وبلاگ

گوشی ایرماف برای چه شرایطی مناسب است؟

گوشی ایرماف برای چه شرایطی مناسب است؟

گوش یکی از مهم ترین و حساس ترین اعضا در بدن بدن انسان است. بخش زیادی از ارتباط ما با محیط پیرامونمان از طریق گوش صورت می گیرد. پس بسیار مهم است که در حفظ سلامتی آن کوشا باشیم. متاسفانه سالانه میلیون ها کارگر در معرض آسیب از ناحیه گوش هستند. از عوامل می تواند مواد و اصوات باشد که آسیب رسان به گوش می باشند. با وجود فراگیر شدن استفاده از صداگیر ها؛ هم چنان جز یکی از بیماری های شایع در بین کارگران می باشد. به خصوص در صنایع پر سر و صدا این موضوع بیشتر دیده می شود. که لزوم استفاده از انواع صدا گیر را برای ما پدیدار می کند. یکی از انواع صداگیر ها ایرماف ها هستند. در این مقاله قصد داریم بررسی کنیم که؛ گوشی ایرماف برای چه شرایطی مناسب است؟ برای مشاهده و خرید محصولات صداگیر تدبیر پاسارگاد نوآور، وارد صفحه صداگیر شوید.

حفاظ تو گوشی EAR PLUG

پیش از آن که به موضوع اصلی مقاله یعنی پاسخ به این پرسش که؛ گوشی ایرماف برای چه شرایطی مناسب است؟ می خواهیم نوع دیگر آن یعتی گوشی ایر پلاگ را بررسی کنیم. محافظ گوش از نوع ایرپلاگ نوعی ساده، بدن پیچیدگی و کاملا کوچک از گوش گیر ها هستند. که وظیفه کاهش صدای ورودی به گوش انسان را به عهده دارند. این نوع گوشی ها که به نام گوشی ایر پلاگ شناخته می شوند به صورت قرارگیری در مجرای خروجی گوش؛ باعث می شوند صوت و صدای وارده به پرده گوش کاهش پیدا کند. و باعث شود گوش شما دچار ضعف و آسیب نشود. معمولا استفاده از گوشی ایر پلاگ به دلیل قیمت مناسب فراگیر می باشد و در وسعت بیشتری استفاده می شوند. گوشی ایر پاگ از نظر جنس انواع بسیار مختلفی دارد. جنس این مدل از محصولات می تواند از نوع فوم وینیل، لاستیک، سیلیکون، اسفنج فایبرگلاس و … باشد.

 استفاده از این مدل محصولات کاملا راحت تر از مدل های ایرماف است. اما کیفیت و کارایی آن را نمی توان از گوشی ایر پلاگ انتظار داشت. خصوصا در هنگام خوابیدن استفاده از گوشی ایرپلاگ بسیار متداول می باشد. برای افرادی که هنگام خواب به صدا حساس هستند استفاده در گوشی ایر پلاگ توصیه می شود. گوش گیر های ایرپلاگ می توانند دو نوع کلی دارند. که یک بار مصرف و یا چند بار مصرف هستند. یکی از نقاط ضعف گوسی ایر پلاگ مشکلات بهداشتی در آن است. که لازم است در استفاده از این محافظ ها به موارد بهداشتی توجه داشت.

محصولات پیشنهادی: ایرپلاگ

حفاظ روگوشی EAR MUFF

نوع دیگر گوشی ها نیز ایر ماف ها هستند. گوشی ایرماف برای چه شرایطی مناسب است؟ این نوع از صدا گیر ها پیچیده تر هستند. و از چند جز تشکیل شده است. این وسیله شامل یک محافظ است که روی لاله ی گوش را می پوشاند؛ که وظیفه کاهش صدای ورودی به داخل و پرده گوش را دارد. بالشتک آن در محل تماس سر به دلیل خاصیت ارتجاعی که دارد، کاملا درزبندی می شود. به این شکل می تواند بخش عمده ای از صدای محیط را به خود جذب کند. گوشی ایر ماف مانند هدست روی گوش قرار می گیرد. استفاده از گوشی ایرماف برای محیط های صنعتی و پر سر و صدا مناسب است. همان طور که می دانید صدا از دو طریق توسط انسان دریافت می شود. اول از طریق گوش است. و مورد دیگر از طریق جمجمه است. این نوع حفاظ ها فقط قادر به کنترل صدایی است که؛

 عمدتا از طریق  گوش دریافت می شود. از این رو در کنترل صدایی که از طریق جمجمه دریافت می شود چندان کارایی ندارد. گوشی ایرماف حفاظت بهتری می تواند از گوش انجام دهد؛ چرا که از نظر فنی پیچیده تر است. از این رو  به لحاظ شاخص کاهش صدایی به نسبت مدل های ایرپلاگ بهتر عمل می کنند. این حفاظ ها بر اساس مشخصات فنی خود در فرکانس های مختلف ،مقادیر مختلفی را کاهش میدهند. در بعضی از محیط ها صدا بسیار زیاد استو متواند آسیب های جبران ناپذیری به گوش وارد کند. در این شرایط استفاده همزمان از ایرپلاگ و گوشی ایرماف توصیه می شود.

مزایای ایرماف ها

 با بررسی مرایای ایرماف ها متوجه خواهیم شد که؛ گوشی ایرماف برای چه شرایطی مناسب است؟ مورد اول این است که استفاده از ایرماف در هوا و محیط های سرد؛ باعث گرم نگه داشتن گوش ها می‌ شود. از این رو در محیط های کاری که دمای هوا پایین است؛ استفاده از ایرماف را به ایر پلاگ ترجیح دهید. این گوشی ها از مهم ترین تجهیزات ایمنی هستند. استفاده از تجهیزات ایمنی در هنگام کار بسیار اهیمت دارد. مزیت دیگر ایرماف این است که قابلیت کاهش صدای آن برای همه مصرف کننده ها تقریباً یک سان است. این موضوع به دلیل آن است که ایرماف بیرون گوش قرار می گیرد. از این رو حالت و فیزیک گوش کاربر بر کارایی آن تاثیر نمی گذارد. حال آن که در ایر پلاگ ها ساختار گوش مصرف کننده در کارایی آن بسیار موثر است. که این موضوع بسیار اهمیت دارد و باید مورد توجه باشد.

همان طور که اشاره شد ایرناف ها قابل استفاده برای افراد با سایز و شکل مجرای گوش متفاوت است. و باعث می شود همه افرادی که از این تجهیزات ایمنی استفاده می کنند؛ کارایی یکسانی از آن مشاهده کنند. اگر فرد به هر دلیلی دچار ترشح مایع از گوش خود باشد؛( که حتما باید پیگیری و درمان شود) به جای استفاده از تو گوشی یا همان ایرپلاگ می تواند؛ از رو گوشی یا ایرماف استفاده کند. همین طور خوب است بدانید که فردی که دچار پارگی پرده صماخ باشد؛ به راحتی می تواند از ایرماف استفاده کند. همان طور که گفتیم گوشی های صداگیر از جمله تجهیزات ایمنی هستند. برای مشاهده همه محصولات ما دردسته تجهیزات ایمنی، وارد صفحه تجهیزات ایمنی شوید.

ویژگی های محافظ گوش خوب

ابزار های محافظ گوش انواع مختلفی دارند که این این نوشتار به نوع ایرماف پرداختیم. گوشی ایرماف برای چه شرایطی مناسب است؟  این که از چه نوع محافظ گوشی استفاده کنید بسیار اهمیت دارد. از این رو توصیه می کنیم در هنگام خرید آن ها، به نکاتی که در ادامه به آن ها اشاره خواهد شد توجه کنید. گوشی های حفاظتی ای انتخاب و خریاری نمایید که؛ دارای ویژگی های اشاره شده باشند. اولین و مهم ترین موضوع در هنگام خرید محافظ گوش این است که؛ برای شرایط کاری شما مناسب باشند. برای آگاهی از نوع گوشی مناسب با شغل خود می‌ توانید؛ با مهندسین بهداشت حرفه ای در سازمان های سلامت محیط و کار منطقه خود  مشورت کنید. راهکار دیگر در این خصوص دریافت مشاوره از متخصصین طب کار است. توجه به این نکات باعث می شود که محافظ گوش، حفاظت کافی و مورد انتظار را ایجاد می نماید.

در هنگام خرید محافظ گوش حتما اطلاعات درج شده روی بسته بندی توسط شرکت سازنده را بررسی کنید. و حتما این موارد را با گوشی حفاظتی را چک نمایید. با سایر وسایل حفاظت شخصی مورد نیاز یا وسایل ارتباطی فرد سازگار باشد. توجه داشته باشید که محافظ گوش نباید شما را آزار دهد. و باید به قدری راحت باشد که به راحتی توسط کارگر مورد قبول قرار گیرد. همچنین در هنگام خرید محافظ گوش دقت کنید که؛ برای دما و رطوبت محیط کار مناسب باشد. مورد دیگر این است که نباید صدای محیط را به طور کامل قطع کنید. تا فرد قادر به شنیدن صدای آلارم یا زنگ خطر باشد.

به این صفحه امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *