآور تهیه و تنظیم شده است.

ارتباط از طریق واتس اَپ

WhatsApp

NUMBER

ارتباط از طریق تلگرام

Telegram

ID

ارتباط از طریق اینستاگرام

INSTAGRAM

ID

ارتباط از طریق تماس

CALL

021-66765707

به این صفحه امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *