وبلاگ

ماسک جوشکاری اتوماتیک چیست؟

ماسک جوشکاری اتوماتیک چیست

ابزار های ایمنی شامل موارد زیادی می شود. از کفش ایمنی گرفته تا دستکش همه قصد دارند ایمنی کاربر خود را حفظ نمایند. ماسک جوشکاری نیز یکی از همین ابزار است. ماسک جوشکاری برای محافظت از چشم جوشکار ها طراحی شده است. ماسک جوشکاری انواع مختلفی دارد که در این مقاله به معرفی آن ها می پردازیم. یکی از انواع ماسک جوشکاری، ماسک جوشکاری اتوماتیک می باشد. ماسک جوشکاری اتوماتیک چیست؟ در این مقاله به این پرسش پاسخ داده خواهد شد. جوشکاری اگرچه یکی از پردرآمدترین فعالیت ها است. اما خطرات و مشکلات زیادی از جمله برق گرفتگی و سوختگی در آن وجود دارد. بنابراین استفاده از ماسک جوشکاری برای جوشکار ها برای کاهش این خطرات بسیار مهم است. البته رعایت نکردن نکات ایمنی جوشکاری، به ویژه در فصول گرم سال باعث بروز حادثه می شود. اما پیشنهاد میشود قبل از شروع، از صفحه دستکش ایمنی دیدن کنید.

ماسک جوشکاری

ماسک جوشکاری چیست؟

در مورد ماسک جوشکاری باید گفت که ماسک ایمنی جوشکاری یک وسیله محافظتی است. این وسیله از جوشکار در برابر نور قوس و جرقه های مداوم محافظت می کند. به عبارت دیگر، این نوع کلاه می تواند صورت را در برابر جرقه های حاصل از جوشکاری محافظت می کند. همچنین این ماسک چشم را در برابر اشعه ماورا بنفش مضر و خطوط قرمز محافظت می کند. البته این مزایای برای ماسک های عادی و تقریبا ارزان است. باید گفت بعضی از انواع حتی می توانند از استنشاق گازهای سمی توسط جوشکاران جلوگیری کنند. یکی از دلایلی که جوشکار ها از ماسک جوشکاری استفاده نمی کنند این است که روند جوشکاری را نمی بینند. اگر هنوز از کلاه ایمنی جوشکاری قدیمی استفاده می کنید و نمی توانید ببینید چه کاری انجام می دهید ، دلیل آن کوچک بودن پنجره است. دریغ نکنید که آن را با یک درپوش جدید جایگزین کنید.

جوشکار

که می تواند تجربه جوشکاری شما را کاملا تغییر دهد. اما ماسک جوشکاری اتوماتیک چیست؟ قبل از پاسخ به این سوال به این نکته توجه کنید. چه در کارگاه مشغول کار باشید و چه در حال تعمیر سازه ها ، اتومبیل ها ، موتورسیکلت ها یا در خانه باشید ، برای تکمیل کار خود به ابزار مناسب نیاز دارید. حتی سال ها تجربه یک جوشکار نمی تواند مانع اشتباه او در هنگام خستگی یا استفاده از ابزارهای نا مناسب شود. داشتن ابزار مناسب می تواند کار را تسهیل کند و به تکمیل به موقع و با کیفیت مناسب کمک کند.

ماسک جوشکاری اتومات

محصول ماسک جوشکاری اتومات

ماسک جوشکاری خود تیره شونده

یکی از ماسک های موجود در بازار ماسک جوشکاری اتوماتیک چیست؟ این ماسک مناسب برای جوشکاری لیزر، برشکاری لیزر، برشکاری پلاسما و دیگر جوشکاری ها می باشد. این ماسک قابلیت تنظیم درجه تیرگی لنز از درجه ۹ تا ۱۳ جهت کاربرد در عملیات مختلف جوشکاری دارا است. ماسک جوشکاری خود تیره شونده سایز لنز ۴ در ۱۰ سانتیمتر قابلیت جذب اشعه های مادون قرمز و ماوراء بنفش را دارد. ماسک جوشکاری اتوماتیک چیست و قابلیت تنظیم سرعت تیره شدن شیشه  را نیز دارد. این قابیلت مناسب جهت کاربرد در جوشکاری الکترودی، آرگون، CO2، برشکاری PLASMA و جوشکاری های تخصصی می باشد. قابلیت تنظیم سرعت روشن شدن شیشه پس از عملیات جوشکاری در کنار سنسور ۴ زمانه از قابلیت هاب این ماسک است. باتری خور روکش ماسک مخصوص جوشکاری باتری خور دارای باتری قابل شارژ و قابل تعویض است. باید گفت که باتری های این ماسک از نوع لیتیوم می باشد.

برخی از کلاه های جوشکاری اتوماتیک از باتری های ثابتی بهره می برند که قابل جایگزینی نیستند. در واقع آن ها با استفاده از نور خورشید دوباره شارژ می شوند. چرا که ماسک جوشکاری اتوماتیک چیست. برخی از ماسک های جوشکاری اتوماتیک از باتری های ثابت استفاده می کنند که قابل تعویض نیستند. در حقیقت، آنها با کمک نور خورشید شارژ می شوند. در این ماسک ها لنز متناسب با آن تنظیم می شود. بنابراین، با بهبود این توانایی، بازده جوشکاری و فرایند آن نیز بهبود می یابد. افزون بر این صرفه جویی در زمان قابل توجهی حاصل می شود.

ماسک جوشکاری اتوماتیک

محصول ماسک تمام صورت

ماسک تغذیه شونده با نور خورشید

همان طور که گفتیم برخی از کلاه های جوشکاری اتوماتیک از باتری استفاده نمی کنند. باتری های این ماسک ها ثابت است و قابل جایگزینی نیستند. این ماسک ها با استفاده از نور خورشید دوباره شارژ می شوند. این ماسک ها، ماسک تغذیه شونده با نور خورشید است. برخی از ماسک های جوشکاری اتوماتیک از باتری های ثابت استفاده می کنند که قابل تعویض نیستند. در حقیقت ، آنها با کمک نور خورشید شارژ می شوند. ماسک جوشکاری اتوماتیک چیست؟ در ساخت ماسک جوشکاری اتوماتیک از تکنولوژی و فناوری جدید استفاده شده است. در این ماسک تکنولوژی های پیشرفته مانند ال سی دی، سلول های خورشیدی، اپتو الکترونیک و میکرو الکترونیک استفاده شده است. ماسک جوشکاری بسیار برای جوشکاران ضروری است. بهتر است که از ماسک جوشکاری اتوماتیک چیست استفاده کنید. این ماسک جوشکاری اتوماتیک ویژگی های قابل بیان زیادی دارد که در این مقاله به آن ها می پردازیم.

ماسک جوشکاری اتوماتیک چیست؟ ماسک جوشکاری اتوماتیک نه تنها در مقابل آسیب های ناشی از قوس، چشم جوشکار ها را محافظت می کند. بلکه سبب می شود که هردو دست جوشکار آزاد باشد. در نتیجه بتواند با توجه بیشتری کار جوشکاری را انجام دهد.  در نتیجه کیفیت محصولات و سرعت کار به طور قابل ملاحظه ای افزایش می یابد. از این ماسک می توان برای جوشکاری، برشکاری و محافظت در برابر قوس های الکتریکی بهره برد. ما در این مقاله قصد داریم شما را طرز کار ماسک جوشکاری اتوماتیک آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید. ادامه مقاله را بخوانید.

ماسک های اتوماتیک

ماسک های آینده:

اخیرا شرکت ال جی از تولید ماسک جدیدی خبر داده که آینده این ابزارایمنی را دگرگون می کند. البته این ماسک در دسته ماسک های  جوشکاری قرار نمی گیرد. پس پرسش این است که ارتباط آن با ماسک جوشکاری اتوماتیک چیست؟ باید گفت انتقال تکنولوژی در صنایع مختلف امری عادی است. لذا بعید نیست که به زودی این فناوری را در ماسک های  جوشکاری ببیمنیم. این ماسک که با نصب باتری بر روی آن قابلیت تصفیه هوا پیدا می‌کند. مدت زمان شارژ این باتری از دو تا هشت ساعت در نوسان است. ماسک یاد شده در نمایشگاه ایفای برلین رونمایی و عرضه شده است. از نظر ظاهری مشابه با سایر ماسک‌ها است، ولی مجهز به دو فیلتر باکیفیت HEPA نیز هست. که قادر به از بین بردن ۹۹.۹۷ درصد از آلاینده‌ها و ذرات مضر هستند. در واقع این فیلتر می‌تواند ذراتی که را ابعاد آن ها تا ۰.۳ میکرون باشد.

مانع از ورود آن ها به دستگاه تنفسی شود. با توجه به تداوم شیوع ویروس کرونا انتظار می‌رود از این ماسک استقبال شود. باتری ۸۲۰ میلی آمپری این ماسک انرژی مورد نیاز برای فعالیت دو فن را تأمین می‌کند. در صورت فعالیت فن‌ها با حداکثر توان عمر باتری دو ساعت خواهد بود. اما در صورت فعالیت فن‌ها با دور آهسته این زمان به هشت ساعت افزایش می‌یابد. ماسک یاد شده همراه با یک قاب عرضه می‌شود. برای شارژ باتری و ضدعفونی ماسک با استفاده از اشعه ماورا بنفش استفاده کرد. قیمت این ماسک و زمان عرضه آن اعلام نشده است.

ماسک جوشکاری اتوماتیک

ویژگی ماسک اتوماتیک جوشکاری چیست:

در این بخش می خواهیم بررسی کنیم که ویژگی ماسک جوشکاری اتوماتیک چیست؟ بهترین ماسک جوشکاری اتوماتیک باید در عرض کمتر از ۰٫۱ میلی ثانیه نسبت به نور واکنش نشان دهد. این نکته به ظاهر ساده فرق بین یک ماسک استاندارد و ماسک غیر مرغوب است. همچنین باید به صورت اتوماتیک قوس الکتریکی جوشکاری را تشخیص دهد و باعث شود پنجره آن تیره شود. دیگر ویژگی های ماسک جوشکاری اتوماتیک چیست؟ اگر ماسک شما این ویژگی  راداشته باشد می توانید با سرعت بالاتری فعالیت خود را انجام دهید. همچنین خواهید توانست به بهترین نحو از چشمان خود محافظت کنید. زیرا این تنظیمات بصورت اتوماتیک انجام می شوند. کلاه های جوشکاری که از پنجره های جانبی برخوردار هستند نیز بسیار پرکاربرد اند. اما کاربرد ماسک جوشکاری اتوماتیک چیست و پنجره ها چه نقشی را ایفا می  کنند؟ در این باره باید گفت پنجره های جانبی، سبب افزایش زاویه دید می شوند.

بعضی اوقات این پنجره ها را می توان طوری تنظیم کرد. که هر منطقه دید را توسط آن ها روشن تر یا تیره تر کرد. کلاه های جوشکاری که متناسب با شکل ظاهری سر افراد تولید می شوند، استفاده آسان تری دارند. لازم به توضیح است که باتری های به کار رفته در این کلاه ها باید از ماندگاری طولانی مدتی برخوردار باشد. همچنین ماسک های جوشکاری باید طوری طراحی شوند که گرما، رطوبت و بخارهای محیط و داخل کلاه را کاهش دهند. البته که وزن کلاه های جوشکاری نیز از جمله فاکتورهایی است که باید به آن توجه شود.

دسته پیشنهادی: صداگیر گوش

انواع ماسک جوشکاری اتوماتیک چیست

لنزهای تیرگی متغیر:

یکی دیگر از انواع ماسک ها با لنز های تیرگی متغیر عرضه می شوند. در این بخش بررسی خواهیم کرد که ماسک جوشکاری اتوماتیک چیست. ویژگی این لنز ها و مزایا و معایت هر کدام در چیست. در این باره باید گفت برخلاف ماسک با لنز ثابت، این نوع کلاه دارای ویژگی خاص و منحصر به فردی است.  این ویژگی دراین ماسک  باعث می شود که لنز قابل تنظیم با هر نوع نوری با هر درجه روشنایی تابشی باشد. اما مزیت این لنز و ماسک جوشکاری اتوماتیک چیست؟ در پاسخ باید گفت این کلاه برای جوشکاری با شرایط خاص مناسب است. جوشکارانی که می خواهند با هر نوع پروژه ای با مواد مختلف کار کنند مناسب است. چرا که هر  نوع ماده اثر وبازتاب مختلفی از خود بروز می دهد. لذا برای تجربه بالاترین سطح ایمنی بهتر است از این نوع ماسک استفاده کرد. ویژگی دیگر ماسک جوشکاری اتوماتیک چیست؟

سوال  این است که دیگر ویژگی و مزیت های ماسک جوشکاری اتوماتیک چیست؟ در پاسخ باید گفت کلاه های جوشکاری لنزهای تیرگی متغیر و قابل تعویض محافظ خوبی هستند. با این حال ، ماسک های جوشکاری متغیر میزان تیرگی را تنظیم می کنند.  این ویژگی بسیار مهم  قابلیت مشاهده کاربر را افزایش می دهد. زیرا اگر نورها با روشنایی بسیار بالایی ساطع شوند. عملیات جوشکاری به درستی انجام نمی شود. این مورد کیفیت کار را به طرز چشمگیری افزایش می دهد.  اگر این طور نباشد و ماسک چنین ویژگی نداشته باشد. جوشکاری باید از همان و ابتدا دوباره انجام شود.

ماسک های تدبیر پاسارگاد

کلاه باتری خور در ماسک جوشکاری اتوماتیک چیست؟

یکی دیگر از انواع ماسک های جوشکاری، کلاه باتری خور است. اما تفاوت این کلاه با ماسک جوشکاری اتوماتیک چیست؟ آیا مزیت خاصی را به نسبت ماسک اتوماتیک جوشکاری ارئه می دهد. در ادامه مقاله با بررسی این ماسک به پاسخ این پرسش ها خواهیم رسید. باید گفت روکش ماسک مخصوص جوشکاری باتری خور دارای باتری قابل شارژ و قابل تعویض است. باتری  های این نوع ماسک جوشکاری از لیتیوم ساخته شده است. این نوع باتری آخرین نسل از باتری است که در گوشی های تلفن همراه جدید از آن استفاده می شود. بیشتر جوشکارها زمان زیادی را برای انجام پروژه های جوشکاری خود صرف می کنند. آن ها همیشه شکایت دارند که می خواهند لنز کلاه ایمنی را به صورت دستی تنظیم کنند. چه رسد به این که منتظر شارژ کلاه ایمنی خود در برابر آفتاب باشند. اما مزیت های این ماسک در مقایسه با ماسک جوشکاری اتوماتیک چیست؟

بنابراین بهتر است از کلاه جوشکاری که برای روشن ماندن از باتری استفاده می کند استفاده کنید. با این حال، استفاده از کلاه هایی که با نور خورشید شارژ می شوند. کلاه هایی که در باتری باقی می مانند مزایا و معایبی دارند. لنزهای تیرگی ثابت این نوع کلاه ها دارای درجه کدری 10 درجه هستند. با توجه به روشنایی قوس های مختلف نمی توان آن ها را تنظیم کرد. این عیب  را می توان نقطه ضعف  آن مقابل ماسک جوشکاری اتوماتیک دانست. این کلاه برای کار در پروژه خاص که فقط از یک نوع ماده استفاده شود مناسب هستند.

کلاه تدبیر پاسارگاد

در پایان …

در پایان باید گفت گزینه های مختلفی برای انتخاب کلاه ماسک جوشکاری وجود دارد. هنگام انتخاب کلاه ماسک جوشکاری باید استانداردهای ایمنی را در نظر گرفت. در طول نوشتار سعی شد به این سوال که ماسک جوشکاری اتوماتیک چیست پاسخ داده شود. برخی از این نکات ایمنی شامل محافظت از سر جوشکار است. وزن درپوش های جوشکاری نیز برای جلوگیری از گردن درد بسیار مهم است.

همراه تدبیر پاسارگاد

مقاله پیشنهادی: انواع دستکش برزنتی

شماره تماس ها:

تلفن ۱: ۶۶۷۶۵۷۰۷-۰۲۱

تلفن ۲: ۶۶۷۶۵۹۲۴-۰۲۱

اینستاگرام: tadbirpasaegad.n.co@

به این صفحه امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *