وبلاگ

دانستنی های تجهیزات ایمنی تنفسی

تجهیزات ایمنی تنفسی

تجهیزات حفاظت فردی یا Personal protective equipment به طور مخفف PPE به عنوان یکی از خطوط دفاعی مهم حفاظت از افراد در مقابل خطرات ناشی از کار به خصوص در محیط‌ های کاری پرخطر به حساب می‌ آید. استفاده از تجهیزات ایمنی تنفسی در محیط هایی که آلوده هستند. و نفس کشیدن در این محیط ها باعث می شود. تا خسارت های جبران ناپذیری به ریه افراد وارد شود. بسیار حائز اهمیت است. استفاده از تجهیزات حفاظت تنفسی می تواند. از خطرات قابل توجهی که ذرات جامد و یا مایع مانند ذرات ریز گرد و غبار، دود، ذرات رادیو اکتیو، بخارات، گاز ها و …که ضرر های جبران ناپذیری برای انسان دارند جلوگیری کند. این محصولات به صورت کلی در صفحه تجهیزات تنفسی به آن ها پرداخته میشود. برای مشاهده بیشتر این محصولات روی لینک تجهیزات تنفسی کلیک کنید.

خوشبختانه قوانین بهداشت و ایمنی شغلی برای محافظت از سلامتی، ایمنی و رفاه مستلزم پیشگیری از قرار گرفتن کارمندان و یا کارگران در معرض مواد خطرناک در محل کار وجود دارد. بر اساس این قوانین کار فرمایان باید ارزیابی‌ های لازم را در این خصوص انجام داده باشند. و با انجام اقدامات مناسب نسبت به رفع آن‌ ها اقدام کنند. به طور کلی استفاده از تجهیزات ایمنی فردی از مهمترین رکن ها است. اگر شما هم قصد خرید و استفاده از این لوازم و تجهیزات ایمنی تنفسی را دارید. تا انتهای این مطالب با ما همراه باشید. تا اطلاعات کافی را در اختیار شما قرار دهیم. شرکت تدبیر پاسارگاد نوآور همواره آماده خدمت رسانی و ارائه بهترین محصولات به شما عزیزان است. کیفیت کار ما تضمین شده است. و ضمانت ما اصالت کالا هایمان است.

تجهیزات ایمنی تنفسی:

استفاده از تجهیزات تنفسی اولین روش برای حفظ سلامتی کارگران و کارمندان در محیط‌ های آلوده است. وجود آلودگی های مضر تاثیر زیادی در سلامتی کارگران و کارمندان دارد. اگر بخواهیم روش‌ های کنترل وضعیت پیش آمده را شرح دهیم به این صورت است. حذف کردن عامل خطرناک، جایگزین کردن، کنترل مهندس، کنترل اداری و در آخر حفاظت شخصی. افراد مسئول یا همان کارفرما معمولاً به هنگام مواجه شدن با خطر در ابتدا تمام سعی خود را می‌ کنند. تا عامل خطرناک را از محیط اطراف پاک کند یا به عبارتی حذف کند. بعد از اینکه اقدامات کنترل شده به اتمام می‌ رسد RPE باید به صورت عملی صورت گیرد. هنگامی که فعالیت های پیشگیری مانند حفاظت جمعی، کنترل های مهندسی و.. قابل اجرا نباشد. لازم است افراد از تجهیزات ایمنی استفاده کنند. نکته‌ ی حائز اهمیت درمورد تجهیزات امینی محافظت شدن بیشتر بخش‌ های بدن در هنگام انجام وظایف خاص و پرخطر است و به همین دلیل مجموعه‌ ی وسیعی از لباس‌ ها و تجهیزات حفاظتی در بازار موجود است.

انواع لباس ‌های محافظ در برابر انواع خطرها چون آتش، مواد آسیب‌ زا و غیره، دستکش‌، کفش، ماسک، عینک‌، گوشی، دستگاه‌ های تنفسی و تجهیزات کار در ارتفاع از جمله تجهیزات ایمنی هستند که در انواع متفاوت و توسط برند های مختلف طراحی و ساخته شده‌اند. این محصولات یکی از محصولاتی هستند که جز بسیار مهمی از تجهیزات ایمنی تدبیر پاسارگاد نواور به شمار میروند. شما عزیزان میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه روی لینک پیشنهادی تجهیزات ایمنی زیر کلیک کنید.

بخش پیشنهادی: تجهیزات ایمنی

سیستم تنفسی انسان:

همه ی ما انسان ها به این واقف هستیم که برای ادامه زندگی نیاز اکسیژن و هوا داریم. بدن ما این اکسیژن را از هوای اطراف دریافت می کند. جالب است بدانید هوای پیرامون ما تنها شامل ۲۱% اکسیژن است و سهم کثیر آن را گاز نیتروژن با ۷۸% تشکیل می ‌دهد و ۱% نیز شامل گازهای دیگر همانند (آرگون، دی اکسید کربن، نئون، هلیوم و …) می ‌شود. در عمل جز گاز اکسیژن بقیه گازها خنثی هستند و نقش فعالی در سیستم تنفسی ندارند. فقط اکسیژن جنبه حیاتی داشته و باعث سوخت ساز، تولید انرژی و حرارت در سلول‌های بدن می ‌شود. بدن هوا را از طریق دهان و بینی “مجاری تنفسی” وارد ریه‌ ها می کند و برای مدت کوتاهی نگهداری می ‌کند تا اکسیژن مورد نیاز به وسیله کیسه‌های هوائی وارد جریان خون شود و سپس آن را خارج می‌سازد. این فرایند حیاتی به عنوان تنفس شناخته شده که شامل دو مرحله “دم” و “بازدم” است.

در حال حاضر شرکت های برجسته ای در راستای حفاظت تنفسی فعالیت می کنند. تا افراد در حین کار در محیط های آلوده که در معرض آلودگی های سمی و مضر قرار می گیرند. دچار بیماریهای ریوی و خطرناک نشوند. همچنین تجهیزات حفاظت فردی انواع مختلفی دارند و برای قسمت‌ های مختلف بدن طراحی و ساخته می‌ شوند. مثل کلاه ایمنی برای محافظت از سر، عینک ایمنی برای محافظت از چشم ها، ماسک تنفسی برای محافظت از سیستم تنفسی و …

انواع محصولات تجهیزات تنفسی:

محصولات تنفسی انواع گوناگونی دارند. که هر کدام از آنها در مشاغل و محیط های گوناگون مورد استفاده قرار می گیرند. محصولات این تجهیزات شامل پد جاذب ذرات، فیلتر های تنفسی 3m و ماسک های نیم صورت 3m، فیلتر های شیمیایی Drager، سیستم تنفسی فرار، ماسک تمام صورت Drager، فیلتر های تنفسی North، ماسک تمام صورت North، ماسک های نیم صورت North، ماسک های نیم صورت MSA، ماسک ها و فیلتر های شیمیایی Spasciani همگی از محصولات حفاظت ایمنی تنفسی هستند. شرکت Drager یک شرکت آلمانی است. شرکت 3m یک کمپانی آمریکایی است که کمپانی 3M در 13 ژوئن سال 1902 با سرمایه گذاری پنج بازرگان در بندر مینه سوتا تأسیس شد. شرکت North شرکت آمریکایی و معتبر Honeywell است.

تجهیزات حفاظت تنفسی و معرفی ماسک های فیلتردار:

ماسک های فیلتردار یکی از مهم ترین تجهیزاتی است. که در صنایع تولیدی برای حفاظت تنفسی استفاده می شود. برخی محیط های صنعتی ما متاسفانه آلوده به غبار و دود ناشی از دستگاه ها می باشد. که هرچند این مشکل را تا حدودی هواکش های صنعتی حل کرده اند. اما برای در امان بودن از این آسیب ها از تجهیزات ایمنی تنفسی مانند ماسک های فیلتر دار در این شرایط محیطی برای حفاظت تنفسی استفاده می کنند. استفاده از تجهیزات ایمنی تنفسی یکی از اولویت های هر شغلی است. همچنین کیفیت محصولاتی که خریداری می کنید. بسیار حائز اهمیت است. در ادامه با انواع ماسک های نیم صورت و تمام صورت شرکت های مختلف آشنا می شویم.

بخش پیشنهادی: سیلندر تنفسی

ماسک های برند 3M:

این تجهیزات ایمنی از بهترین تجهیزات حفاظت تنفسی هستند. که در ادامه با این تجهیزات حفاظت تنفسی آشنا می شویم.

ماسک نیم صورت 3M-6200:

ماسک نیم صورت 3M دو فیلتره با طراحی زیبا و کاملا سبک با وزن تقریبی ۱۰۰ گرم (بدون فیلتر) از جنس EPDM بسیار مقاوم و با صرفه اقتصادی بالا می باشد. که قابل استفاده با کلیه فیلترهای کمپانی ۳M، دارای چهار نقطه اتکای قابل ریگلاژ مناسب برای استفاده های طولانی مدت است. این ماسک متناسب با فیلترهای  3Mدر مدل های ۶۰۰۱ و ۶۰۰۳ و ۶۰۰۶ می باشد. جنس بدنه ماسک نیم صورت ۳m مدل ۶۲۰۰ از پلاستیک TPE می باشد. که کاملا نرم بوده است. و مقاومت بالایی در برابر شکنندگی دارد.

ماسک نیم صورت 3M-6502:

این ماسک نیم صورت 3M مدل 6502 تنفس راحت تر با طراحی جدید از ۳M ماده سیلیکون مقاوم در برابر انبساط در محیط های با گرمای زیاد، که می تواند به افزایش عمر محصول کمک کند. سازگار با انواع جوشکاری ها و هر نوع مواد شیمیایی ،به راحتی در حال حرکت است. و خارج از مناطق آلوده با ضامنی که در زیر ماسک تعبیه شده ماسک آزاد می گردد. و فشار از روی صورت بر داشته می شود. شستن و تمیز کردن ماسک محدودیتی ندارد. طول عمر محصول به دلیل مواد سیلیکونی مقاوم بالاست. این ماسک در گرما دچار تغییر شکل نمی شود.

ماسک تمام صورت 3M-6800:

تمام ماسک های تمام صورت ۳M مدل 6800 شامل بینی و دهان می باشد و به طور کامل می پوشاند. و علاوه بر بینی و دهان چشم ها را نیز پوشش می دهد. تعداد دو عدد فیلتر یا کارتریج کلاس ۱ از محصولات ۳M از طرفین به ماسک متصل می شوند . هوای محیط از مسیر این فیلترها ، و پس از تصفیه شدن ، وارد ماسک شده و از طریق سوپاپ یکطرفه کوچکی که در وسط ماسک و در مقابل دهان تعبیه گردیده است خارج می گردد. ماسک تمام صورت ۳M دو فیلتر قابل استفاده با سایر تجهیزات حفاظت فردی، سبک و راحت با وزن تقریبی ۴۰۰ گرم با قابلیت بالا می باشد. در جهت فیلتراسیون دارای ویزور PANAROMIC از پلی کربنات استفاده شده است. و در جهت ایجاد بالاترین میدان دید ، ضد خش ، مقاوم در برابر کلیه مواد شیمیایی ، ضربه و حرارت می باشد.

محصول پیشنهادی: ماسک تمام صورت 3m

ماسک نیم صورت 3M-7502:

در ادامه با ماسک فیلتر نیم صورت ۳M مدل 7502 که قابلیت نصب دو فیلتر را دارد آشنا می شویم. این فیلترها می توانند فیلترهای تصفیه گاز و بخارات مواد آلی، گاز و بخارات مواد اسیدی یا گاز و بخارات آمونیاک و یا ترکیبی از این موارد باشند. همچنین طراحی ورودی و خروجی هوا در این مدل به گونه‌ ای طراحی شده است. که گرما و رطوبت ناشی از تنفس را کاهش می‌ دهد و در نتیجه تنفس را برای کاربر بسیار آسان کرد نموده است.  ماسک نیمه صورت ۳M مدل 7502 راحتی و دوام را برای شما به ارمغان ‌می‌ آورد.

ماسک نیم صورت 3M-7503:

همچنین این ماسک نیم صورت M-75033 قابل استفاده در دامنه وسیع و متنوع از فیلترهای جاذب با کارایی بالا و با قابلیت استفاده مکرر راحتی برداشتن ماسک از روی صورت در زمان های تعیین شده است. و همچنین طول عمر بسیار بالایی دارد. و همچنین برای حفظ آسایش بیشتر در مدت زمان های طولانی استفاده از سیستم حفاظت تنفسی می باشد. این ماسک نیم صورت ۳M مدل 7503 با ویژگی حجم مناسب در ناحیه بینی برای ایجاد راحتی بیشتر قرارگیری مناسب ماسک بر روی انواع صورت طراحی شده است. از دیگر قابلیت های این ماسک نیم صورت ۳M، استفاده چند منظوره در مقابل آلاینده های هوا، گازها و بخارات و ذرات است.

محصول پیشنهادی: ماسک نیم صورت

ماسک های برند DRAGER:

ماسک تمام صورت DRAGER-PANAROMA:

ماسک تمام صورت DRAGER-PANAROMA از بالاترین استانداردهای حفاظت، آب بندی و کیفیت برخوردار است. و در بازارهای جهانی بسیار موفق بوده است. این ماسک در ترکیب با دستگاه تنفس هوای فشرده توسط آتش نشان ها و همچنین در معادن استفاده می شود. اگر در محیط گاز های مضر وجود داشته باشند و غلظت آنها بالا باشد و همچنین غلظت اکسیژن کم تر از ۱۷٪ باشد، استفاده از ماسک شیمیایی تمام صورت پانوراما نوا به همراه فیلترهای تنفسی Drager، ترکیبی بسیار کارآمد و ارزان است.

ماسک تمام صورت DRAGER-PFS7000:

این ماسک دراگر با وجود سبک بودن و سادگی از پیشرفته ترین طراحی و بهترین امکانات برخوردار است. این ماسک با طراحی خاص خود میدان دید وسیعی به شما هدیه می کند. ماسک تمام صورت دراگر PFS7000 دارای لنزی وسیع با سطح دید ۱۸۰ درجه ای بدون هیچ مانعی می باشد. لنز این ماسک از جنس پلی کربنات شفاف، ضد ضربه، ضد خش و مقاوم در برابر صدمات شیمیایی ساخته شده اند. و دارای گردش هوا استاندارد و دریچه های بازدمی به سمت بالا است. که باعث جلوگیری از بخار کردن لنز از داخل می شود. با برخورداری از سیستم Speech device کاربر را قادر می سازند. که هنگام استفاده از ماسک ها مشکلی در محاوره نداشته باشد.

ماسک تمام صورت DRAGER-X PLOR:

این ماسک تمام صورت DRAGER ساخت کمپانی آلمانی , DRAGER بوده است. و توانسته تاییدیه های EN 148-1 , EN 136 , NIOSH  , AS/NIS و ISO  را کسب نماید. این ماسک دراگر 6003 با دید وسیع و پانورامیک هیچ گونه حساسیتی ایجاد نمی کند. و به دلیل کیفیت بالای مواد سازنده , دارای طول عمر بالایی می باشد. همچنین دارای ویزور Plexiglas جهت ایجاد میدان دید ۱۸۰ درجه ای می باشد. این ماسک تمام صورت دراگر ایکس پلور ضد خش ، مقاوم در برابر کلیه مواد شیمیایی ، ضربه و حرارت می باشد.

محصول پیشنهادی: ماسک تمام صورت

ماسک نیم صورت DRAGER-XPLOR4340:

این ماسک نیم صورت تنفسی دراگر مدل XPLOR4340 از ماسک های نیم صورت این شرکت می باشد. یعنی فقط دهان و بینی را می پوشاند. در نتیجه از این ماسک ها فقط برای کارهایی که به چشم آسیب نمی زنند مورد استفاده قرار می گیرد. بدنه این ماسک نیم صورت تنفسی دراگر از طراحی زیبا تولید شده است. که جنس آن از نوعی پلاستیک به نام  TPE که فوق العاده سبک و حس راحتی را دارد. و نرم است که پوست دچار حساسیت نی شود. وزن تقریبی این محصول ۹۰ گرم است. و همچنین قابل استفاده به همراه فیلتر های سری RD40 می باشد. تسمه نگهدارنده موجود بر روی این محصول، از طرفین قابلیت تنظیم داشته و با قرار گرفتن در پشت سر، با صورت فرد استفاده کننده هماهنگ می شود.

محصول پیشنهادی: ماسک نیم صورت دراگر

ماسک های برند NORTH:

ماسک تمام صورتNORTH-54001:

ماسک تمام صورتNORTH-54001 که محصول شرکت آمریکایی و معتبر Honeywell است. ماسک تمام صورت NORTH دو فیلتر قابل استفاده با فیلتر های CLASSI سبک و راحت است. این محصول وزنی تقریبا ۴۲۰ گرم دارد. همچنین با قابلیت بالا جهت فیلتراسیون گازهای شیمیایی با بدنه ای از جنس Elastomeric می باشد. که پلاستیکی نرم و ضد حساسیت است. همچنین این ماسک بسیار انعطاف پذیر می باشد. که باعث می شود فرد احساس راحتی داشته باشد. ماسک تمام صورتNORTH مدل 54001 دارای چهار نقطه اتصال برای ایجاد تعادل بهتر بر روی صورت است.

ماسک تمام صورتNORTH-54201:

ماسک تمام صورتNORTH مدل 54201 دارای چهار نقطه اتصال برای ایجاد تعادل بهتر بر ر روی صورت می باشد. دارای ویزور پلی کربنات جهت ایجاد میدان دید ۱۸۰ درجه ای است. همچنین این محصول ضد خش، مقاوم در برابر کلیه مواد شیمیایی ضربه و حرارت می باشد. همچنین قابل تغییر کاربری از حالت اتصال فیلتر به سیستم SCBA و یا سایر سیستم های هوارسان است. این ماسک تمام صورت تک فیلتر NORTH دارای استاندارد ANSI & NIOSH می باشد.

ماسک نیم صورت NORTH-5500:

ماسک شیمیایی نیم صورت NORTH بسیار راحت و بادوام می باشد. و از مواد نرم و غیرآلرژیک سیلیکونی ساخته شده است و حفاظتی بسیار عالی را فراهم می نماید. این ماسک دارای طراحی ارگونومیک بوده و بدون اثر فشار بر روی نقاط حساس صورت می باشد و  به راحتی بر روی صورت می نشیند. همچنین مقاومت کم این ماسک در هنگام دم و بازدم باعث تنفس راحت و کاهش خستگی فرد می شود. این ماسک به راحتی قابل استفاده با رسپیراتورهای تصفیه کننده هوا با منبع تامین نیرو (PAPR) و سیستم های هوارسان می باشد. این ماسک نیم صورت NORTH مدل 5500 با طراحی بسیار زیبا و کاملا سبک است.

ماسک نیم صورت NORTH-7700:

این ماسک نیم صورت NORTH-7700 با طراحی زیبا و راحت کاملا سبک می باشد. این ماسک از جنس EPDM بسیار مقاوم و با صرفه اقتصادی بالا تولید شده است. همچنین قابل استفاده با کلیه فیلترهای کمپانی NORTH دارای چهار نقطه اتکای قابل یگلاژ است. ماسک نیم صورت دو فیلتر 7700 که جنس پلاستیک آن به گونه ای بوده که مقاومت بالایی در مقابل گرما و امواج مضر دارد. طول عمر این محصول را بالا برده است، همچنین سیلیکون بکار رفته در ماسک نیم صورت تنفسی موجب شده است. که این ماسک نیم صورت از انعطاف پذیری بالایی برخوردار باشد. و به راحتی بر روی صورت می نشیند. و از نفوذ هوا به داخل ماسک جلوگیری می کند.

ماسک نیم صورت MSA-COMFO CLASSIC:

این ماسک کلاسیک بسیار منعطف، نرم و ضد حساسیت های پوستی می باشد و در عین حال با وزن تقریبی ۲۰۰ گرم فوق العاده سبک وزن است. دلیل تمامی این مزایا وجود فرمولاسیون منحصر به فرد بکار رفته توسط کمپانی MSA در این ماسک می باشد این فرمولاسیون از ترکیب Silicone + HYCAR بدست آمده است. این امکانات در کنار طراحی خاص درزگیری این ماسک امنیت و راحتی بالایی را برای کاربر پدید می آورد. استاندارد ماسک نیم صورت MSA-COMFO CLASSIC توسط کمپانی NIOSH 42 CFR می باشد. این ماسک ها نیم صورت بوده که فقط دهان و بینی را می پوشاند. در نتیجه برای کارهایی مناسب است که ضرری به چشم ها نمی رسد. بدنه این ماسک از نوعی پلاستیک مصنوعی و مقاوم در برابر مواد خورنده به نام Hycar Rubber تولید شده است.

ماسک نیم صورت SPASCIANI-DEUTTA:

ین ماسک بسیار سبک با هدف ساخت ماسکی کم هزینه و با صرفه و ارزان قیمت تولید شده است بدنه اصلی ماسک از یک نوع پلیمر محکم ساخته شده است و در جهت راحتی و آسایش کاربر، لبه بیرونی ماسک برای نشستن روی صورت از یک بالشتک نرم سیلیکونی تولید شده است. ماسک نیم صورت دو فیلتر SPASCIANI-DEUTTA فقط دهان و بینی را می پوشاند. که برای محیط هایی مناسب است. که به چشم ها آسیبی نمی رسد. بدنه این ماسک از نوعی پلاستیک کامپوزیتی نرم بنام TPE تولید شده است که بسیار راحت بر روی صورت قرار می گیرد و تا حد زیادی با فرم صورت شما سازگار می گردد. این ماسک نیم صورت دو فیلتر SPASCIANI مدل DEUTTA برای استفاده در دوره ای محدود طراحی گردیده است. لذا قابل تعمیر و یا تعویض قطعات یدک و مصرفی نیست.

ماسک نیم صورت Spasciani-TR2002 CL3-SIL:

ماسک نیم صورت تنفسی Spasciani به رنگ زرد تولید و عرضه می گردند . این ماسک بسیار مقاوم و ضد آلرژی می باشد. این ماسک نیم صورت Spasciani-TR2002 CL3-SIL دارای پنج نقطه اتصال برای تقسیم فشار بهتر بر روی صورت دارد. همچنین ماسک نیم صورت تنفسی TR2002 CL3-SIL دارای لنزی وسیع با سطح دید بسیار بالا می باشند. لنز این ماسک نیم صورت تنفسی از جنس پلی کربنات شفاف، ضد ضرب می باشد که در ضد خش و مقاوم در مقابل انواع حلال های صنعتی ساخته شده اند. ماسک نیم صورت Spasciani مدل TR2002 CL3-SIL دارای دو سوپاپ گردش هوا بوده است. که مانع حرکت جریان هوای بازدمی به سمت بالا و جلوگیری از بخار کردن لنز از داخل می شود. با برخورداری از سیستم Speech device کاربر را قادر می سازند که هنگام استفاده از ماسک ها مشکلی در محاوره و استفاده از هر نوع وسیله ارتباطی نظیر تلفن و بی سیم نداشته باشد.

همچنین شرکت تدبیر پاسارگاد نوآور در راستای پد ها، در پوش ها، فیلتر های تنفسی و … فعالیت دارد. که در قسمت تجهیزات ایمنی تنفسی می توانید مشاهده نمایید.

شرکت تدبیر پاسارگاد نوآور با عرضه این محصولات با کیفیت راحتی و سلامتی را به شما هدیه می دهد. همچنین محصولات این مجموعه تمام استانداردها و تاییدیه های مرکز تحقیقات و تعلیمات وزارت کار را نیز دارد.

آشنایی با ماسک های تنفسی:

ماسک های تنفسی به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند که هرکدام از این دسته ها زیر مجموعه دارند:

ماسک تصفیه هوا که دارای سه ریز مجموعه ماسک فیلتر ذرات، ماسک فیلتر گاز و بخارات، ماسک الکتیریکی تصفیه هوا می باشد.و دوم ماسک هوا رسانی است که زیر مجموعه آن ماسک متصل به کپسول، ماسک هوا رسان شیلنگ دار می باشد. ماسک های دسته اول یا همان ماسک های تصفیه هوا بیشتر برای مصارف ایمنی به کار می رود. و ماسک های هوارسانی در شرایط و محیط های خاص مانند غواصی کاربرد دارند. علاوه بر این ماسک های نام برده ماسک های دیگری هستند که شامل ماسک های فیلتر کننده ذرات می شود که این ماسک ها در برابر گرد و غبار و ذرات معلق محافظت می کنند. که برای مصارف عمومی حفاظت تنفسی ، محافظت ریه در برابر آلودگی های هوا و مصارف بهداشتی کاربرد دارد. مواد سازنده ی این ماسک ها اغلب مواد فیبری و الیافی همچون: کاغذ،نمد و پارچه است.  فیلتر ها در سه دسته قرار می گیرند.

N: فیلتر کننده ذرات غیر روغنی

R: فیلتر مقاوم به مواد روغنی (استفاده ماسک به میزان زمان مشخصی در اتمسفر با ذرات روغنی)

P: فیلتر ضد ذرات روغنی

مورد بعدی در ماسک ها، ماسک های فیلتر کننده گازها و بخارات شیمیایی می باشد. که این ماسک ها دارای چهار زیر مجموعه می باشد که شامل: ماسک های کارتریج دار شیمیایی، ماسک ضد گاز، ماسک های کاغذی نمدی با لایه ذغال فعال و ماسک های تصفیه هوای الکتریکی می باشد. هر کدام از این ماسک ها در راستای حفاظت از ریه و پاکیزه نگه داشتن هوایی که در حال استنشاق هستید، تولید شده اند.

 

تجهیزات تنفسی

برنامه حفاظت تنفسی:

نخستین هدف برنامه حفاظت تنفسی جلوگیری از ورود گرد و غبار، بخارات و گازهای شیمیایی، بخار مواد سمی و مضر به ریه افراد در حین کار می باشد. مدیر و یا کارفرما مسئول است تا این برنامه را پیش ببرد. همچنین این مسئول باید اطلاعات کافی د باره لوازم و تجهیزات تنفسی را داشته باشد. در برنامه حفاظت تنفسی باید آموزش تمامی کارگران در اولویت قرار بگیرد. و کار فرمایان هم باید این آگاهی را بدهند که تجهیزات عامل زیان آور را به صورت کلی حذف نمی ‌نمایند. در جهت کاهش آسیب‌ های احتمالی، این لوازم و تجهیزات باید روی صورت محکم شوند و همچنین در محیطی پاک نگهداری شوند. اگر این لوازم و تجهیزات تنفسی آسیب ببیند. شخص هم در تماس فراتر از حد مجاز با مواد خطرناک قرار خواهد گرفت. بنابر این کارگران نیز مجاز به ایجاد تغییر یا عدم استفاده از لوازم نیز نمی ‌باشند. در نتیجه برای انتخاب این تجهیزات ایمنی تنفسی باید استاندارد NIOSH را دارا باشد.

تمام این لوازم و تجهیزات برای استفاده در محیط های آلوده هستند. با این حال چنانچه از این لوازم و تجهیزات به نحو صحیح استفاده نشود، یا به درستی نگهداری نشوند. می‌ تواند سبب نفوذ آلاینده‌ ها به داخل ماسک ها، پد ها، در پوش ها و دیگر لوازم و تجهیزات تنفسی شود. که در نتیجه فرد دچار بیماری و آلودگی می شود. از بین تجهیزات حفاظت تنفسی ماسک ها دارای بالاترین ارزش هستند. مواظب باشید تا در محیط کار ماسک شما با افراد دیگر جا به جا نشود. همچنین حتما کف دستتان را روی سوپاپ خروجی ماسک قرار دهید. و به آرامی عملیات بازدم را انجام دهید.

چنانچه ماسک برآمده شود. هوایی بین صورت و ماسک نشت نمی ‌کند، ماسک به نحو کامل روی صورت قرار گرفته است. اگر هوا نشتی دارد ماسک را دوباره روی صورت قرار دهید. و با استفاده از بندهای ماسک مجدد آن را تنظیم کنید. تا نشتی برطرف شود. تجهیزات حفاظت تنفسی باید پس از هر بار استفاده به وسیله یک پارچه مرطوب تمیز شوند، چنانچه گرد و غبار و دیگر مواد در بخش سوپاپ خروجی هوا بیش از حد باشند بهتر است. از هوای فشرده جهت پاکسازی ماسک استفاده شود.

بخش پیشنهادی: ماسک تمام صورت

خرید تجهیزات تنفسی:

با توجه به تجهیزات تنفسی نام برده هر کدام برای مکان ها و مشاغل خاصی طراحی شده است. انتخاب این تجهیزات تنفسی که درست و مناسب باشند. کار بسیار سخت و با اهمیتی از که بسیار می‌ بایست مورد توجه قرار گیرد. چرا که در غیر این صورت برای سلامتی و امنیت کارگران مجموعه ممکن است خطرناک باشد. پس فرد مسئول یا کارفرما وظیفه دارد افرادی درستکار و ماه را برای تهیه کردن این تجهیزات انتخاب کند. و افرادی که مسئول خرید این تجهیزات تنفسی می‌ شوند باید دارای تخصص باشند تا بتوانند تجهیزات تنفسی ایمن و سالمی را تهیه کنند. و عملاً خرید مناسبی را انجام دهند. که این خرید از لحاظ قیمت کیفیت و ایمنی باید به درستی انجام شود. چرا که ایمنی این تجهیزات ارتباط مستقیم و تنگاتنگی با سلامت و زندگی کارگران مجموعه‌ ای که در آن کار می‌ کنند دارد. که مسئله بسیار مهمی است. پس شخص کارفرما در انتخاب فرد مسئول خرید این تجهیزات باید نهایت دقت را داشته باشد.

  • برای انتخاب کردن تجهیزات حفاظت تنفسی که سالم و مناسب باشند. دستورالعمل‌ های وجود دارد که لازم است رعایت گردد.
  • در محیط کار خطرات تنفسی بسیاری وجود دارد که لازم است. شناخت کامل از این خطرات داشته باشیم. و به صورت کاملاً تخصصی باید مورد بررسی قرار گیرد.
  • نظارت پزشکی کارکنان البته این مورد در صورتی که لازم شد. حتماً باید انجام شود.
  • حفاظت و نگهداری و بررسی تجهیزات حفاظت تنفسی.
  • آموزش به کارگران مجموعه در مورد شناختن خطرهایی که در محیط کارشان وجود دارد. و آموزش مراقبت‌ های صحیح و مناسب و اینکه چه زمانی لازم است. از تجهیزات حفاظت تنفسی استفاده کنند.
  • استفاده کردن از روش‌ هایی مانند کنترل‌ های مهندسی و شیوه‌ های کاری از قبل طراحی شده، برای اینکه کارکنان کمتر در معرض خطر و هوای آلوده قرار گیرند.

نحوه خرید:

از آن جای که شرکت تدبیر پاسارگاد نوآور یک شرکت بزرگ در زمینه فروش انواع لوزام ایمنی است. فروش عمده را برای عموم برقرار کرده است. شما میتوانید برای اطلاع از قیمت روز یا خرید تجهیزات ایمنی تنفسی با ما تماس حاصل نمایید. همچنین فروش این اجناس به صورت مستقیم و بدون واسطه است. محصول خریداری شده توسط شما پس از ثبت سفارش از طریق سامانه قابل پیگیری است.

ضمنا توجه داشته باشید که تمامی محصولات شرکت تدبیر پاسارگاد نوآور به قیمت عمده به فروش میرسید. به همین علت تمامی قیمت ها به روز هستند و برای استعلام قیمت باید با TPN-Co تماس بگیرید. 

شرکت تدبیر پاسارگاد نوآور

این متن توسط شرکت تدبیر پاسارگاد نوآور تهیه و تنظیم شده است.

ارتباط از طریق واتس اَپ

WhatsApp

NUMBER

ارتباط از طریق تلگرام

Telegram

ID

ارتباط از طریق اینستاگرام

INSTAGRAM

ID

ارتباط از طریق تماس

CALL

NUMBER

به این صفحه امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *