وبلاگ

وظیفه ماسک جوشکاری

وظیفه ماسک جوشکاری

ماسک جوشکاری چیست و وظیفه ماسک جوشکاری چسیت؟  کلاه ماسک جوشکاری یکی از لوازم ایمنی ضروری برای انواع جوشکاری به شمار می رود. بدون ماسک جوشکاری حفظ سلامتی افراد در فعالیت پر خطر و البته مفید جوشکاری امکان پذیر نیست. با این تفاسیر می توان گفت وظیفه ماسک جوشکاری حفظ ایمنی افراد در زمان جوشکاری است. ماسک یا کلاه جوشکاری از نقاط حساس بدن شما در فرایند جوشکاری محافظت می کند. وظیفه ماسک جوشکاری محافظت از چشم ها، صورت و گردن شما است. این محافظت در برابر سوختن، پاشیدن مواد مذاب و جوش، نورهای ماورای بنفش، مادون قرمز و حرارت صورت می گیرد. این نوع از لوازم جوشکاری دارای پنجره ای برای دیدن سطح کار هستند. بر روی ماسک جشکاری شیشه ای رنگی یا دودی و یا با چگالی فیلتر متغیر نصب می گردد. اهمیت استفاده از ماسک جوشکاری وقتی مشخص می شود که با وظیفه ماسک جوشکاری آشنا شویم.

وظیفه ماسک

اجزای ماسک جوشکاری

ماسک جوشکاری لوازم جانبی مهم و مفیدی و در واقع بزار ایمنی است. وظیفه ماسک جوشکاری این است که از مشکلاتی که در صورت استفاده نکردن از ماسک جوشکاری بروز می کند جلوگیری کند. اتفاقاتی که ممکن است برای شخص درزمان استفاده نکردن از ماسک جوشکاری به وجود بیاید مختلف هستند. از جمله این مشکلات، برق زدگی چشم هاست که در واقع، التهاب و ورم قرنیه چشم است. محافظتازچشم ها وظیفه ماسک جوشکاری است. مشکل احتمالی دیگر در صورت عدم استفاده از ماسک جوشکاری، سوختن شبکیه‌ ی چشم است. این مشکل نابینایی را به طور قطع به دنبال خواهد داشت. پس حتما در زمان جوشکاری از ماسک جوشکاری استفاده کنید. به علاوه در صورت نداشتن ماسک در هنگام جوشکاری، ممکن است آسیب ها و لطمات جدی به پوست صورت برسد. درنتیجه می توان گفت یکی دیگر ازوظیفه ماسک جوشکاری حفاظت ازپوست می باشد.

دسته بندی پیشنهادی: دستکش ایمنی

دستکش و ماسک جوشکاری

عدم استفاده ازماسک جوشکاری باعث می شود حالتی مشابه با آفتاب سوختگی را به دنبال داشته باشد. وظیفه ماسک جوشکاری به جز آسیب ها و خطراتی که در بالا ذکر شد موارد دیگری نیز می باشد. استفاده نکردن از یک ماسک جوشکاری استاندارد می تواند به جز چشم و صورت، به سر و گردن شما هم آسیب برساند. زیرا احتمال پرتاب مواد مذاب حاصل از جوشکاری به این نواحی هم هست. وظیفه ماسک جوشکاری همان طور که گفتیم چیزی فرا تر از محافظت از چشم ها می باشد. نکته‌ ای که نباید از آن غافل شد، استفاده از تجهیزات دیگری مثل  و پیش بند چرمی جوشکاری است.

ماسک جوشکاری اتوماتیک

محصول: ماسک جوشکاری اتوماتیک

مشکلات پوستی در جوشکاری

در بخش قبل به اهمیت استفاده از پیش بند چرمی پرداختیم. این نکته برای آن است تا میزان آسیب و خطر احتمالی را به حداقل ممکن برسانید. حتما در نظر داشته باشید که استفاده نکردن از تجهیزات ایمنی جوشکاری احتمالا به نقص عضو می انجامد. البته این حولدث می تواند که گاهی به مرگ افراد هم منجر شود. استفاده نکردن از ماسک جوشکاری و نگاه مستقیم به نور حاصل از جوشکاری ممکن است باعث مشکلاتی مثل آب مروارید شود. ضعف شدید بینایی و سایر مشکلات چشمی و حتی نابینایی نیز از دیگر مشکلاتی است که می تواند بروز کند. به جز این موارد، به خاطر گرمای عمل جوشکاری، نداشتن کلاه جوشکاری می تواند باعث سوختگی ابروها شود. ایجاد تاول بر روی پوست و سایر بیماری های پوستی نیز می تواند با استفاده نکردن از ماسک جوشکاری پیش بیاید.

در صورتی هم که مواد مذاب به صورت شما برخورد کند، سوختگی های درجه بالا هم اتفاق خواهد افتاد. وظیفه ماسک جوشکاری محافظت از شما در قبال حوادثی که ذکر شد است. لذا نباید داشتن یک ماسک جوشکاری استاندارد و مناسب را در حین جوشکاری های مختلف فراموش کرد. در جوشکاری آهن، دو موج رادیویی تولید می شود که عبارت از امواج فرابنفش و فرو سرخ هستند. اشعه ماورا بنفش اگر به مدت زیاد با پوست شما تماس داشته باشد، احتمال سرطان پوست را تا میزان زیادی بالا خواهد برد. اشعه مادون قرمز هم که نوعی از امواج گرمایی است و در دستگاه های ماکروویو هم مورد استفاده قرار می گیرد.

عملیات کار با دستگاه

اشعه ماورا بنفش در جوشکاری

این امواج می تواند مشکلاتی برای پوست و بدن ایجاد کند. مورد دیگر در هنگام عمل جوشکاری نیز، جرقه های پراکنده شونده هستند. این جرقه حاصل جوشکاری هستند و راه گریزی از آن ها نیست. ماسک جوشکاری با داشتن طلق محافظ، در مقابل پاشش این جرقه ها می ایستد. ماسک جوشکاری، جرقه‌های تولید شده از کار جوشکاری را با استفاده از طلقی که در آن به کار رفته‌است، فیلتر می‌کند. اجزایی که در ساخت ماسک جوشکاری به کار رفته اند بسیار مهم هستند. این اجزا وظیفه ماسک جوشکاری را در کنار هم به عهده می گیرند. ماسک های جوشکاری از چند قسمت اصلی تشکیل شده اند. شیشه مات یا دودی که برای فیلتر کردن اشعه های مضر به کار می رود. شیشه شفاف که برای محافظت از شیشه دودی در برابر مواد مذاب به کار برده می شود. این قطعه یعنی شیشه لازم است به طور منظم تعویض شود.

ماسک و کلاه پلاستیکی برای محافظت از صورت در برابر مواد مذاب. گیره نگهدارنده که وظیفه محکم کردن ماسک بر روی سر را به عهده دارد. این گیره دارای یک پیچ تنظیم برای سر جوشکار است. ماسک جوشکاری با توجه به وظیفه ماسک جوشکاری متنوع است. انواع ماسک جوشکاری در بازار وجود دارد که می توانید خریداری کنید. ماسک جوشکاری دستی  یکی از ارزان ترین نوع ماسک جوشکاری است. در عینحال ماسک جوشکاری دستی ساده ترین نوع ماسک هم جوشکاری است. در هنگام کار لازم است فرد جوشکار ماسک را به طور دائم با یک دست خود در مقابل چشمان خود نگه دارد.

کارگاه صنعتی

انواع وظیفه ماسک جوشکاری

ماسک جوشکاری معمولی یا دستی گزینه خوبی برای فعالیت های جوشکاری بلند مدت نیست. اگر جوشکاری های طولانی انجام می دهید لازم است از گزینه های دیگر و بهتری استفاده کنید. ماسک جوشکاری اتوماتیک هم نوع دیگر ماسک های جوشکاری است. وطیفه ماسک جوشکاری اتوماتیک مانند همسانان غیر اتوماتیک خود است. ماسک جوشکاری اتومات برای جوشکاری های فشرده و طولانی مدت انتخاب مناسب تری است. چرا که این ماسک ها برای تنظیم، احتیاجی به دخالت دست جوشکار ندارد. ماسک جوشکاری اتوماتیک در هنگام برخورد نور قوس الکتریکی جوشکاری، نور را حس می کند. بعد از حس کردن نور این ماسک جوشکاری طلق خود را به حالت تیره در می آورد. این کار برای آن است تا در مقابل نور مضر جوشکاری از چشمان جوشکار محافظت کند. مزیت های ماسک جوشکاری اتومات آنقدر زیاد است که استفاده از ماسک جوشکاری معمولی را شدیدا تحت الشعاع قرار داده است.

با استفاده از ماسک متناسب با کار خود به وظیفه ماسک جوشکاری که همانا حفاظت از سلامت شما است کمک می کنید. هر ماسک جوشکاری برای میزان کار مشخصی طراحی و تولید شده اند. لازم است با بررسی انواع مختلف ماسک جوشکاری نسبت به خرید ماسک جوشکاری مناسب اقدام کنید. ماسک های جوشکاری دستی به خودی خود ماسک های جوشکاری بدی نیستند. اما این ماسک ها یعنی ماسک های دستی برای جوشکاری هایی مناسب هستند که زمان کمی دارند و طولانی نیستند. لذا اگر جوشکاری هایی که که انجام می دهید چندان زمان بر نیست می توانید از این ماسک جوشکاری استفاده کنید.

فرایند کار با دستگاه

کلاه جوشکاری

استفاه از کلاه های معمولی از چشم ها حفاظت کامل به عمل نمی آورد. به خصوص در صورت جوشکاری با فرایندهای مختلف، فلزات گوناگون و ضخامت های متفاوت. وظیفه ماسک جوشکاری حفاظت از ماسک و این نکات اصلا خوب نیست. در این شرایط می توان از کلاه جوشکاری با لنز خود تیره شونده استفاده کرد که قابلیت تنظم خودکار دارد. می توان تیرگی لنز را مطابق با میزان آمپر و روشنایی قوس الکتریکی تنظیم نمود. هر چه سرعت تیره شدن لنز بیشتر باشد، محافظت بهتری از چشم در برابر نور بسیار شدید به عمل می آورد. در صورت طولانی بودن زمان کار توصیه می شود برای آرامش چشم، لنزی با سرعت تیره شوندگی بالاتر خریداری نمود. وزن سبک وزن کلاه خود تیره شونده در مقایسه با کلاه های معمولی کمتر است. استفاده از کلاه سبک احساس خستگی و کلافگی کمتری در پایان روز می دهد.

وظیفه ماسک جوشکاری آرامش ما نیز هست. کسانی که زمان زیادی کار می کنند باید کلاه های سبک تر انتخاب نمایند. این کار باعث می شود پس از کار روزانه از سردرد و گردن درد رنج نبرده و احساس بهتری داشته باشند. کنترل حساسیت یکی دیگر از مزایای کلاه جوشکاری دارای لنز خود تیره شونده است. فراهم کردن امکان کار راحت با فرایند های جوشکاری ولتاژ پایین نظیر است. این ویژگی اجازه می دهد که لنزها بر اساس شدت روشنایی قوس الکتریکی تاریک شوند. تیره شدن با تاخیر این ویژگی در خصوص ایجاد تاخیر در تاریک ماندن لنز پس از خاموشی قوس الکتریکی می باشد.

عملیات جوشکاری با ماسک

حفاظت از چشم ها در جوشکاری وظیفه ماسک جوشکاری

یکی از وظیفه ماسک جوشکاری حفاظت از چشم است. در زمان جوشکاری حساس ترین قسمت بدن چشم ها می باشند. چشم ها باید به طور کامل در برابر جرقه ها و قوس الکتریکی محافظت شوند. از این رو باید از ماسک هایی که دارای فیلتر و صفحه شیشه ای محافظ در برابر جوشکاری هستند استفاده شود. تاکنون تصور میشد اگر میزان اشعه های مرئی کم باشد میزان اشعه های ماوراء بنفش و مادون قرمز نیز کم است. معمولا از ماسک های آبی و قرمز برای کاهش شدت نور استفاده می شود. این روش تا حدودی برای حفاظت از چشم موثر می باشند و وظیفه ماسک جوشکاری انجام می شود. روش های علمی وجود دارد که توسط آن نمره عینک جوشکاری به طور کامل مشخص می شود. این روش ها میزان محافظت از چشم در برابر اشعه های مختلف را نشان می دهد.

نکات مهم حفاظت از چشم ها در جوشکاری این است. اگر پس از پایان جوشکاری و برداشتن عینک از روی چشم خود نقاط سفیدی در جلوی چشم خود مشاهده کردید دقت کنید. دراین صورت باید از عینک با فیلتر تیره تر برای جوشکاری استفاده کنید. در هنگام جوشکاری نتوانستید شعله ی معمولی را از شعله ی اکسی اتیلن کربن تشخیص دهید؟ این مسئله نشان دهنده این است که فیلتر عینک شما زیاد از حد تیره می باشد· اگر در حین جوشکاری با عینک محافظ نتوانستید حوضچه مذاب را ببینید بهتراست که عینک خود را عوض کنید. وظیفه ماسک جوشکاری به درستی و تمام کمال انجام صورت نمی گیرد.

ماسک جوشکاری اتومات

محصول پیشنهادی: ماسک نیم صورت

دلیل استفاده از ماسک جوشکاری

احتمالا برای شماهم پیش آمده که در مسیر خود خارج از خانه فردی را در حال انجام کار جوشکاری دیده باشید. در این زمان اشخاصی که از آن محل عبور می کنند، تلاش بر این دارند تا به جوشکاری نگاه نکنند. اما علت چیست؟ در این جا شما را با اصطلاح برق زدگی چشم آشنا می کنیم. جلو گیری از این اتفاق که احتمالا به گوشتان خورده است وظیفه ماسک جوشکاری است. در طی این حادثه، قرنیه چشم دچار تورم و التهاب می شود. حال اگر شما جوشکار باشید، قطعا در صورت رعایت نکردن پروتکل ها؛ آسیب خواهید دید. البته که برق زدگی فقط و فقط یکی از آن ها می باشد. وظیفه ماسک جوشکاری هم چنین این است که از سوختگی شبکیه چشم شما نیز جلوگیری کند. توجه داشته باشید که این نوع  سوختگی باعث نابینایی شخص جوشکار می شود. در این قسمت با برق زدگی چشم و سوختگی شبکیه چشم که از مخاطرات شغل جوشکاری است آشنا شدیم.

جالب است بدانید هر دوی این مخاطرات زمانی رخ می دهد که چشم شخص جوشکار در معرض اشعه ها باشد. همینطور اگر پرتو های خروجی از جوشکاری نیز قرار بگیرد نیز این مشکلات بروز می کنند‌. نور ماوراء بنفش که حاصل از ساتع شدن جوشکاری کاری است. می تواند به پوستی که فاقد محافظت است آسیب جدی وارد کند. این مورد باعث پدید آمدن نوعی سوختگی مانند آفتاب سوختگی در مدت زمان انجام کار جوشکاری شود. به غیر از این موارد، گاز ها، پاشیدگی های حاصل از جوشکاری و… نیز برای پوست صورت مضر است. همچنین این مواد برای گردن و چشم های شخص جوشکار مضر هستند.

انواع ماسک جوشکاری

جمع بندی وظیفه ماسک جوشکاری

پیش از اختراع ماسک جوشکاری افراد برای محافظت از خود از ماسک های صورت وعینک های متعدد استفاده می کردند. اما با گذشت زمان و افزوده شدن تجربیات، ماسک های جوش کاری دارای پنجره محافظ، وارد بازار شدند. حالا وظیفه ماسک جوشکاری محافظت از شماست که تحولی عظیم ایجاد کرده است. ما در فروشگاه تدبیر پاسارگاد نوآور با آگاهی از وظیفه ماسک جوشکاری و اهمیت عملکرد آن اقدام به عرضه بهترین انواع این محصول در بازار کرده است. این محصول یک محصول استثنایی در فروشگاه ما میباشد. شما میتوانید قیمت این محصول را در فروشگاه ما حتی با فروشگاه های جهانی معتبر مثل آمازون مقایسه کنید. برای خرید این محصول میتوانید با تماس با ما از مشخصات این محصول آگاه شوید. همچنین سفارش خود را از همین طریق به ثبت برسانید.

وظیفه انواع ماسک


فروشگاه تدبیر پاسارگاد نوآور به علت فروش به قیمت عمده محصولات و به روز بودن قیمت ها با فاکتور شرکتی، از انتشار مبلغ ها در وبسایت خود داری کرده است.

محصول پیشنهادی: دستکش برزنتی

شماره تماس ها:

تلفن ۱: ۶۶۷۶۵۷۰۷-۰۲۱

تلفن ۲: ۶۶۷۶۵۹۲۴-۰۲۱

اینستاگرام: tadbirpasaegad.n.co@

 

به این صفحه امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *