وبلاگ

کاربرد های دستکش ایمنی نسوز

کاربرد های دستکش ایمنی نسوز

دراین نوشتار قصد داریم به کاربرد های دستکش ایمنی نسوز بپردازیم. همان طور که می دانید رعایت نکات ایمنی هنگام کار بسیار اهمیت دارد. به جرعت می توان گفت این موضوع یکی از مهم ترین فاکتور هایی است که باید همیشه در نظر بگیریم. چرا که هیچ موردی از سلامتی انسان اهمیت بیشتری ندارد. هنگام استفاده از ابزار ها همواره احتمال آسیب دیدن وجود دارد؛ از این رو رعایت ایمنی کامل بسیار اهمیت دارد. از جمله وسایل ایمنی که همیشه مد نظر کاربران بوده و توصیه می شود؛ که مورد استفاده قرار گیرد دستکش ایمنی است. دست ها از چند اهمیت ویژه ای دارند. نکته اول اینکه دست کاربرد بسیار زیادی دارد. و مورد دیگر اینکه احتمال آسیب دیدن آن نیز بالا است. دستکش نسوز یکی از المان های اصلی تجهیزات آتش نشانی است. شرکت تدبیر پاسارگاد نواور عرضه کننده دستکش نسوز  است. برای مشاهده و خرید دستکش نسوز وارد فروشگاه سایت شوید.

محصول پیشنهادی: دستکش نسوز

کاربرد دستکش ایمنی

کاربرد دستکش ایمنی بسیار گسترده است. دستکش ایمنی از عناصر لباس آتش نشانی است. البته باید بگوییم که کاربرد های دستکش ایمنی نسوز؛ از لباس آتش نشانی فرا تر است. از جمله کاربرد های این دسته از تجهیزات آتش نشانی در صنایع حمل و نقل مواد شیمیایی است. مواد شیمیایی می تواند آسیب های زیاد و جبران نا پذیری را به شما می زند. از این رو باید با استفاده از دستکش نسوز از آسیب های احتمالی جلوگیری کرد. البته باید بگوییم که با توجه به نوعش، نیاز به دستکش متفاوتی برای حفاظت دارد. لذا باید توجه کنید که با توجه به کاربردی که برای آن ها متصور هستید؛ باید از دستکش مناسب را انتخاب کنید.  دست ها باید از مواد شیمیایی کاملا محافظت شوند؛ پس باید حتما در زمان جابجایی آن ها از دستکش نسوز استفاده نمایید. صرف نظر از این که در بیمارستان یا یک مرکز آزمایش کار می‌نمایید؛

باید در این شرایط هم از دستکش نسوز استفاده کنید. دستکش هایی که برای این موار دساخته می  شود؛ کاربرد های ویژه ای دارد و ویژگی های جالب توجهی ارائه می دهد. این دستکش ها از مواد ضخیم تر ساخته شده است. مواد معمولی برای دستکش های شیمیایی کاربرد دارند؛ که این دستکش ها شامل لاستیک، بوتیل،نیتریل و pvc می باشد. همان طور که گفتیم دستکش، یکی از عناصر لباس آتش نشانی است. برای خرید لباس آتش نشانی کلیک کنید.

انواع دستکش ایمنی

در این قصد داریم در کنار کاربرد های دستکش ایمنی نسوز، به انواع دیگر دستکش ایمنی بپردازیم. دستکش ایمنی آتش نشانی یکی از آن ها است. این نوع از دستکش ها برای آتش نشان ها استفاده می کنند. همچنین برای محیط های عملیاتی طراحی شده است که؛ درجه حرارت بالایی در این شغل ها وجود دارد. از جمله آن ها می توان به کارگران کوره ها اشاره کرد. الیاف این دستکش ها نسوز می باشد. برای همین موضوع در این مشاغل مورد استفاده قرار می گیرند. از ویژگی های دیگر این دستکش ها این است که؛ حالت مکانیکی بسیار خوبی دارند. نوع دیگر دستکش ایمنی، دستکش ایمنی در برابر الکتریسته است. همان طور که از نام آن پیدا است؛ این دستکش ها  عایق الکتریسته می باشند. برای همین برای جلوگیری از برق گرفتگی مناسب است. افرادی که با برق سر و کار دارند باید از این دستکش ها استفاده نمایند.

 یکی دیگر از انواع دستکش ایمنی، نوعی است که در برابر مواد شیمیایی مقاومت هستند. و آن ها را با عنوان دستکش ایمنی مواد شیمیایی می شناسند. این نوع از جنس لاستیک و یا پلیمر غیر حلالدر اسید می باشند. باید توجه داشته باشید که جنس دستکش ها با نوع اسید هماهنگ است. نوع دیگر هم دستکش ایمنی در برابر برش می باشد. این نوع از قسمت های بیرونی تشکیل شده و همانند زنجیرهای ریز به یک دیگر پیوسته هستند. دستکش ایمنی انواع دیگری هم دارند. که برای آشنایی با آن ها می توانید وارد صفحه دستکش ایمنی شوید.

خصوصیات دستکش نسوز

دراین بخش قصد داریم به خصوصیات دستکش نسوز بپردازیم. این دستکش با نام دستکش آتش نشانی هم شناخته می شود.  از مهم ترین خصوصیات این دستکش این است که دارای مقاومت بالا در درجه حرارت بالای کوره می باشد. از این رو برای این دسته از مشاغل بسیار مناسب است.به طور مثال در کارخانه های تولید شیشه و موارد از این دست کاربرد دارد. خصوصیت دیگر دستکش آتش نشانی مقاوم آن در برابر خوردگی ناشی از مواد شیمیایی و اسیدی است. این مورد هم بسیار اهمیت دارد و در هنگام خرید باید به آن توجه داشته باشید. به طور معمول عوامل اسیدی هم باعث سوختگی می شوند. از این رو باید این موضوع نیز مد نظر قرار گیرد. استحکام در مقابل بریدگی هم ویژگی دیگری این نوع دستکش است. مقامت در برابر لهیدگی و سایش هم از جمله خصوصیات دستکش نسوز می باشد. همچنین در مقابل سوراخ شدن مقاوم می باشد.

 دستکش آتش نشانی بسیار باید با کیفیت باشد. همچنین لازم است که طول عمر بالایی نیز داشته باشد. معمولاً دستکش های نسوز از جمله دستکش نسوز کوره از چرم ساخته می شوند. از این رو به طور طبیعی این ویژگی و خصوصیات را ارائه می دهند. در ساخت این دستکش ها از الیاف آرامید، پنبه نسوز، کولار، چرم فراوری شده، چرم اشبالت برزنتی، منسوجات عایق نیز کاربرد دارد. این موارد در دستکش آتش نشانی به چشم می خورد. از این رو باید در هنگام خرید حتما به این مورد توجه داشته باشید. دستکش آتش نشانی انواع بسیاری دارد که برای مشاهده آن ها می توانید وارد صفحه دستکش آتش نشانی شوید.

دستکش هوبارت

در بازار دستکش هوبارت را با نام دستکش حرارتی نیز می شناسند. کاربرد های دستکش هوبارت فراوان است.  همان طور که از نام این دستکش مشخص است، در برابر گرما و حرارت مقاومت بالایی دارد. از این رو در موارد و مشاغلی که در برابر حرارت کاربران مشغول به کار هستند؛ از این دستکش ها استفاده می شود. همان طور که گفته شد کاربرد های دستکش ایمنی نسوز بسیار زیاد است.  دستکش هوبارت جنس مقاومی از الیاف نسوز دارد. برای همین در برابر حرارت مقاومت بالایی دارد. دستکش هوبارت دست را در برابر گرمای بیش از حد و شعله محافظت می کند. و مانع از آن می شود که به دست فرد آسیب برسد. از جمله کاربرد این نوع دستکش، در شغل های جوشکاری، آتش نشانی، صنایع ذوب و کوره و … است. به عبارتی می توان دستکش های ایمنی از جمله دستکش هوبارت را دستکش ایمنی ضد حریق است. 

کاربرد های دستکش نسوز

کاربرد های دستکش ایمنی نسوز موضوعی است که در این بخش به آن می پردازیم.  از جمله آن ها می توان به کار با کوره الکتریکی آزمایشگاهی اشاره کرد. این مورد بسیار قابل توجه است. در هنگام کار با کوره ریخته گری هم باید از این دستکش ها استفاده کرد. همچنین کار در صنایع کاشی سازی هم از دستکش نسوز استفاده می شود. باید بگوییم که کار در صنایع شیشه سازی هم از دستکش نسوز استفاده می شود. در کار با دیگ ها محتوی مواد مذاب هم از دستکش نسوز استفاده می شود. کاربرد های که در این خصوص بر شمردیم تنها بخشی از آن ها بود. برای اینکه در هنگام کار در مواقع کار با اجسام گرم به دست آسیب برسد؛ لازم است که از دستکش های نسوز استفاده کنید.

به این صفحه امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *