وبلاگ

تجهیزات مورد نیاز برای جوشکاری

تجهیزات جوشکاری

تجهیزات موردنیاز جوشکاری چه چیزهایی هستند؟ همه ی ما در طول روز، کارهای بسیاری انجام می‌دهیم که ممکن است به ما آسیب بزند. گاهی این فعالیت‌ها، شغل و حرفه ما هستند. در هرکار، ما باید از لوازم و تجهیزات همان کار و حرفه استفاده نمایمم، تا از خود و جسممان حفاظت کنیم. یکی از مشاغلی که بسیار حساس است و باید حتما از تجهیزات مخصوص به حرفه در آن استفاده کرد، جوشکاری است. در این حرفه باید از تمامی تجهیزات و لوازم مخصوص استفاده کرد، تا از هرگونه آسیب جدی جلوگیری کرد. در این مقاله با ما همراه باشید تا از تجهیزات موردنیاز جوشکاری که برای کارها نیاز است، آگاه شویم. شرکت تدبیر پاسارگاد نوآور یکی از بزرگترین شرکت‌های لوازم و تجهیزات ایمنی فردی می‌باشد. شما می‌توانید با مراجعه به صفحه تجهیزات جوشکاری در تدبیر پاسارگاد نوآور، این لوازم موردنیاز برای جوشکاری را تهیه نمایید.

حرفه جوشکاری

جوشکاری همانطور که از اسمش مشخص است، مربوط به جوش دادن و اتصال مواد، به یکدیگر است. در جوش دادن مواد، حرارت بسیار زیادی لازم است. بیشترین کاربرد جوشکاری را می‌توان در خصوص آهن اشاره کرد. زیرا وقتی آهن را جوش می‌دهند، بلافاصله آن را به جای خنکی می‌فرستند. با سرد شدن قطعات ذوب‌شده، در این هنگام، اتصال بین قطعات ایجاد می‌شود. در این حرفه از ابزار و لوازم، جهت جوشکاری استفاده می‌شود. به کار بردن هر یک از این لوازم در جوشکاری ضرورت دارد. تبدیل شدن به یک جوشکار حرفه‌ای می‌تواند باعث افزایش مهارت‌های فردی شود و فرصت‌های جدید را پیش روی ما قرار دهد. در ابتدا عمل جوشکاری کمی خطرناک به نظر می‌رسد، اما با رعایت مباحث ایمنی و بکارگیری ابزارهای مربوطه، این کار ساده به نظر می‌رسد. در ادامه با چند قطعه از لوازم جوشکاری آشنا می‌شویم.

 

آشنایی با لوازم عمومی جوشکاری

استفاده از لوازم عمومی جوشکاری و تجهیزات مربوط به این حرفه، باعث می‌شود تا افراد در کار خود از ایمنی برخوردار باشند. از میان لوازم و تجهیزات این حرفه، می‌توان به کلاه‌های ایمنی، سرپوش‌ها، سوهان جوشکاری، گیره جوشکاری اشاره کرد. در هنگام جوشکاری، جرقه‌ها و تشعشعات پرتوها، به اطراف پراکنده می‌شوند. برای رفع این مشکل، باید از لباس مخصوص جوشکاری که از جنس ابریشم است، استفاده شود. سوهان یکی دیگر از ابزاری است که برای هموار کردن سطوح فلزات (آهن) استفاده می‌شود. معمولا برای اینکه جوش قطعات به خوبی انجام شود و قطعات در حین کار تکان نخورند، می‌بایست از گیره‌های مخصوص این کار استفاده کرد. دستکش جوشکاری در هنگام کار، لازم است. زیرا حرارتی که در طی جوشکاری ایجاد می‌شود، زیاد است و اگر از دستکش مخصوص استفاده نشود، باعث ایجاد مشکلات پوستی برای شخص جوشکار می‌شود.

پس توصیه می‌شود برای جلوگیری از خطرات جبران ناپذیر، در هنگام انجام کار، از دستکش و لباس مخصوص جوشکاری استفاده کنید. برس سیمی، از دیگر وسایل جوشکاری است که برای پاک کردن قطعات از دوده‌ها و گردوخاک به کار می‌رود. شما می‌توانید از دستکش جوشکاری آرگون ساق بلند شرکت تدبیر پاسارگاد نوآور که یکی از سری دستکش‌هایی است که در صنایع و کارهای مختلف مورداستفاده قرار می‌گیرد، استفاده کنید. همچنین از دیگر محصولات شرکت تدبیر پاسارگاد نوآور می‌توانید در حرفه جوشکاری استفاده کنید و دیگر نگران سلامتی خود نباشید.

نکات مهم در تهیه لوازم جوشکاری

برای خرید و تهیه لوازم جوشکاری باید به نکات مهم آن دقت نمایید. از مهم‌ترین ابزارهایی که برای جوشکاری مهم است، دستگاه جوش می‌‌‌باشد. این دستگاه را باید به نسبت کاری که می‌خواهیم انجام دهیم، انتخاب کنیم. زیرا این دستگاه در انواع صنعتی، کشاورزی و کارگاهی عرضه می‌شود. همچنین باید به کابل آن که نقش انتقال برق را دارد، توجه کرد.

حتما وسایل را به گونه‌ای انتخاب کنید که از کیفیت بالایی برخوردار باشند. زیرا اگر جنس این ابزارها، کم کیفیت باشند، خطرات احتمالی را برای انسان در پی دارند. بهتر است لوازم جوشکاری را حتما از فروشگاهی که لوازم عمومی جوشکاری می‌فروشند، خریداری کنید. زیرا فروشندگان این ابزارها می‌توانند اطلاعات بهتری در خصوص لوازم ارائه دهند.
در هنگام خرید لوازم جوشکاری، ابتدا باید جنس فلز مورد نظر را معین کنید و بعد طبق ضخامت آن، الکترود متناسب با آن را انتخاب کنید. حتما برندهایی را انتخاب کنید که کیفیت بیشتری دارند. از خرید لوازم جوشکاری قدیمی که هزینه‌های زیاد دارند و برق زیادی مصرف می‌کنند، خودداری کنید. با خرید آنلاین ابزار عمومی جوشکاری، می‌توانید جنس، قیمت و کیفیت محصولات را مقایسه کنید و سپس نسبت به خرید آن اقدام کنید.

نکات ایمنی جوشکاری

در فرآیند جوشکاری باید نسبت به رعایت نکات ایمنی توجه ویژه داشت و آن را ضروری دانست. زیرا اگر نسبت به نکات ایمنی؛ بی‌توجهی کنید، ممکن است به از دست رفتن جان انسان ختم شود. پس با رعایت نکات ایمنی جوشکاری، از جان خود محافظت کنید. در هنگام جوشکاری باید به نکات زیر توجه کرد:

  • در حین انجام جوشکاری باید از لباس، دستکش و عینک مخصوص جوشکاری استفاده کرد.
  • در زمان جوشکاری باید قبل از متصل کردن کابل، از خاموش بودن دستگاه جوشکاری مطمئن شوید. 
  • برای این که الکترودها را بخواهید عوض کنید، از لوازم عمومی جوشکاری استفاده کنید. 
  • دستگاه جوشکاری را باید در مکانی نگهداری کرد که خشک و تمیز باشد، تا از نظر الکتریکی دچار آسیب نشود.

نحوه خرید:

از آن جایی که شرکت تدبیر پاسارگاد نوآور، یک شرکت بزرگ در زمینه فروش انواع لوزام ایمنی، لوازم جوشکاری و .. است، فروش عمده را برای عموم برقرار کرده است. شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت روز یا خرید تجهیزات ایمنی تنفسی با ما تماس حاصل نمایید. همچنین فروش این اجناس، به صورت مستقیم و بدون واسطه است. محصول خریداری شده توسط شما، پس از ثبت سفارش، از طریق سامانه قابل پیگیری است.

توجه داشته باشید که تمامی محصولات شرکت تدبیر پاسارگاد نوآور، به قیمت عمده به فروش می‌رسید. به همین علت تمامی قیمت‌ها به‌روز هستند و برای استعلام قیمت باید با TPN-Co تماس بگیرید.

شرکت تدبیر پاسارگاد نوآور

این متن توسط شرکت تدبیر پاسارگاد نوآور تهیه و تنظیم شده است.

ارتباط از طریق واتس اَپ

WhatsApp

NUMBER

ارتباط از طریق تلگرام

Telegram

ID

ارتباط از طریق اینستاگرام

INSTAGRAM

ID

ارتباط از طریق تماس

CALL

NUMBER

به این صفحه امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *