وبلاگ

انواع دستکش برزنتی

انواع دستکش برزنتی

دستکش برزنتی یک پوشش ایمنی محسوب میشود که در محیط های کارگاهی و صنعتی از آن استفاده میشود. استفاده از ابزار ایمنی بسیار مهم می باشد چرا که سلامتی انسان دراولیت همه چیز می باشد. اما استفاده از دستکش بسیار مهم تر است. از این رو که بیشترین فعالیت انسان با دست انجام می شود و از این جهت بیشترین احتمال آسیب رسیدن را دارد. نکته بعدی اینکه عضو دست نقش مهمی در فعالیت های روز مره دارد لذا مهم است که سلامت آن حفظ شود. این موارد اهمیت استفاده از دستکش ایمنی را نشان می دهد. انواع دستکش برزنتی برای کاربرد های متنوع تولید می شوند. دانستن اینکه کدام یک ازانواع دستکش برزنتی برای مت مناسب است بسیار مهم است. چرا که به ایمنی ما ارتباط مستقیم دارد و نقش مهمی در آن دارد. لذا برای آشنا شدن با انواع دستکش برزنتی لازم است ادامه مقاله را مطالعه کنید.

انواع دستکش

انواع دستکش برزنتی چیست؟

دستکش برزنتی یکی از انواع دستکش های ایمنی می باشد که خود به انواع دستکش برزنتی تقسیم می شود. دستکش های برزنتی در سایز های مختلف تولید می شوند تا برای استفاده همه افراد مناسب باشند. در بعضی از محیط ای کاری استفاده از دستکش ایمنی بسیار مهم و حتی اجباری است. اگر در محیط کار شما استفاده از دستکش اجباری نیست اما لزوم استفاده ازآن وجود دارد حتما از آن  ستفاده کنید. چرا که بسیاری از حوادث و اتفاقات ناگوار با استفاده از دستکش ایمنی به وجود نخواهد آمد. برای همین است که انواع دستکش برزنتی تولید شده و به بازار عرضه شده اند. دستکش برزنتی به گونه ای طراحی شده است که از دستان فرد در برابر اشیا تیز محافظت کند. البته کاربرد انواع دستکش برزنتی متفاوت است و فقط برای اجسام تیز نیست. لذا می تواند از دست شما در برابر سایر آسیب ها نیز محافظت کند.

روزانه حوادث بی شماری درمحیط های صنعتی رخ می دهد که بخش عمده آن مربوط به آسیب های دست است. این حوادث متاسفانه باعث ایجاد آسیب هایی حتی در حد نقص عضو در افراد می شود. این حادث افراد زیادی را از کار افتاده و خانه نشین می کند. باید گفت بخش مهمی از این اتفاقات و آسیب ها  به دلیل نداشتن دستکش ایمنی برزنتی می باشد. استفاده انواع دستکش برزنتی برای حفظ ایمنی کارگران بسیار حائض اهمیت است. لذا توصیه می کنیم با توجه به فعالیت روزانه خود از بین انواع دستکش برزنتی از نمونه مناسب استفاده کنید.

محصول پیشنهادی: دستکش کف ساده

دستکش برزنتی

انواع دستکش کف دوبل:

نوعی از دستکش چرمی، دستکش کف چرم دوبل است که از انواع دستکش برزنتی محصوب می شود. با توجه به ضخامت کفی این نوع از دستکش برای مصارف سخت مناسب است. این دستکش ها را در محیط هایی که احتمال بروزحوادث سنگین وجود دارد استفاده می کنند. ویژگی های دستکش کف چرم دوبل آن را با نمونه های دیگر کاملا متمایز کرده است. در واقع انواع دستکش برزنتی همین طور هستند و ویژگی های منحصر به فردی دارند. باید گفت دستکش ایمنی کف چرمی جز دستکش های حفاظت در برابر ضربات مکانیکی محسوب می شوند. این دستکش یعنی دستکش کف چرم دوبل مانند انواع دستکش بزنتی نمونه های متنوعی دارد. این کاربرد ها باعث شده قطر دستکش ها متفاوت از هم باشند. قطر دستکش بر روی انعطاف پذیری و تحرک پذیری آن نیز تاثیر گذار است.

لذا بسته به میزان قابلیت تحرک مورد نیاز انگشتان این دستکش های چرمی طبقه بندی می شود. همچنین شدت صدمات احتمالی نیز که باید دستکش تحمل کند متفاوت است. چرا که جنس و قطر انواع دستکش برزنتی با هم متفاوت است. این دستکش ها برای کابرد حمل دستی بار بسیار مناسب است. لازم به توضیح است که این دستکش ها قابلیت ضربه پذیری بسیار مناسبی هم دارند. این دستکش ها با توجه به کاربردی که دراند و کاری که قرار است کاربر انجام دهد تولید می شوند. جنس دستکش چرم کف از چرم گاوی است. قابل توجه این که برای بالا بردن دوام دستکش قسمت کف دستکش به صورت دو لایه دوخته شده است.

دستکش کف دوبل

دستکش برزنتی=ضد برش:

یکی دیگر از انواع دستکش برزنتی، دستکش برزنتی ضد برش است. دستکش های ضد برش کرکی از لاتکس و بافتنی تشکیل شده اند. به همین علت معروف به دستکش ضدبرش حوله ای نیز هستند. ازاین دستکش می شود که در هوای سرد نیز استفاده کرد. چرا که با توجه به جنسی که دارد باعث گرمایش دست می شود. با توجه به کاربرد دستکش برزنتی ضد برش طراحی آن منحصر به فرد است. در این دستکش تمامی کف دست و تمامی انگشت ها با لاتکس پوشیده شده. دستکش ضد برش کرکی برای حفاظت از دست در برابر اجسام تیز و جلوگیری از سایش دست استفاده می شود. انواع دستکش برزنتی را می توان با توجه به نیازی که دارید خریداری نمایید.در کنار مواردی که ذکر شد استفاده از دستکش برزنتی ضد برش مزایای دیگری نیز دارد. استفاده از این دستکش با توجه به ساخت آن درمحیط های گوناگون امکان پذیر است.

به طور مثال در هنگام بسته بندی یا جا به جایی اجسام از لغزش آن ها روی دست جلوگیری می کند. همچنین با توجه به جنس مقاومی که دارد از خراشیدگی دست در هنگام برخورد با ابزار و اجسام جلوگیری می کند. پیشنهاد می کنیم در کارگاه ساختمانی تمامی کارگران برای حفظ سلامت خود از دستکش هایی با رویه ی لاتکس استفاده کنند. ضخامت بیشتر این دستکش و موادی که با گستردگی روی دستکش پخش شده است مزیت های این دستکش محسوب می شوند. این نکات که در انوع دستکش برزنتی وجود دارد میتواند ایمنی و سلامت شما را در هنگام کار تضمین کند.

دستکش زرد

دستکش کف چرم:

از انواع دستکش برزنتی می توان به دستکش برزنتی کف چرمی اشاره کرد. لازم به ذکر است که دستکش برزتی کف چرمی کاربرد زیادی دارد و در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. جنس دستکش ایمنی از چرم گاوی می باشد که این نوع جنس باعث شده کابرد های ویژه ای داشته باشد. دستکش برزنتی کف چرمی به صورت ترکیبی از چرم و برزنت ساخته شده است. طراحی این دستکش به این صورت است که پشت دستکش برزنتی و کف دستکش و سر انگشتان چرمی می باشد. همه انواع دستکش برزنتی مقاومت خوبی دارند. اما این نوع دستکش یعنی دستکش برزتی کف چرمی مقاومت بسیاری بیشتری دارد. می توان گفت کاربرد دستکش برزنتی بسیار گسترده است و در صنایع مختلف کاربرد دارد.

این دستکش جهت کار های جوشکاری، تراشکاری، تاسیساتی، لوله کشی، صنایع فولاد، حمل و نقل و … استفاده می شود. انواع دستکش برزنتی به صورت وارداتی در کشور موجود می باشد. البته این دستکش در کشورمان نیز به تولید می رسد که از کیفیت بالایی هم برخوردار می باشد. دقت داشته باشید که باید با توجه به نوع کاری که انجام می دهند دستکش را با ضخامت مناسب انتخاب کنید. چرا که هر دستکش با توجه به نوع آن برای کار های مختلف طراحی شده است. به طور مثال دستکش با چرم بزی مخصوص جوشکاری آرگون می باشد. همین طور دستکش با چرم گاوی مناسب کار های جوشکاری غیر از آرگون است. پس در هنگام خرید انواع دستکش برزنتی با توجه به کابردی که از آن انتظار دارید نوع مناسب را انتخاب نمایید.

محصول پیشنهادی: دستکش حوله ای

دستکش تدبیر پاسارگاد نوآور

دستکش PVC:

یکی دیگر از انواع دستکش برزنتی دستکش PVC ضد اسید است. این دستکش دارای کف زبر جهت مقاومت بالا در برابر سایش می باشد. همچنین با توجه به جنس خاص آن قابلیت خوبی برای ایجاد چنگش عالی در محیط های مرطوب و روغنی می دارد. این محصول محافظی عالی در برابر پاشش محدوده وسیعی از مواد شیمیایی صنعتی به شمار می آید. از ویژگی های ممتاز دستکش PVC ضد اسید می توان به انعطاف پذیری آن اشاره کرد. این محصول ترکیبی عالی از مشخصات مکانیکی همراه با محافظت شیمیایی را فراهم می نماید. این دستکش در صنایع و مشاغل مختلف می تواند باعث حفظ سلامتی کاربران باشد. دستکش ضد اسید بهترین انتخاب برای کسانی است که انعطاف پذیر بودن دستکش برایشان مهم است. از این دستکش می توانید در محیط های خشک وهمچنین محیط های مرطوب استفاده کنید.همان طور که گفتیم این دستکش مقامت بالایی در برابر سایش دارد.

از این رو می توانید در کارهایی که با مواد نفتی سر و کار دارید از آن استفاده کنید. از جمله ویژگی یک دستکش مناسب این است که بتوانید بدون محدودیت و با راحتی کار هایتان را انجام دهید. کار با مواد نفتی نیز از آن دست فعالیت هایی است که باید درحین کار از پوشش مناسب برخوردار باشید. لذا توصیه ما این است که برای ایجاد حس راحتی حین کار از دستکش ضد اسید با کیفیت استفاده کنید. جنس این نوع دستکش به نحوی است که درحین کار و در زمان برداشتن اشیا و لوازم به مشکل برنخواهید خورد.

دستکش های ایمنی

دستکش باغبانی

دستکش باغبانی ابزاری ایمنی است که در باغبانی و پرورش گیاهان از آن استفاده می شود. این دستکش از انواع دستکش برزنتی محصوب می شود. این دستکش برای حفاظت از دست ها در هنگام فعالیت های باغبانی سبک بسیار مناسب است. از ویژگی های ظاهری دستکش های باغبانی می توان به این نکته اشاره کرد که معمولا ریز بافت متراکم می باشند. این دستکش ها در نمونه ساق کوتاه قابلیت حفاظت از مچ دست تا سر انگشتان را دارند. مزیت دستکش های ساق کوتاه باغبانی این است که قابلیت تحرک کافی را برای انگشتان شما فراهم می کند. این دستکش ها دارای کفی لاتکسی نرم می باشد لذا برای فعالیت های سبک و نیمه سنگین قابل استفاده می باشد. پرزهایی که در کف دستکش وجود دارد باعث می شود هنگام جابجایی اجسام اصطکاک کافی بین دستکش و جسم باشد.

خوشبختانه دستکش های برزنتی باغبانی قابل شست و شو هستند. لذا می توانید آن ها را با مواد شوینده بشویید. کاربرد دستکش برزنتی باغبانی برای محافظت از دست در برابر گیاهان تیغ دار نیز می باشد. همچنین برای جلوگیری از تماس دست با سم و شیره گیاهان سمی نیز کاربرد دارد. انواع دستکش برزنتی برای جلوگیری از بریدگی نیز مفید فایده واقع می شوند. پوست پوست شدن دست هنگام کار با خاک از جمله آسیب های شایع فعالیت های باغبانی است. لذا توصیه می شود برای جلوگیری از این اتفاق ازدستکش باغبانی استفاده کنید. همچنین دستکش برزنتی از انتقال بیماری های باکتریایی و قارچی از خاک به دست جلوگیری می کند.

دستکش های ایمنی برزنتی

انواع دستکش اشبالتی برزنتی:

بعد از معرفی چند نمونه از انواع دستکش برزنتی نوبت به دستکش اشبالتی برزنتی می رسد. این دستکش ها برای محافظت از دست در برابر نیش حشرات و گزیدگی مناسب هستند. همچنین این دستکش ها می توانند از پوست دست در مقابل تابش مستقیم نور خورشید محافظت کند. همچنین کاهش تعریق کف دست و جذب رطوبت دست از مزای این دستکش است. دستکش اشبالتی برزنتی از دستان شما در برابر عواملی که باعث برش یا بریدگی می شود محافظت می کنند. همچنین احتمال سایش و تاول نیز با استفاده از این دستکش به حداقل می رسد. که این موضوع در بالا بردن کیفیت کار بسیار مهم و حائض اهمیت است.دستکش اشبالتی برزنتی کف دوبل نوع دیگر از انواع دستکش برزنتی می باشد. کاربرد دستکش برزنتی بسیار گسترده و فراگیر است که به چند مورد آن پرداختیم. در این بخش از مقاله به دستکش اشبالتی برزنتی کف دوبل می پردازیم.

محصول پیشنهادی: دستکش زنجیری

انواع دستکش برزنتی قرمز

جمع بندی:

در این مدل دستکش برزنتی در کف دستکش و نوک انگشتان چرم کار شده است. به همین دلیل است که این مدل دستکش، کف دوبل نامیده می شود. دستکش کف دوبل  از انواع دستکش برزنتی محصوب می شود. از ویژگی های این دستکش می توان به این نکته اشاره کرد که در پشت دستکش پارچه برزنتی می باشد. باید گفت به علت دو لایه چرم که در کف دست قرار دارد، دستکش از مقاومت بالایی برخورداراست. این دستکش برای مصارف صنعتی سبک و همچنین باغبانی کاربرد دارد.

با توجه به کاربرد گسترده این دستکش جر پر تقاضا ترین دستکش در بین انواع دستکش برزنتی است. همان طور که حتما متوجه شده اید کاربرد دستکش برزنتی بسیار گسترده است. بنابراین لازم است با توجه به نوع کاری که انجام می دهند دستکش با ضخامت مناسب را انتخاب نمایند. از این رو آشنا بودن با انواع دستکش برزنتی بسیار اهمیت دارد. چرا که هر دستکش با توجه به نوع کابرد آن طراحی شده است. شما میتواید برای خرید این محصول با شرکت تدبیر پاسارگاد نوآور ارتباط برقرار کنید.

شماره تماس ها:

تلفن ۱: ۶۶۷۶۵۷۰۷-۰۲۱

تلفن ۲: ۶۶۷۶۵۹۲۴-۰۲۱

اینستاگرام: tadbirpasaegad.n.co@

به این صفحه امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *